meboy schreef:Het verkeerd verstaan van God begint met het verkeerd verstaan van de realiteit.
En waarschijnlijk onbewust vat je de absolute kern van het (Zen-)Boeddhisme samen

Mortlach ik bewonder je voor je realiteitszin.
Dank je.
Moderator: Moderafo's
meboy schreef:Het verkeerd verstaan van God begint met het verkeerd verstaan van de realiteit.
Mortlach ik bewonder je voor je realiteitszin.
Mortlach schreef:Ik geef helemaal toe dat ik een principe niet wil snappen wat zo ontzettend veel leed veroorzaakt, dat al eeuwen doet en waarschijnlijk nog wel eeuwen zal doen. Geloof gaat er mij juist om het verminderen van leed, dus alles wat leed vermeerderd kan in mijn ogen niet goddelijk zijn.
Is dan alles maar geoorloofd? Nee, dat bedoel ik ook weer niet. Maar het gaat er mij om waar je vrede mee kunt hebben. Voor die vrouw uit je voorbeeld is dat de onthouding en de eenzaamheid. Door het geloof heeft ze daar vrede mee, en dat juich ik alleen maar toe, zonder daar een iota of tittel aan af te willen doen. Anderen vinden met datzelfde geloof, uit dezelfde God vrede in een relatie in liefde en trouw. Ook daar wil ik geen afbreuk aan doen. Maar mensen die door het geloof hun hele leven lijden onder hun homofilie, omdat ze er zelf geen vrede in kunnen vinden, of omdat anderen hen dat onmogelijk maken, dat vind ik heel erg.
Antoinette schreef:Nou daar zeg je wat, omdat anderen het hen onmogelijk maken!
Daar heb je helemaal gelijk in!
Het staat mij verschrikkelijk tegen dat er mensen zijn die net doen alsof homo's er niet bij horen.
Dat slaat ook nergens op, en dat ze het maar een soort van aan de kant moeten zetten anders horen ze er niet bij.
Belachelijk, ik ben het op dat gebied met je eens.
Ik geloof dat voor iedere homo een juitweg is, ik ben niet degene die voor hem/haar hoeft te bepalen hoe het zou moeten.
Denk je dat ik dat zou doen?
Never!
Ik geef alleen hier in dit topic aan hoe ik erover denk.
Wil niet zeggen dat ik dit tegen elke homo meteen ga vertellen zonder dat ernaar gevraagd wordt...
snap je wat ik bedoel?
[/quote]Mortlach schreef:Antoinette schreef:Nou daar zeg je wat, omdat anderen het hen onmogelijk maken!
Daar heb je helemaal gelijk in!
Ik zeg wel wat meer; sommige mensen hebben helemaal geen anderen nodig om het zichzelf onmogelijk maken: die hebben aan een Bijbel genoeg om hun hele leven kromgebogen onder zondebesef te leven.Het staat mij verschrikkelijk tegen dat er mensen zijn die net doen alsof homo's er niet bij horen.
Dat slaat ook nergens op, en dat ze het maar een soort van aan de kant moeten zetten anders horen ze er niet bij.
Belachelijk, ik ben het op dat gebied met je eens.
Ik geloof dat voor iedere homo een juitweg is, ik ben niet degene die voor hem/haar hoeft te bepalen hoe het zou moeten.
Denk je dat ik dat zou doen?
Never!
Ik geef alleen hier in dit topic aan hoe ik erover denk.
Wil niet zeggen dat ik dit tegen elke homo meteen ga vertellen zonder dat ernaar gevraagd wordt...
snap je wat ik bedoel?
Ja, ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt. Aan de andere kant hoef je ook niks te zeggen, het kan ook uit daden blijken. Als er bijvoorbeeld een nationaal referendum zou komen om het burgerlijk huwelijk niet langer open te houden voor homostellen, wat zou je dan stemmen? Ik ben persoonlijk erg liberaal, en zal niet gauw iemands keuzevrijheid inperken, ook al is het een keuze waar ik het niet mee eens ben. Ik zal je niet veroordelen op je antwoord hoor, want mensen hebben natuurlijk de keuze om ergens voor of tegen te zijn.
Iets algemeens waar ik aan moest denken aangaande dit onderwerp; is er niet een uitspraak van Jezus: "Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen"? Het voelt wel eens alsof homo's op het punt staan gestenigd te worden, bijvoorbeeld als het gaat over de Bootjesparade tijdens Gay Pride.
[/color]
Mortlach schreef:Het voelt wel eens alsof homo's op het punt staan gestenigd te worden, bijvoorbeeld als het gaat over de Bootjesparade tijdens Gay Pride.
keessie schreef:Mortlach schreef:Het voelt wel eens alsof homo's op het punt staan gestenigd te worden, bijvoorbeeld als het gaat over de Bootjesparade tijdens Gay Pride.
Noem dan eens één meerwaarde van dat half naakt in bootjes varen? Waarom willen homo's hiermee zonodig zich zelf aan de buitenwereld tonen?
Mortlach schreef:keessie schreef:Mortlach schreef:Het voelt wel eens alsof homo's op het punt staan gestenigd te worden, bijvoorbeeld als het gaat over de Bootjesparade tijdens Gay Pride.
Noem dan eens één meerwaarde van dat half naakt in bootjes varen? Waarom willen homo's hiermee zonodig zich zelf aan de buitenwereld tonen?
Dat moet je hen vragen. De meerwaarde voor hen is blijkbaar dat ze het op die manier leuker vinden. Ik vind het niet per sé nodig, maar ik sta dan ook niet op zo'n bootje, dus heb ik er niks over te zeggen. Ik erger me er verder niet aan hoor, en als je dat wel doet, dan kun je ervoor kiezen gewoon niet te kijken.
Aan de andere kant blijft het een kwetsbare groep, die tijdenlang dreigde door de wielen van kerk en maatschappij in het stof te worden vermalen. Homo's onderscheiden zich van hetero's vanwege hun sexualiteit. Is het dan zo vreemd dat ze die sexualiteit willen vieren? Ze willen zich aan de buitenwereld tonen omdat ze er genoeg van hebben te worden gediscrimineerd, bedreigd of zelfs aangevallen.
Antoinette schreef:Onzin!
Jij vind ze gewoon zielig, ik vind homo's die bewust de maatschappij ondersteboven willen zetten door dit soort feesten te organiseren net zo verkeerd bezig als christenen die hun bij voorbaad afschrijven, net zo fout als kerken die zeggen "voor jullie geen plaats in de herberg".
Wederzijds respect is op zijn plaats.
Weet je er zou een opwekking moeten komen, Gods geest zou op alle vlees uitgestort moeten worden dan heb je geen last meer dat mensen elkaar pijn en verdriet doen!
keessie schreef: Noem dan eens één meerwaarde van dat half naakt in bootjes varen? Waarom willen homo's hiermee zonodig zich zelf aan de buitenwereld tonen?
JeeWee schreef:keessie schreef: Noem dan eens één meerwaarde van dat half naakt in bootjes varen? Waarom willen homo's hiermee zonodig zich zelf aan de buitenwereld tonen?
Probeer je opmerkingen nog toch eens helder en reëel te maken ipv dit soor stemmingmakerij! De bootjes waar mensen met ontbloot bovenlijf op staan, zijn op één hand te tellen. Maar het zijn wel de bootjes die op tv komen. Net als dat men de zwarte kousen filmt, al het over refo's gaat.
Speedy schreef:Ik denk dat je maar eens met de mensen (Christenen van diverse makkelij) moet gaan praten die wonen in het centrum van Amsterdam en als je de beschrijvingen hoort van de goorheid en goddeloosheid die erom heen plaats vindt, snap ik niet dat je het nog opneemt voor 1 van de propaganda stukken van voorvechters van een Hedonistische maatschappij.
Antoinette schreef:JeeWee wat heb jij eigenlijk met homo's?
Waarom neem je het juist voor deze partij zo op?
JeeWee schreef:Antoinette schreef:JeeWee wat heb jij eigenlijk met homo's?
Waarom neem je het juist voor deze partij zo op?
Dat zouden we toch allemaal moeten doen?!
Het is toch verschrikkelijk dat er in jouw en mijn kerk jongeren zitten die kapot gaan om wie ze zijn?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten