Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 01 mar 2010 09:23

Beste Antoinette,
Jij gaat van een ideaalbeeld uit. Natuurlijk zijn er in veel gemeentes de 'troetelhomo's'.
Zij zijn er sowieso al niet in de meeste reformatorische kerken.
En in Evangelische kerken hangt het enorm van de plaatselijke omstandigheden af. Maar meestal vallen de leden weer in gebed ter aarde als er weer iemand uit de kast komt.

O ja, er is niks aan de hand, zolang hij/zij maar precies doet wat men vraagt en gewoon 'straight acting' is.

Neem eens een kijkje op een site als het Regenboogforum. Daar zitten zón'n 800 christenhomo's bij elkaar. Daar hoor je iets anders dan jouw halleluja-in-de-gloria-en-bij-ons-is-alles-goed.

Zelf ken(de) ik een jongen die in stukken is terug gevonden.
En nog steeds kom ik jongeren regen die thuis niet meer langs hoeven te komen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 01 mar 2010 18:48

JeeWee schreef:Beste Antoinette,
Jij gaat van een ideaalbeeld uit. Natuurlijk zijn er in veel gemeentes de 'troetelhomo's'.
En in Evangelische kerken hangt het enorm van de plaatselijke omstandigheden af. Maar meestal vallen de leden weer in gebed ter aarde als er weer iemand uit de kast komt.

O ja, er is niks aan de hand, zolang hij/zij maar precies doet wat men vraagt en gewoon 'straight acting' is.

Neem eens een kijkje op een site als het Regenboogforum. Daar zitten zón'n 800 christenhomo's bij elkaar. Daar hoor je iets anders dan jouw halleluja-in-de-gloria-en-bij-ons-is-alles-goed.

Dat betreur ik heel erg!
Een jongen in stukken is terug gevonden? Letterlijk?
En Waarom?
Het zegt me niet veel alleen die zin die je schrijft.
Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat er in de wereld van "christenen" heel verkeerd wordt omgegaan met homo's.
Je kunt je ook afvragen wat zijn christenen? Wanneer mag je je christen noemen?
Ok het gaat nu over homo's... je moet mensen de kost geven die zelfmoord hebben gepleegd door de predikingen in de ger gem die hun werkelijk tot de dood leidde....
Er gaat heel, heel erg veel mis!!
En kunnen wij alles tegenhouden? Nee!!
Maar het wordt mijns inzien wel eens tijd dat christenen hun "doppen" openen voor het leed van andere mensen in alle opzichten!!!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 mar 2010 09:15

JeeWee schreef:Beste Antoinette,

Ik heb eigenlijk nog een vraag: Zijn wij die het zo goed denken te weten dan niet degenen die verandering moeten gaan brengen?
Waarom gaat het eigenlijk allemaal zo mis?
Ik denk dat dat komt omdat mensen (christenen) niet meer weten wie Jezus werkelijk is!
Men maakt keuzes en zegt allerlei dingen vanuit "het vlees" mijns inziens.
En hoe is het mogelijk om ooit de juiste woorden te spreken als je nog niet eens wedergeboren bent.
Leiders in de kerken, herders die complete kerken misleiden moeten terug naar het kruis mijns inziens!
En alle mensen de boodschap brengen: "Jezus stierf voor u, en voor jou, en voor jou!!!
Genade zou er gepreekt moeten worden in afhankelijkheid van de Heilige Geest.
Daar waar mensen zoveel pijn wordt gedaan is niet de heilige geest aanwezig, onmogelijk!
God doet mensen geen pijn!
Iedereen is welkom zoals hij/zij is! Alleen als we overweldigd worden door Zijn liefde, en we gaan beseffen wat Jezus voor ons deed, geloof ik dat elke mense homo of niet het verlangen krijgt om niet te blijven zoals je bent!
maar open te staan naar God toe, maak me zoals U me bedoeld heeft, en niet wat ik door de wereldse invloeden geworden ben.
satan heerst over de aarde staat er in de bijbel, alleen wij zijn gemaakt om te heersen over de aarde!
Alleen we kunnen dat alleen maar in "Christus Jezus"...

Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 mar 2010 09:22

Dit krantenbericht las ik zojuist in het RD:"Homo's verstoren dienst in den Bosch.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 mar 2010 09:33

zie hier de reactie van Antoine Bodar zelf homofiel en priester in de Katholieke kerk.

Wat ik lees is wet en regel, hoe kun je mensen er ooit van weerhouden bij Jezus te komen zoals ze zijn?
Voor mij onbegrijpelijk!
Dat is dus wat ik bedoel, uitspraken gedaan door kerkleiders die zelf niet eens beseffen wie Jezus werkelijk is.
In plaats van homo's toe te laten en ze aan de voeten van Jezus te brengen, gaan ze zo tekeer dat homo's klaar zijn met de kerk!

Laten wij dat a.u.b anders aanpakken!!!
Verbeter de wereld begin bij Jezus!!!

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 mar 2010 09:36

hier nog iets meer over hoe het allemaal begon....

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 02 mar 2010 11:07

Mooi allemaal en het klinkt heel goed bedoeld.
Maar intussen zitten er duizenden homo's in onze kerken die niet eens durven te zeggen dat ze homo zijn, laat staan dat ze een relatie in liefde en trouw willen beginnen.
Dan gaat de deur dicht.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 mar 2010 11:25

JeeWee schreef:Mooi allemaal en het klinkt heel goed bedoeld.
Maar intussen zitten er duizenden homo's in onze kerken die niet eens durven te zeggen dat ze homo zijn, laat staan dat ze een relatie in liefde en trouw willen beginnen.
Dan gaat de deur dicht.

Wat wil je daarmee nu zeggen?
Wordt het dan niet eens tijd dat jij en ik daaraan iets gaan doen?
Wat doe je eraan als ik vragen mag om dit veranderd te krijgen?
Of schop je er alleen maar tegenaan en vervolgens was dat het?

Mijns inziens hebben heel veel mensen hun mond vol over hoe het allemaal niet moet, maar doen ze er ook niets aan om het veranderd te krijgen.
Als wij in Jezus naam uitgaan , kunnen we een heel land veranderen, geloof je dat eigenlijk wel :?: :?: :?:
Het ontbreekt ons vaak aan "geloof"... heel menselijk hoor, maar mijn doel is om medechristenen enthousiast te krijgen om weer op de benen te gaan staan, en uit te gaan in Zijn naam!!
Je weet dat David verzette in de "naam van de Heere" In Zijn naam en in Hem alleen!!!

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 mar 2010 11:57

St. Jan mist een kans zegt Susanne Graver van het CHJC de vereniging van christelijke homo's, lesbiennes en biseksuelen.

"Waar was het warme welkom, de opmerkzaamheid van deze pastoor voor het feit dat deze kerk vol zat? Mensen laten zo toch blijken dat ze graag bij Jezus willen horen en dat samen willen beleven? “Een gemiste kans”, volgens Graver.

Graver betreurt dat er toch sprake is geweest van provocatie. Daarom zal CHJC haar leden niet weer oproepen om volgende week de dienst in de St. Jan bij te wonen – waartoe COC en Stichting Vrienden van de Gay Krant wel hebben opgeroepen – om te voorkomen dat CHJC provocerend over zal komen. Want dat is nooit de insteek van CHJC geweest.
CHJC is van mening dat christen zijn en homo zijn samengaat en streeft ernaar het gesprek in de rooms-katholieke kerk en andere kerken van binnenuit te voeren.

Acceptatie en gesprek willen we immers allemaal.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 02 mar 2010 19:22

Antoinette schreef: Wat doe je eraan als ik vragen mag om dit veranderd te krijgen?

Mijns inziens hebben heel veel mensen hun mond vol over hoe het allemaal niet moet, maar doen ze er ook niets aan om het veranderd te krijgen.

Niet zo snel oordelen Antoinette.
Ik doe daar heel veel aan. Maar dat heeft niet zo veel zin om me daar hier over op de borst te kloppen.
Als je me zou kennen, wist je hoe ik daarvoor mijn nek uitsteek.
Begin maar eens met een kijkje te nemen op het Regenboogforum.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 03 mar 2010 11:32

JeeWee schreef:
Antoinette schreef: Wat doe je eraan als ik vragen mag om dit veranderd te krijgen?

Niet zo snel oordelen Antoinette.
Ik doe daar heel veel aan. Maar dat heeft niet zo veel zin om me daar hier over op de borst te kloppen.
Als je me zou kennen, wist je hoe ik daarvoor mijn nek uitsteek.
Begin maar eens met een kijkje te nemen op het Regenboogforum.

Haha daar gaan we weer, ik stel een concrete vraag en daarmee oordeel ik vind jij?
Wat is het oordeel wat ik over je uitspreek dan? Daar ben ik heel benieuwd naar!
Ik oordeel niet! Ik stel een vraag!

Ik ben benieuwd wat jij er concreet aan doet in de kerken waar ze het volgens jou zo fout doen?
Ik ben het met je eens, dat weet je! Er gaat in heel veel kerken ook heel veel fout!
Maar daar moet dan toch ook wat aan gebeuren?
Christenen zouden eens mensen moeten worden die doen wat ze zeggen, en zich inzetten voor hetgeen ze vinden.
Dat je op het regenboogforum zit is prima wat mij betreft.
Wat doe je daar precies? Concreet?
Daar ben ik in geinteresseerd!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 mar 2010 22:09

ga 's kijken zou ik zeggen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 mar 2010 00:13

Ik knip/plak even een stukje uit de slow chat hierheen, omdat ik er niet daar op wilde reageren.

Boekenlezer schreef:Hè bah, getverderrie! :x
Toen ik uit de trein kwam, zag ik dat twee mannen elkaar een kus gaven.
Op zichzelf is zo'n kus niet zo schokkend. Het zit hem er meer in, dat het in Nederland zeer waarschijnlijk de betekenis heeft van een homoseksuele relatie.
Ik wens geen getuige te zijn van uitingen daarvan. Daar word ik onpasselijk van. :x

Als ik het voor het zeggen had, zou er in dit land een wet komen, die alle homoseksuele uitingen in het openbaar verbiedt.

Ik ben echt in het diepst van mijn hart dankbaar dat jij of mensen zoals jij het hier niet voor het zeggen hebben, en ik bid dat dat ook nooit zal gebeuren.

Dus je bent een keer getuige van een (onschuldige) daad van intimiteit tussen twee mannen, die waarschijnlijk niet eens langer dan een seconde of twee duurde. Het kan dat je dat erg vervelend vindt, dat schijnt bij veel mensen ingebakken te zitten. Ik zou zeggen: leer er mee leven. Het is een kleine prijs om in een vrij land te mogen leven. Je zou je eens mogen verdiepen in hoeveel leed discriminatie en repressie teweeg brengt. Historische voorbeelden genoeg.

Je zou God op je blote knieën moeten danken dat je in een land mag leven waar ook deze mensen zich veilig kunnen voelen. Maar nee, je stelt een beleid voor dat als enige doel heeft angst en leed te veroorzaken, enkel en alleen omdat jij een probleem hebt met intimiteit.

En wat is precies een homoseksuele uiting? Een man die "joehoe" roept? Een mannelijke kapper? Iemand die het songfestival kijkt? Iemand die roze draagt? Allemaal maar verbieden dan?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 mar 2010 08:59

Ik had al eerder wat uitingen van 'Boekenlezer' opgemerkt.
Dit is nou een schrijnend voorbeeld van homofobie!

En bij iemand met zulke denkbeelden zitten dan jonge homo's in de kerk die er net achter gekomen zijn dat ze gevoelens hebben voor mensen van het zelfde geslacht.

Vind je 't gek dat ze zich niet welkom voelen, de kerk uitvluchten, een dubbelleven gaan leiden enz...

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 08 mar 2010 09:18

JeeWee schreef:Ik had al eerder wat uitingen van 'Boekenlezer' opgemerkt.
Dit is nou een schrijnend voorbeeld van homofobie!

En bij iemand met zulke denkbeelden zitten dan jonge homo's in de kerk die er net achter gekomen zijn dat ze gevoelens hebben voor mensen van het zelfde geslacht.

Vind je 't gek dat ze zich niet welkom voelen, de kerk uitvluchten, een dubbelleven gaan leiden enz...

Wat een onzin om gelijk een link te leggen tussen hetgeen Boekenlezer zegt en wat je hier weer poneert. Maar blijkbaar is dat de manier om je zin te krijgen in de kerk tegenwoordig.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Terug naar “Archief”