Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Optimatus schreef:Ik vind een zo laag mogelijke OZB belangrijk.
De gemeente zal toch geld nodig hebben op hun wettelijke toegekende taken uit te voeren.
Sabra schreef:Ik ben voor afschaffing van de meest belachelijke belasting die er is (hondenbelasting).
Als inwoner van een stad ben ik juist voor verhoging van de hondenbelasting. Het is enorm irritant dat er altijd hondepoep op de voetpaden ligt. Wat mij betreft vertienvoudigen ze de hondenbelasting, of verbieden ze het om een hond te nemen indien een woning niet beschikt over een bepaalde minimale oppervlakte aan buitenruimte.
Em-ma schreef:@ Ook lieve Opti: dan nog stem ik op een christelijke partij... Tuurlijk zou ik een aantal zaken in mijn stad graag anders willen zien.
Het voorbeeld wat je aanhaalt met die doorgaande weg, tja dat zou ik jammer vinden. Maar dat ik op een christelijke partij kan en mag stemmen, dat kunnen niet alle christenen ter wereld!, is voor mij veeeel belangrijker. Als er in mijn stad beslissingen worden genomen waar ik minder blij mee ben, het zij dan zo. Ik vind het echt een groot voorrecht dat ik op een christelijke partij mag en kan stemmen in dit land.
Wat willen wij als christenen bereiken/uit kunnen dragen in onze stad als we de christelijke partijen niet steunen, terwijl wij wel de kans krijgen!, en zij zo minder zeggenschap krijgen?
Dat is de grote hamvraag voor mij en dan kan ik het voor mijzelf niet verenigen om als christen op een niet christelijke partij te stemmen. Voor mijzelf voelt het alsof ik mijn christen zijn verloochen.
Mee eens. Daarbij zo laag mogelijke uitgaven tot het allernoodzakelijkste om de begroting op orde te krijgen. Dat kan betekenen: flink snoeien op de begroting.Optimatus schreef:Ik vind een zo laag mogelijke OZB belangrijk.
D66 hakt in op SGP/ChristenUnie
donderdag 18 februari 2010
GOES - Had D66 Goes ambities om in het Goese college van B & W te komen, dan heeft de partij zich nu al bijna buitenspel gezet. Reden: een scherpe sneer die lijsttrekker Pieter Romijn gisteravond tijdens het lijsttrekkersdebat uitdeelde aan kopman Johnny Lukasse van SGP/Christenunie.
Uit de zaal kwam de vraag welke coalities partijen wensen of uitsluiten. Romijn was glashelder: "Ik ga niet in een college zitten met een partij die de helft van zijn hersens uitschakelt." Hij doelde daarmee op de SGP/Christenunie, die geen vrouwen op de kieslijst en in de raadsfractie toelaat. (...)
*Annet* schreef:die wordt in mijn gemeente evengoed wel gehoord. Maar ik heb gewoon echt geen belangstelling voor politiek. Waar wij eerst woonden stemden we bijv. SGP maar wat een vreselijke dingen verzon die gast die namens de SGP in de gemeenteraad zitting had. Waarom stemden we SGP? Omdat mijn moeder dat deed, omdat het een christelijke partij is, meer mening hadden en hebben we niet.
Nina87 schreef:Ik vind het altijd wel een beetje de burgerplicht om te gaan stemmen, maar eigenlijk is het dom om het te doen: de kans dat je aangereden wordt onderweg naar het stemlokaal is groter dan de kans dat jij de beslissende stem hebt.
Dus je hebt groot gelijk Annet!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten