trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Gerdien B. » 24 feb 2010 21:07

Je hoeft het ook niet om die reden te doen, je kan het ook doen omdat je het leuk en fijn vind om zaken te laten doen door mensen waar je goed mee op kan schieten. Alleen de chauffeur van de auto kennen we niet echt. Ook de bloemist weten we nog niet. Verder wordt alles door familie en vrienden gedaan, incl. de dominee en burgemeester die ons trouwen waar mijn vriend goed mee op kan schieten.

Persoonlijk vind ik het leuker dat een bekende iets doet en iets minder professioneel dan een een prof die je helemaal niet kent en andersom ook niet. Het maakt de hele dag heel persoonlijk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 feb 2010 22:14

Gerdien B. schreef:Je hoeft het ook niet om die reden te doen, je kan het ook doen omdat je het leuk en fijn vind om zaken te laten doen door mensen waar je goed mee op kan schieten. Alleen de chauffeur van de auto kennen we niet echt. Ook de bloemist weten we nog niet. Verder wordt alles door familie en vrienden gedaan, incl. de dominee en burgemeester die ons trouwen waar mijn vriend goed mee op kan schieten.

Persoonlijk vind ik het leuker dat een bekende iets doet en iets minder professioneel dan een een prof die je helemaal niet kent en andersom ook niet. Het maakt de hele dag heel persoonlijk.

Nee klopt... maar volgens mij laten we ook niets door onbekenden doen. De dominee kennen we wel, de band / organist ook wel. De ceremoniemeesters leiden de dag, de fotograaf zat bij ons in de wijkkring. Chauffeur hebben we niet... dus tja, dan hou je alleen de ambtenaar over, wat dat betreft moeten we nog even naar de mogelijkheden kijken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 25 feb 2010 21:27

Wij vinden het wel belangrijk om onze familie er zoveel mogelijk bij te betrekken. Omdat we nu in het buitenland zitten zijn ze toch al minder betrokken bij alles dus daarom proberen we te bedenken hoe ze op de dag zelf misschien iets kunnen doen. We hebben goede vrienden voor ceremoniemeesters, voor de getuigen kunnen we dus familie vragen, kinderen kunnen misschien de liturgie uitdelen, iemand kan een stuk uit de bijbel lezen, en verder weten we het nog niet echt.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 feb 2010 09:48

wij hebben bewust geen familie als ceremoniemeesters gevraagd, omdat je als CM toch best druk bent op zo'n dag. We vinden het belangrijk dat de familie dat goed kan meemaken ;).
Daarnaast was familie om praktische redenen ook niet zo handig. Wij wonen en trouwen in Utrecht. Onze familie woont in Overijssel/Zeeland.
We vinden het handig als de CM ook de route weet e.d., dus we hebben nu 2 vrienden uit Utrecht als CM. Ben er blij mee :-)
We streven er wel naar om ieder familie lid een 'taak' te geven, om ze er bij te betrekken.
M'n moeder trouwt ons, vader/zusje en schoonouders als getuige (moeten we nog vragen :mrgreen: ).
M'n vriend heeft een broertje en twee zusjes, dus daar moeten we ook nog iets voor bedenken, maar dat komt wel goed ;-)

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 26 feb 2010 09:50

Onze twee oudste zusjes (van beide kanten één) zijn CM, die hadden al eens aan anderen door laten schemeren dat ze het wel leuk zouden vinden en dat hadden wij gehoord :mrgreen:
Onze ouders zijn getuigen.. Verder worden de ringen door een zusje aangegeven, mag een zusje de hele dag mijn sleep goed leggen etc, een ander zusje en haar vriend gaan mee met foto's maken en weer een ander zusje mag de trouwakte in het gemeentehuis voorlezen. Nu nog 1 broertje en dan hebben we alle dichtsbijzijnde familie gehad :wink:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 feb 2010 15:56

Het hangt er vanaf hoeveel taken de CM hebben. Bij ons hadden we de zus en haar man als CM/contactpersoon voor onze dag. Maar zij hebben het heel relaxed gehad. Het enige wat zij hebben gedaan is de tasje uitdelen aan de kids en de kadootjes bij ons huis gebracht.

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 28 feb 2010 23:05

Wij hebben mijn 2 zussen als CM. En ik geloof vast dat ze bezig zullen zijn op onze bruiloft 8) , voor zover ik weet hebben ze er plezier aan en hopen dat dat blijft!
We hebben geprobeerd om alles zo dicht mogelijk bij onszelf te houden. Mijn zusje is mijn kapster. Mijn ouders en onze beste vrienden zijn getuige.
Kennissen van ons gaan koken. Catering mensen kennen we ook allemaal.
Dominee kennen we ondertussen ook aardig. En natuurlijk onze chauffeur 8)
Ach en de dag loopt zoals het loopt! ;/ Zolang we maar een beetje op tijd in het gemeentehuis zijn, dan vind ik alles best.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 04 mar 2010 20:31

Wij hebben waarschijnlijk een appartementje :D (geen idee in welk topic dat hoort, maar het heeft in ieder geval ook met trouwen te maken)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 mar 2010 20:36

Hé, wat goed! In Utrecht?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 04 mar 2010 20:47

Ja, en ook nog dicht bij t centrum :) In principe is de eigenaar akkoord, morgen gaan we kennis met hem maken. En als het goed is daarna t huurcontract tekenen.

=)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 mar 2010 20:48

Heerlijk, dicht bij het centrum! Hopen dat 't rond komt!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 04 mar 2010 20:52

Da's leuk en goed nieuws, Liesien! Succes morgen!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 mar 2010 10:52

Wat tof Liesien, gefeliciteerd! Per wanneer?

En waar ergens? Utrecht is f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h! Trouwen jullie ook in Utrecht?

Wij hebben een optie genomen op een trouwauto. Zooooo'n mooie! :yahoooo:

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 05 mar 2010 20:07

Vandaag gesprek met de eigenaar en t gaat definitief door. Volgende week huurcontract tekenen en dan is het helemaal geregeld.

Per mei is t appartementje van 'ons'. Op dat moment eigenlijk van Arne, die er dan met een sola-genoot ingaat voor een paar maanden. Naar alle waarschijnlijkheid gaan we nu toch eerder trouwen en dan eind augustus/begin september. Dat is wel eng snel ineens :mrgreen:
Verder is t om precies te zijn in de buys ballotstraat.

Trouwen in Utrecht wordt em denk ik niet. Aangezien mijn urker familie dan gaat steigeren. Uiteraard is t wel 'onze' bruiloft, maar tis ook niet leuk als er veel mensen niet gaan komen. Dus waarschijnlijk wordt het de gulden middenweg, érgens tussen Urk en Utrecht in. Dan kunnen we nog alle kanten op in ieder geval.

=)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mar 2010 21:26

Wat onzettend gaaf Liesien. Van Harte Gefeliciteerd met jullie huisje. En succes met de voorbereidingen voor jullie trouwdag.

Erg leuk.. =D>

Terug naar “Archief”