Wij hebben onze overburen gevraagd ons te rijden hebben een mooie zwarte bmw maar we hebben het meer gedaan omdat ze mijn ouders ook gereden hebben 26 jaar geleden.
Moderator: Moderafo's
LeChat schreef:Ik had wel 'echte' trouwschoenen en die waren niet zo heel duur: 100 euro meen ik, maar inderdaad, je draagt ze niet nog een keer... Misschien ga ik ze toch maar op Marktplaats zetten.
Nina87 schreef:Ik heb er dus niet zoveel geld voor over, en ik wil het liefst gewoon witte ballerina's. Maar ik heb er al gezien die ik best wel mooi vind en die niet zo duur zijn, dus het komt vast goed!
@ Gerdien, je moeder ging je jurk toch maken?
Hoezo? Ze krijgen echt geen toezichttaken door getuige te zijn hoor, en als je bemoeizuchtige (schoon)ouders hebt, gaan die toch wel hun gang, of ze nou wel of geen getuigen waren...Nina87 schreef:Wij willen ook liever niet onze ouders omdat we dan het idee hebben dat we die het recht geven om zich overal mee te bemoeien als we getrouwd zijn.
Jo'tje schreef:Mijn trouwschoenen zijn helemaal niet duur en zien er niet zo super trouwschoenachtig uit dus ik kan ze nog gewoon doordragen ook. Echt, ik ga daar geen €140 voor neertellen. Maargoed, ieder z'n ding.
Nog eens iets anders:
Getuigen, hoe zien jullie dat? Formaliteit, of erg bijzonder?
LeChat schreef:Hoezo? Ze krijgen echt geen toezichttaken door getuige te zijn hoor, en als je bemoeizuchtige (schoon)ouders hebt, gaan die toch wel hun gang, of ze nou wel of geen getuigen waren...Nina87 schreef:Wij willen ook liever niet onze ouders omdat we dan het idee hebben dat we die het recht geven om zich overal mee te bemoeien als we getrouwd zijn.
Bij ons waren overigens mijn ouders en mijn schoonmoeder en een zus van m'n man de getuigen. Hij heeft geen vader meer, geen broers maar alleen maar zussen (oudste broer-verhaal ging dus ook niet op) en zo hebben we eigenlijk vrijwel alle zussen een 'taak' gegeven.
liefie schreef:Mijn trouwschoenen kosten 180 euro maar kreeg ze bij mijn jurk maar ik doe ze echt nooit meer aan. Vind het niet mooi onder een rok/broek.
Ik heb ze op marktplaats gezet maar er staan er zo giga veel op dus op een duur er maar weer afgehaald.
Marnix schreef:LeChat schreef:Hoezo? Ze krijgen echt geen toezichttaken door getuige te zijn hoor, en als je bemoeizuchtige (schoon)ouders hebt, gaan die toch wel hun gang, of ze nou wel of geen getuigen waren...Nina87 schreef:Wij willen ook liever niet onze ouders omdat we dan het idee hebben dat we die het recht geven om zich overal mee te bemoeien als we getrouwd zijn.
Bij ons waren overigens mijn ouders en mijn schoonmoeder en een zus van m'n man de getuigen. Hij heeft geen vader meer, geen broers maar alleen maar zussen (oudste broer-verhaal ging dus ook niet op) en zo hebben we eigenlijk vrijwel alle zussen een 'taak' gegeven.
Nou, precies. Een getuige heeft niet extra inspraak in je huwelijk ofzo hoor. Als je dat idee hebt zou ik toch nog eens nagaan of dat idee wel klopt.
Nina87 schreef:Marnix schreef:LeChat schreef:
Nou, precies. Een getuige heeft niet extra inspraak in je huwelijk ofzo hoor. Als je dat idee hebt zou ik toch nog eens nagaan of dat idee wel klopt.
Misschien hecht ik er toch meer waarde aan dan ik zelf dacht. Voor mij is het wel zoiets als de peetouders bij de doop van een kindje. Wij trouwen natuurlijk ook helemaal in de kerk (geen gemeentehuis) dus misschien vind ik het daarom ook wel anders.
Om hier nog maar even op verder te gaan, op wat voor manier proberen jullie je familie en vrienden bij de bruiloft te betrekken?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 74 gasten