scheermes schreef:kees61 schreef:Ja de variatie is er in geschapen. Gelukkig wel want anders zou jij er net zo uitzien als ik.
Dan is het nu jou beurt om te laten zien hoe de variatie in de genen is geschapen.
Hoe dat is geschapen?
God sprak en het was er.
scheermes schreef: En welke invloed hebben kopieerfouten van DNA(mutaties) op verschillen tussen individuen en dus ook op de variatie van een groep t.o.v. een andere groep?
Ik geloof dat mutaties iets dat goed is, verslechteren. En ik geloof ook dat er geen mutatie bestaat die zo'n grote verandering teweeg brengt, dat het gelijk opvalt. En als dat wel gebeurt, dan is het wezen niet erg levensvatbaar of niet geschikt of aantrekkelijk om mee voort te planten.
Wat er overblijft, zijn onschuldige mutaties, waarvan we het effect nog niet kennen en die achteraf misschien niet zo onschuldig zijn, en wellicht af en toe een mutatie die een verbetering lijkt, maar dat achteraf ook niet blijkt te zijn. Als je iets muteert, dus verandert, dan is het origineel weg met de functie daarvan. Een mutatie is dus nooit een verbetering alleen, maar tegelijk ook een verslechtering.
Maar goed, jouw vraag over de groep.. volgens mij kan het niet anders of het zijn de zogenaamd onschuldige mutaties die in de groep vermengd zullen raken. Ze vallen niet erg op en ze vermengen zich gewoon. Er is dan nog steeds geen andere groep.
scheermes][quote="kees61 schreef:Men zegt dat de selectie het betere selecteert en het slechtere gaat dood en plant zich niet meer voort. Maar het betere ontstaat eerst (evolutie) en de selectie komt daarna. Het zijn twee dingen.
Volgens mij zegt de evolutietheorie wat anders. Het begint met een mutatie van een individu, natuurlijke selectie bepaalt of het bijdraagt aan de overlevingskansen en overerving zorg ervoor de deze mutatie doorgegeven wordt. Als je dit proces vaak genoeg herhaalt zorgt het ervoor dat de groep varieert van een andere groep van dezelfde soort.[/quote]Als de mutatie een individu laat overleven, dan sterft alles dat die mutatie
niet bezit. Maar je hebt het dan wel over een mutatie van heb ik jou daar. En dan blijft er maar 1 over, en die kan zich ook niet meer voortplanten. Als de mutaite zich al een beetje heeft verspreid in een groep en een deel
van de groep overleeft niet omdat het de mutatie mist, dan is er nog steeds geen andere groep. Natuurlijke selectie dunt een groep uit maar splitst die niet op.
scheermes schreef:Ok, maar ik vroeg hoe jij vindt dat de dieren ingedeeld moeten worden, niet wat je vindt van de huidige indeling.
Waarom moeten we de dieren indelen? Ik vind dat je in de eerste plaats moet kijken naar een soort als groep dieren die nakomelingen kunnen verwekken. Er zullen wel een paar uitzonderingen zijn maar die zijn van latere datum en oorspronkelijk waren die uitzonderingen er niet.
Als je een indeling gaat maken met de evolutie filosofie in het achterhoofd, dan ben je verkeerd bezig.
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.