trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor liefie » 24 feb 2010 13:12

Aan het einde van onze trouwdag ben ik wel naar huis gereden :lol: Ging net achter het stuur en met mijn crocs aan :D Het was gelukkig maar 10 minuten rijden.
Wij hebben onze overburen gevraagd ons te rijden hebben een mooie zwarte bmw maar we hebben het meer gedaan omdat ze mijn ouders ook gereden hebben 26 jaar geleden.

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 24 feb 2010 13:15

LeChat schreef:Ik had wel 'echte' trouwschoenen en die waren niet zo heel duur: 100 euro meen ik, maar inderdaad, je draagt ze niet nog een keer... Misschien ga ik ze toch maar op Marktplaats zetten.

Mijn schoenen kunnen na de bruiloft nog wel gedragen worden. Kan ze nog laten verven. En het zijn volgens mij echte trouwschoenen 8).
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 feb 2010 13:35

Nina87 schreef:Ik heb er dus niet zoveel geld voor over, en ik wil het liefst gewoon witte ballerina's. Maar ik heb er al gezien die ik best wel mooi vind en die niet zo duur zijn, dus het komt vast goed!

@ Gerdien, je moeder ging je jurk toch maken?

Ja dat klopt. We wachten op een telefoontje dat de stof binnen is en dan kan ze aan de slag.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2010 13:39

Mijn trouwschoenen kosten 180 euro maar kreeg ze bij mijn jurk maar ik doe ze echt nooit meer aan. Vind het niet mooi onder een rok/broek.
Ik heb ze op marktplaats gezet maar er staan er zo giga veel op dus op een duur er maar weer afgehaald.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 24 feb 2010 14:00

Die van mij staan ook op marktplaats, maar dr staan dr heel veel ja :(

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 feb 2010 15:14

Mijn trouwschoenen zijn helemaal niet duur en zien er niet zo super trouwschoenachtig uit dus ik kan ze nog gewoon doordragen ook. Echt, ik ga daar geen €140 voor neertellen. Maargoed, ieder z'n ding.

Nog eens iets anders:
Getuigen, hoe zien jullie dat? Formaliteit, of erg bijzonder?
pobody's nerfect

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 24 feb 2010 15:21

Ik vind de getuigen niet erg bijzonder, maar ik vind het wel een leuke manier om mensen te betrekken bij onze bruiloft. Ik zou er niet zomaar iemand voor vragen iig. Wij willen ook liever niet onze ouders omdat we dan het idee hebben dat we die het recht geven om zich overal mee te bemoeien als we getrouwd zijn. Mijn schoonouders zaten er al wel naar te vissen maar dat gaat dus mooi niet door.

We zijn er nog niet helemaal uit wie we gaan vragen want we mogen er maar twee dus dat is een beetje lastig. Eerst zouden we de broers en zussen vragen maar bij vriendlief thuis zijn ze met zijn drieen en dan moet je een keuze maken tussen de een of de ander, wat me niet zo leuk lijkt.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 feb 2010 15:39

Ik heb net naar de schoenen op marktplaats gekeken, maar er waren er weinig in mijn maat of het was in combi met de jurk.

Getuigen zijn voor mij persoonlijk niet super belangrijk. Wij hebben en combi gemaakt van tradities aan beide kanten. Bij de een is dat de ouders bij de ander zijn dat 2 vrienden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2010 15:56

Wij hebben alle 2 onze ouders gekozen als getuige omdat wij het zelf heel bijzonder vinden dat onze ouders erbij waren.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 24 feb 2010 16:06

Ik vond het wel bijzonder om mijn oudste broers te kiezen omdat die toch het meest 'beschermend' zijn naar hun jongste zusje, en ik met hen ook wel gesprekken had gevoerd over trouwen enzo (met name met de oudste).

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 feb 2010 16:19

Nina87 schreef:Wij willen ook liever niet onze ouders omdat we dan het idee hebben dat we die het recht geven om zich overal mee te bemoeien als we getrouwd zijn.
Hoezo? Ze krijgen echt geen toezichttaken door getuige te zijn hoor, en als je bemoeizuchtige (schoon)ouders hebt, gaan die toch wel hun gang, of ze nou wel of geen getuigen waren...

Bij ons waren overigens mijn ouders en mijn schoonmoeder en een zus van m'n man de getuigen. Hij heeft geen vader meer, geen broers maar alleen maar zussen (oudste broer-verhaal ging dus ook niet op) en zo hebben we eigenlijk vrijwel alle zussen een 'taak' gegeven.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 feb 2010 17:32

Jo'tje schreef:Mijn trouwschoenen zijn helemaal niet duur en zien er niet zo super trouwschoenachtig uit dus ik kan ze nog gewoon doordragen ook. Echt, ik ga daar geen €140 voor neertellen. Maargoed, ieder z'n ding.

Nog eens iets anders:
Getuigen, hoe zien jullie dat? Formaliteit, of erg bijzonder?

Hehe. Ik zie hier een discussie terugkomen. Ik vind het inderdaad ook een formaliteit, om een aantal redenen:

1. Ze ondertekenen iets waar ze allang van hebben aangegeven er achter te staan
2. Het moet nou eenmaal. Als ik niet gebonden was aan de afspraak dat je getuigen moet hebben zou het nooit in me opgekomen zijn om getuigen te kiezen.

Daarom heb ik niet zoiets van: Het vragen van de getuigen en het hebben van getuigen is heel belangrijk voor de trouwdag. Ik zie het meer als een formaliteit. Het moet dus je kiest getuigen (natuurlijk wel om bepaalde redenen) en vraagt ze of ze getuige willen zijn... Ja, mooi, klaar. :)

LeChat schreef:
Nina87 schreef:Wij willen ook liever niet onze ouders omdat we dan het idee hebben dat we die het recht geven om zich overal mee te bemoeien als we getrouwd zijn.
Hoezo? Ze krijgen echt geen toezichttaken door getuige te zijn hoor, en als je bemoeizuchtige (schoon)ouders hebt, gaan die toch wel hun gang, of ze nou wel of geen getuigen waren...

Bij ons waren overigens mijn ouders en mijn schoonmoeder en een zus van m'n man de getuigen. Hij heeft geen vader meer, geen broers maar alleen maar zussen (oudste broer-verhaal ging dus ook niet op) en zo hebben we eigenlijk vrijwel alle zussen een 'taak' gegeven.

Nou, precies. Een getuige heeft niet extra inspraak in je huwelijk ofzo hoor. Als je dat idee hebt zou ik toch nog eens nagaan of dat idee wel klopt.

liefie schreef:Mijn trouwschoenen kosten 180 euro maar kreeg ze bij mijn jurk maar ik doe ze echt nooit meer aan. Vind het niet mooi onder een rok/broek.
Ik heb ze op marktplaats gezet maar er staan er zo giga veel op dus op een duur er maar weer afgehaald.

Pff, dat is wel jammer van het geld. Aan de andere kant snap ik het idee wel, je koopt ook een jurk die je een keer draagt en die kost nog veel meer. Maar ja, hoeveel zie je onder de meeste jurken nou van de schoenen? Ik zou dan gaan kijken of er geen leuke schoenen te vinden zijn die je er onder kan dragen, maar ook op andere gelegenheden nog aan kan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 24 feb 2010 19:45

Marnix schreef:
LeChat schreef:

Nou, precies. Een getuige heeft niet extra inspraak in je huwelijk ofzo hoor. Als je dat idee hebt zou ik toch nog eens nagaan of dat idee wel klopt.

Misschien hecht ik er toch meer waarde aan dan ik zelf dacht :wink: . Voor mij is het wel zoiets als de peetouders bij de doop van een kindje. Wij trouwen natuurlijk ook helemaal in de kerk (geen gemeentehuis) dus misschien vind ik het daarom ook wel anders.

Om hier nog maar even op verder te gaan, op wat voor manier proberen jullie je familie en vrienden bij de bruiloft te betrekken?

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 24 feb 2010 19:46

Oh, en ik heb trouwens heel lieve schoonouders hoor, voordat jullie een verkeerd idee krijgen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 feb 2010 20:57

Haha, gelukkig :)

Nina87 schreef:
Marnix schreef:
LeChat schreef:

Misschien hecht ik er toch meer waarde aan dan ik zelf dacht :wink: . Voor mij is het wel zoiets als de peetouders bij de doop van een kindje. Wij trouwen natuurlijk ook helemaal in de kerk (geen gemeentehuis) dus misschien vind ik het daarom ook wel anders.

Om hier nog maar even op verder te gaan, op wat voor manier proberen jullie je familie en vrienden bij de bruiloft te betrekken?

Ehh:

- Ouders zijn getuigen, de vaders zullen wel gaan speechen
- Mijn zusje ceremoniemeester
- Ontvangst is bij mijn ouders thuis
- Dat is het wel een beetje denk ik, misschien nog een kleine taak ergens maar dat hebben we nog niet bedacht

Verder niet echt dingen... maar ik vind het ook weer niet echt nodig om iedereen taken te geven, het is feest en laat iedereen daar vooral lekker van genieten. We hoeven geen mensen taken te geven om ze het gevoel te geven dat ze er bij horen ofzo.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”