antwoorden van God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

antwoorden van God

Berichtdoor hijwel » 09 feb 2004 16:55

Hoe krijg jij antwoorden van God?
of hoe antwoord God in jou leven?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

caprice

Berichtdoor caprice » 09 feb 2004 17:29

Door Zijn Woord of prediking wel eens.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 feb 2004 17:45

Door dingen in het dagelijkse leven. Dat je voor iets bid wat je moeilijk vind, en dat het dan opgelost wordt bijvoorbeeld...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 feb 2004 17:53

ik bedoel meer vragen waarmee je zit en God een antwoord vraagt:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 feb 2004 18:39

door middel van Bijbelgedeeltens die Hij aan jouw geeft als je de Bijbel open slaat nadat je met Hem in gesprek ben gegaan.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 feb 2004 19:19

Evelien schreef:door middel van Bijbelgedeeltens die Hij aan jouw geeft als je de Bijbel open slaat nadat je met Hem in gesprek ben gegaan.

Ja doek ook heel vaak ja! maar ik vraag me af of God ook op andere manieren antwoorden geeft. want bijv een keuze voor je vervolg opleiding staat niet direct in de bijbel.

HereIam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HereIam » 09 feb 2004 19:46

Naast de Bijbel, visoenen, beelden en ander geweldig "geestelijk spektakel":),
heb ik gezien dat ik veelal bevestigingen door omstandigheden krijg. Je ervaart dat je een bepaalde kant wordt opgetrokken en als je niet gehoorzaamt, dat er dan onvrede komt in je hart.

Geestelijke vrede, is een hele belangrijke maatstaf voor Goddelijke leiding, heb ik gemerkt (maar het is wel belangrijk om dan op de frequentie van de Heilige Geest afgestemd te zijn. Anders kan vrede ook verradelijk zijn!).
Er zijn drie "willen" van God:
1. Gods verborgen wil (kom je niet achter, is voor Hem alleen: bijv. tijdstip van opname en wederkomst, of je buurman behouden is, enz.).
2. Gods specifieke wil (voor jou persoonlijk, welke specifieke keuze op dit moment te maken? Welke baan, waar wonen, welke kerk, welke partner, enz.)
3. Gods algemene geopenbaarde wil (voor iedereen te kennen, die de Bijbel leest. Als je hier primair uit wil leven, krijg je vaak ook meer leiding op specifiek gebied. Leef je hier niet uit, verwacht dan geen wonderen op het gebied van bijzondere leiding. Al is alles mogelijk natuurlijk).

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 09 feb 2004 20:38

Antwoorden van God krijg ik door veel contact met Hem te hebben. Door veel in Zijn Woord te lezen en veel te bidden. Als ik voor een moeilijke keuze sta, vraag ik vaak: als U vindt dat die weg niet goed voor mij is, zou U er dan iets tussen willen brengen, zodat ik op andere gedachten kom? God is tot alles in staat!

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 09 feb 2004 20:44

Antwoorden krijg ik door de vraag aan God voor te leggen. Hoe? Iemand spreekt mij 'toevallig' aan over het onderwerp, in een ander topic op een forum wordt het onderwerp ook aangesneden, dat soort dingen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 feb 2004 21:07

hijwel schreef:
Evelien schreef:door middel van Bijbelgedeeltens die Hij aan jouw geeft als je de Bijbel open slaat nadat je met Hem in gesprek ben gegaan.

Ja doek ook heel vaak ja! maar ik vraag me af of God ook op andere manieren antwoorden geeft. want bijv een keuze voor je vervolg opleiding staat niet direct in de bijbel.

dat klopt.

Maar in die gevallen dan vraag je of God je doormiddel van gedachten wil laten spreken.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 feb 2004 23:59

oke.. veel antwoorden en veel verschillende manieren.
af en toe heb ik echt de behoefte, dat God mij iets duidelijk maakt op het moment dat je voor een belangrijke keuze staat.
Mag je dan God bijv vragen: "als ik vanmiddag iemand de volgende tekst hoor zeggen: "ik ben de weg de waarheid en het leven" dan weet ik dat ik niet door moet gaan met dit werk.

of is dit, te uitdagend? Ik vindt het soms wel moelijk.
In de bijbel staat: "En indien iemand van17) u wijsheid ontbreekt,18) dat hij ze van God begere, Die een iegelijk19) mildelijk geeft,20) en niet verwijt;21) en zij zal hem gegeven worden.22) "
Je moet dit begeren in geloof, ik probeer dit.. maar hoe kan ik het precies ontvangen. Ik heb het wel meegemaakt, dat was dan door middel van een tekst of gevoel.. Maar ik zou graag wat zekerheid willen hebben in sommige keuzes in het leven. Of het Gods wil is enz.

joris

Berichtdoor joris » 10 feb 2004 06:31

Volgens mij mag dat. Mozes daagde God uit. Abraham daagde God uit. Gideon daagde God uit.Ik denk dat God wil dat we ons veilig bij hem voelen. Dus dat je doet wat je op je hart krijgt.

joepie

Berichtdoor joepie » 10 feb 2004 09:00

Volgens mij niet. Je mag hem niet uitdagen, en het is ook nog maar de vraag of Hij wil antwoorden op de manier die jij Hem wilt afdwingen.
Het is toch nog altijd zo dat je Zijn wil geschiedde zegt.
ALs je God vraagt dan zal Hij je ook helpen en zeker de goede weg laten zien. Ik denk dat het een kwestie is van geloven dat het zo is.
En inderdaad veel Bijbel lezen, bidden, dicht bij God leven.
Dat weet je gewoon wat God wil dat je doet.
Het is eigenlijk hetzelfde als een gezin. Als je thuis leeft bij je ouders, weet je ook vaak wel wat je ouders goed of niet goed vinden. Wat ze wel of niet zouden willen dat je doet. Zelfs als je niet meer bij ze woont.
Je kent je ouders doordat je dicht bij ze hebt geleefd.
En zo ken je ook God als je dicht bij Hem wilt leven!

HereIam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HereIam » 10 feb 2004 09:35

Ik denk ook dat je ervoor moet uitkijken, om God niet voor te schrijven hoe Hij moet antwoorden.

Edoch, wat Joris zegt is ook waar. Als je het op je hart krijgt om het zo te doen, waarom niet. Er zijn genoeg Bijbelse schrift plaatsen waarin dit ook gebeurde.

Wat ook kan helpen Hijwel: Laat eens iemand specifiek voor je bidden. "Als twee mensen eenparig iets in Mijn naam begeren, zal het hen geworden", zegt Jezus.

Carl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: antwoorden van God

Berichtdoor Carl » 10 feb 2004 10:31

hijwel schreef:Hoe krijg jij antwoorden van God?
of hoe antwoord God in jou leven?

Goede vraag, Hijwel.

Bij mij 'werkt' het zo, dat ik me voor stel hoe een Wezen dat alleen bestaat uit Liefde en Licht op een vraag die ik heb, zou antwoorden.
Dat Wezen wat ikmij voorstelde, plaats ik dan a.h.w. in mijn geest.
Ik neem dan de tijd om in mezelf het antwoord naar boven te laten komen.

Door deze vrij simpele techniek toe te passen word je je namelijk bewust van God als jouw innerlijke kracht, die jouw beslissingen leidt.
Het enige wat daarvoor nog meer nodig is, is
*geloof in jezelf en
*vertrouwen in Hem.

je
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Terug naar “Archief”