gemeenteraadsverkiezingen 2010

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: gemeenteraadsverkiezingen 2010

Berichtdoor Evelien » 03 mar 2010 16:40

Lalage schreef:
Evelien schreef:Ik stem op een plaatselijke partij (een beetje uit protest en omdat het gemeenteraadsverkiezingen zijn). Vooral op een partij die de hondenbezitters flink ff aanpakt en dan vooral de hondebezitters die zich niet houden aan het schijtbeleid.

Ow is dat bij jou in de buurt een probleem? M'n zusje en ik vroegen ons al af waarom er een partij was die daar meer maatregelen tegen wilde.

@michielboy: Ga eerst zelf eens fatsoenlijk Nederlands leren schrijven... voor je over anderen oordeelt.

Mijn stem is naar de CU gegaan, naar nr 2 omdat ik altijd op een vrouw stem.

Een behoorlijk probleem ja... ze kakken zelfs in onze tuin. Terwijl 3 stappen verder een veldje is waar honden uitgelaten mogen worden. Ik erger me er vreselijk aan. Mensen moeten eerst onder hun schoenen kijken of er geen poep aan zit en dan kunnen ze bij ons naar binnen. Triest toch? als er naast onze stoep een veldje is? Ik begrijp niet dat hondebezitters niet gewoon hun troep opruimen. Als ik naast de pot poep laat ik het toch ook niet liggen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 mar 2010 16:41

Annet76 schreef:Wat worden hier een enge dingen gezegd...horen jullie zelf wel wat jullie zeggen?

Hoe is het mogelijk dat het gedachtengoed van Wilders zelfs al tot in het refoweb is doorgedrongen.
Dat vind ik nou echt schokkend en ik ben van mening dat een waarlijk Christen niet in staat is om voor de PVV te stemmen!

waarom niet?

Wij hebben op Wilders gestemd tijdens de europese verkiezingen (landelijk en gemeentelijk zal ik niet stemmen op de PVV).

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 03 mar 2010 16:46

Evelien schreef:
Annet76 schreef:Wat worden hier een enge dingen gezegd...horen jullie zelf wel wat jullie zeggen?

Hoe is het mogelijk dat het gedachtengoed van Wilders zelfs al tot in het refoweb is doorgedrongen.
Dat vind ik nou echt schokkend en ik ben van mening dat een waarlijk Christen niet in staat is om voor de PVV te stemmen!

waarom niet?

Wij hebben op Wilders gestemd tijdens de europese verkiezingen (landelijk en gemeentelijk zal ik niet stemmen op de PVV).

Waarom niet?
Omdat Wilders een gevaar is voor onze maatschappij en we kunnen beter bidden voor al die mensen die dit vergeten in te zien.
Zoveel mensen die inderdaad nu Wilders gaan stemmen en het is werkelijk doodeng.
Niet voor niets is herhaaldelijk het vergelijk van Wilders en Hitler gemaakt, kijk maar vreselijk uit met deze man.
Als Christen hebben we de verantwoordelijkheid om deze man een halt toe te roepen voor het te laat is en we allemaal blind achter zijn gedachtengoed aanlopen!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 mar 2010 17:37

Ach, ik las in de krant vandaag dat er niets geregeld is voor analfabete stemmers. Als je blind bent, krijg je hulp bij het stemmen. Kun je niet lezen? Vette pech. Stiekem moet ik denken dat dat Wilders wel een aantal stemmen zal kosten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 03 mar 2010 19:55

wilders word tog doodgeschoten net zoals pim fortyn
niet gereformeerd wel lid

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 04 mar 2010 09:49

michielboy schreef:wilders word tog doodgeschoten net zoals pim fortyn

dat is heftig om te zeggen :shock:
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 mar 2010 12:04

meisje20 schreef:
michielboy schreef:wilders word tog doodgeschoten net zoals pim fortyn

dat is heftig om te zeggen :shock:

Vooral omdat Fortuyn is doodgeschoten door een oerhollandse blanke milieu-activist.

Ergens is het wel goed dat de PVV de grootste is geworden in Almere. Laat maar zien dat er geen coalitie mee te vormen is, niet mee te onderhandelen valt en dat een groot deel van hun kern-ideeën regelrecht ingaan tegen de grondwet. Hopelijk is dat duidelijk voor de landelijke verkiezingen van 9 juni en klapt die partij dan helemaal in elkaar.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 04 mar 2010 12:36

Evelien schreef:

waarom niet?

Wat mij betreft gelukkig dat je er gemeentelijk en landelijk niet op stemt. Wilders hangt geen vrijheid van godsdienst aan. Hij geeft christenen en joden rechten die hij ontzegt aan moslims. Ik ben erg voor vrijheid van godsdienst!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 04 mar 2010 13:19

Mortlach schreef:Ergens is het wel goed dat de PVV de grootste is geworden in Almere. Laat maar zien dat er geen coalitie mee te vormen is, niet mee te onderhandelen valt en dat een groot deel van hun kern-ideeën regelrecht ingaan tegen de grondwet. Hopelijk is dat duidelijk voor de landelijke verkiezingen van 9 juni en klapt die partij dan helemaal in elkaar.

Daar zit ik nu ook al op te hopen. Alleen ben ik bang dat Wilders er weer een mooie draai aan zal geven om te vertellen hoe zielig de PVV is dat ze niet eens in een coalitie mogen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 mar 2010 13:28

ja, ongetwijfeld. Toch ben ik bang dat de enige manier om van Wilders af te komen is om hem (een beetje) macht te geven en dan te wachten tot het probleem zich vanzelf oplost.. En dan maar hopen dat de schade die hij daarmee aanricht niet al te heftig zal zijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mar 2010 14:02

esli schreef:
Evelien schreef:

waarom niet?

Wat mij betreft gelukkig dat je er gemeentelijk en landelijk niet op stemt. Wilders hangt geen vrijheid van godsdienst aan. Hij geeft christenen en joden rechten die hij ontzegt aan moslims. Ik ben erg voor vrijheid van godsdienst!

Wij hebben om een bepaalde reden gestemd op Wilders (niet om Wilders z'n standpunten).

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 mar 2010 14:25

Als je niet om iemands standpunten op die partij stemt, waarom dan wel? (Ben je geheel tegen Europa, stem dan blanco...)

Misschien geeft deze uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen wel voor behoorlijk wat mensen aanleiding om in juni strategisch te stemmen, om de PVV buiten de boot te houden. Hoe dan ook, zoals hierboven al werd opgemerkt: als de PVV in Almere niet in het college komt (en als het landelijk ook zo zou gaan), zal Wilders ongetwijfeld zeggen dat er sprake was van een cordon sanitaire...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 mar 2010 14:27

Huh, je stemt toch op iemand om iemands standpunten? Anders zou het een beetje krom zijn, als je op iemand stemt, maar je bent het niet eens met het standpunt van diegene...of ik snap het niet helemaal ;)

Ik heb op mijn man gestemd :D Dit jaar doet voor het eerst de CU mee hier, en ze hebben nu 1 zetel behaald =D> daarmee zijn ze nu zover, dat de CDA en SGP hun zetels behouden, en die zetel van de CU er dus bijkomt, dus 1 'christelijke' zetel meer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mar 2010 14:44

Ik heb gestemd omdat ik ook tegen ben dat Turkije bij de EU komt.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 04 mar 2010 15:07

Evelien schreef:Ik heb gestemd omdat ik ook tegen ben dat Turkije bij de EU komt.

Het waren GEMEENTERAADSverkiezingen
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Terug naar “Archief”