Homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 17 nov 2002 12:09

Cybercurse schreef:Wat een onzin Koss. Homoseksualiteit is fout, punt! (Biseksualiteit dus ook, punt!)

wat ik fout vind is dat een vriendin van me die zwaar christelijk is niet eens meer wat mag voordragen in de kerk sins ze er voor uit komt dat ze lesbies is
ze mag nog wel mee doen aan het organiceeren achter de schermen
maar niet meer zichtbaar acktief zijn tijdens de dienst
ook mag ze geen amt meer vanwege haar geaardheid
dat vint ik fout
zij is niets meer of minder dan de andere kerkgangers
en toch word ze behandeld als een 2e rangs burger
de meest scheinheiligen mogen wel iets voordragen als geloofs betuiging
en zij die sterk staat in haar overtuiging mag dat niet
dat is pas echt FOUT !!!
leaver dea as slaaf

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 17 nov 2002 13:20

Koss schreef:
Cybercurse schreef:Wat een onzin Koss. Homoseksualiteit is fout, punt! (Biseksualiteit dus ook, punt!)

wat ik fout vind is dat een vriendin van me die zwaar christelijk is niet eens meer wat mag voordragen in de kerk sins ze er voor uit komt dat ze lesbies is
ze mag nog wel mee doen aan het organiceeren achter de schermen
maar niet meer zichtbaar acktief zijn tijdens de dienst
ook mag ze geen amt meer vanwege haar geaardheid
dat vint ik fout
zij is niets meer of minder dan de andere kerkgangers
en toch word ze behandeld als een 2e rangs burger
de meest scheinheiligen mogen wel iets voordragen als geloofs betuiging
en zij die sterk staat in haar overtuiging mag dat niet
dat is pas echt FOUT !!!

Gedeeltelijk ben ik het wel met Koss eens. Ok wij zijn niet blij iemand die een sexuele relatie met iemand van het zelfde geslacht heeft, en dat kan op grond van de Bijbel wel hard gemaakt worden.
Als iemand een dergelijke geaardheid heeft, moeten we wel heel erg oppasse. Je kunt dan tegen d geaardheid zijn maar zeker niet tegen de persoon zelf. Die kan er vaak ook niets aan doen en lijdt er misschien wel het meeste onder.

Het geval wat Koss hierboven beschreef vind ik heel triest en pijnlijk. Dat is helaas wel de refomentaliteit. iemand die anders s wordt gelijk naar het verdomhoekje gebombardeerd.

We moeten eens meer op onze "eigen" mensen letten. Wat daar al niet gebeurt aan incest, oplichting en weet ik veel.

Iemand die een pedo is en incest pleegt heeft wat mij betreft een veel foutere sexuele geaardheid. We weten maar al te goed dat dat in de refowereld maar te vaak voorkomt. Dit soort zaken worden alleen snel van tafel geveegd en so min mogelijk over gepraat. terwijl iemand die homofiel is breed uitgemeten wordt en ineens als een stuk vuilnis behandeld wordt.

Zeer slechte zaak!

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 17 nov 2002 14:05

Goede reactie Moppie.

Op het vorige forum is over deze kwestie al eerder gesproken, waarbij ook tal van meningen over homofilie en homoseksualiteit zijn gegeven. Het gevaar is dat een topic waarbij gesproken wordt over homofilie en homoseksualiteit al snel uitmondt in uitersten. Enkele collega's van mij zijn homofiel (niet homoseksueel). Niks mis mee.

Persoonlijk vind ik homoseksualiteit smerig, vuil en verachtelijk.

Aldus Cyber. Met vooral het woord "verachtelijk" heb ik moeite. Alle zonden zijn smerig en vuil en het is voluit bijbels om dat zo te zeggen. "Verachtelijk" gaat echter een stapje verder, waarbij je m.i. ook een oordeel uitspreekt over degene die zich hier mee bezig houdt. Dus je wijst dan niet alleen het gedrag af, maar ook de mens er achter. En dat lijkt me onbijbels en onchristelijk.

Helaas is de praktijk van vandaag de dag zo dat homofilie bijna altijd in de praktijk wordt gebracht (hiermee wordt het dus automatisch homoseksualiteit, en daarmee heb ik grote problemen. M.i. een grote schande! Bah wat vunzig die homo's op straat en op tv!

Er zijn juist veel christen-homofielen (maar ook niet-christelijke!!) die homoseksualiteit niet in de praktijk brengen. Ik heb een geweldig respect en diepe bewondering voor deze mensen.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 17 nov 2002 14:21

Dank Omega

Jezus nam het altijd op voor het verloren en vertrapte. Dat is een goed voorbeeld voor ons.

Er schiet me ineens effe een tekst te binnen: Wie van u zonder zonde is werpe de eerste steen.

In dit verband doel ik dus op het veroordelen van de PErsoon.

Eelco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eelco » 17 nov 2002 14:53

Hoe ver moet iemand gaan voor
zijn of haar berichten worden verwijderd
door een moderator?

Kijk, mijn eigen bijdragen kan ik wijzigen.
Laatst gewijzigd door Eelco op 17 nov 2002 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 17 nov 2002 14:59

Eelco schreef:
door een moderator?
Persoonlijk zou ik het zeer op prijs stellen
als enkele van de berichten van de heren

Cybercurse, Koss en Arthur
zouden worden verwijderd.

om welke berichten gaat het
en om welke reden ?
want het heeft niet veel nut om berichten te verwijderen zonder dat we weten waarom
want hoe kun je van een fout leren als je niet weet dat je een fout bent begaan ?
leaver dea as slaaf

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 17 nov 2002 15:12

Naar mijn menig keurt de Bijbel het af.

De Bijbel valt helaas op zoveel verschillende manieren te interpreteren. Er staat in dat de man en de vrouw voor elkaar gemaakt zijn om lief te hebben. Maar als je alles terugkoppelt naar de kern van het geloof gaat het om elkaar liefhebben en vrede.

Jezus keurde homo's absoluut niet af, hij sprak met ze, net als hij met tollenaars en hoeren deed. Het hoofdidee hierachter is dat je niet iemand mag veroordelen voor wat hij/zij is.

Ik denk dat zowel Jezus als God nooit hebben bedoelt dat je homo's af moest keuren. Ik denk juist dat ze bedoelden dat je ze moest accepteren en respecteren
Dus, dat.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 17 nov 2002 15:15

Eelco schreef:
door een moderator?
Persoonlijk zou ik het zeer op prijs stellen
als enkele van de berichten van de heren

Cybercurse, Koss en Arthur
zouden worden verwijderd.

Dit gaat me een beetje tever. De uitspraken van oa CC zijn zo en niemandhierneemt ze meer serieus. Ik denk dat het goed is dat anderen openlijk tonen er niet mee eens te zijn. Ook om CC teovertuigen dat tie wel eens fout kan zitten ( wat bijna onmogelijk is overigens)

T Zijn idd uitspraken die erg ver strekken, maar lees je eigen uitspraken overal eens goed door Eelco. Dan zouden er daar ook wel van verwijderd kunnen worden.

Laten we weer verder gaan me de topic en eventueel deze 3 postings verwijderen...

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 17 nov 2002 16:21

Dat je mijn reacties graag anders had gezien daar kan ik wel inkomen, maar die van Arthur lijken me zeker niet op het randje...

Homoseksualiteit is m.i. smerig, punt.

Ik heb net als Omega ook zeker respect voor mensen die hun homofilie onderdrukken, dit is een heel goede zaak!
Helaas zie je tegenwoordig hele hordes homoseksuelen die zich wel degelijk uiten. (Lees: gay games ed) Hier kots ik op!!

Eelco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eelco » 17 nov 2002 16:58

Cybercurse schreef:Homoseksualiteit is m.i. smerig, punt.

Dit bedoel ik. Iemand die iets beweert, punt. Geen discussie, het ken me geen moer schele wat anderen vinden of dat ik ze misschien op de ziel trap, maar dit vind ik. Punt!

Wat ik dan jamer vind is dat dergelijke berichten hier over een jaar nog terug te lezen zijn.

Wat betreft mijn eigen bijdragen: volgens mij zijn die van heel andere aard.

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 17 nov 2002 17:52

Cybercurse schreef:Helaas zie je tegenwoordig hele hordes homoseksuelen die zich wel degelijk uiten. (Lees: gay games ed) Hier kots ik op!!

dus als ik je goed begrijp heb je meer problemen met dat ze zig uitten dan het fijt dat ze homo zijn ?
leaver dea as slaaf

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 17 nov 2002 20:21

Even een korte vraag aan Eelco. Je zegt:
Dit bedoel ik. Iemand die iets beweert, punt. Geen discussie, het ken me geen moer schele wat anderen vinden of dat ik ze misschien op de ziel trap, maar dit vind ik. Punt!
op de reactie van Cyber dat hij homoseksualiteit smerig vindt. Stel dat hij dit gezegd zou hebben over pedofilie, was dan jouw reactie dezelfde geweest?
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 17 nov 2002 20:55

Verachtelijk is een woord dat hier niet op zijn plaats is. Om het nu nog weg te halen is geen doen, omdat er nogal eens op gereageerd is.
Bovendien krijgt iedereen krijgt de ruimte om hierop te reageren. Ik geef de voorkeur aan een dialoog boven censuur.

Homoseks. is vies, vinden Arthur en CC. Dat is hun goed recht. Ik vind neuspeuteren bijvoorbeeld vies en smerig.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 17 nov 2002 23:28

Henkie: Ik vind neuspeuteren bijvoorbeeld vies en smerig.

Maar er zijn geen mensen die hulpverleners aflopen of psychisch in de knoei zitten omdat ze neuspeuteren.

Ik vind dit geen vergelijk. Een ieder zijn mening en aan een ieder de vrijheid die mening te uiten, maar ik denk dat we als christenen wel dienen te zorgen anderen niet op de ziel te trappen.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 nov 2002 10:41

Mensen die zo snel overgaan tot woorden als 'verachtelijk' etc. stellen zich natuurlijkerwijze buiten een discussie. Ze serveren zichzelf af.

Kun je uberhaupt over homofilie/homoseksualiteit een zwart/wit mening hebben als je zelf niet met het probleem te maken hebt? Ik denk het niet. Ik ga in ieder geval zeker niet iemand veroordelen die met deze gevoelens geconfronteerd wordt. Het lijkt me ook niet echt een eigen keuze.

Geshwin, je hebt een punt als je zegt dat de grens tussen filie en seksualiteit niet duidelijk te trekken is. Ik dacht daar later ook aan. Het gaat idd om een unieke relatie, en is niet gelijk aan bv. liefde voor familie.

Wat ik al eens eerder genoemd heb over de betreffende teksten in de Bijbel, homoseksueel gedrag wordt daar besproken in het kader van perversiteit. Het gaat daarbij niet zozeer om een liefdesrelatie tussen twee mannen/vrouwen, maar meer over mensen die totaal op hol geslagen zijn in seksueel opzicht. Ik denk dat je die scheiding wel moet aanbrengen. Wat overigens niet wil zeggen dat ik homoseksueel gedrag goedkeur.
Overigens, seks is in het algemeen niet een bijzonder fris gebeuren. Maar tussen een man en een vrouw is het functioneel, en staat in dienst van de voortplanting. Wat bij een man-man verhouding niet het geval is. Hierdoor is bv de kans groter dat het accent meer komt te liggen op lustbevrediging op zich.

Over homofiele personen in de Bijbel, ik denk zelf dat David en Jonathan een relatie hadden die dieper ging dan vriendschap. Zonder het sexuele element, overigens. David zinspeelt daarop in zijn klaaglied over de dood van Saul en Jonathan.

Terug naar “Archief”