Kabinetscrisis Uruzgan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Kabinetscrisis Uruzgan?

Berichtdoor LeChat » 20 feb 2010 19:45

Faramir schreef:
rafaell schreef:Nu Wilders een keer op zijn bek laten gaan en dan wordt het tijd voor de Linkse Lente!

Een linkse lente. ROLFLOL. Het spijt me zeer, maar alle peilingen wijzen erop dat dat niet gaat gebeuren. God zij dank.

Goed lezen, Faramir: Rafaell ziet heus wel in dat 't nú naar rechts gaat (hij noemt Wilders), maar hoopt dat die z.s.m. op zijn bek gaat en dat daarná een ruk naar links volgt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 feb 2010 19:51

LeChat schreef:
Faramir schreef:
rafaell schreef:Nu Wilders een keer op zijn bek laten gaan en dan wordt het tijd voor de Linkse Lente!

Een linkse lente. ROLFLOL. Het spijt me zeer, maar alle peilingen wijzen erop dat dat niet gaat gebeuren. God zij dank.

Goed lezen, Faramir:

Dank voor je bezorgdheid, maar ik lees prima. Nergens heeft Rafaell het over een regering met Wilders dat vervolgens op zijn bek gaat. De kans is vrij groot dat hij nog doelt op de verkiezingscampagne.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 feb 2010 23:30

rafaell schreef:Partytime! En de PvdA heeft gewoon haar belofte aan de kiezer gehouden, dat CDA'ers daar geen begrip voor hebben zegt meer over de betrouwbaarheid van het CDA dan over de PvdA. Ze hadden de NAVO ook gewoon niet zo achterbaks om een officieel verzoek moeten vragen, dat deden ze enkel om hun zin te krijgen bij de PvdA. En weer haalt Balkenende de streep niet, hopelijk zijn we nu voorgoed van deze besluiteloze brokkenpiloot met zijn gebrek aan visie en daadkracht verlost...

Nu Wilders een keer op zijn bek laten gaan en dan wordt het tijd voor de Linkse Lente!

De toezegging over 2010 is gedaan toen Bush nog president van de Verenigde Staten was. De tactiek van de VS toen heeft niet veel soelaas geboden. De Nederlandse aanpak in Uruzgan heeft wel resultaat gehad - de militairen willen zelf ook blijven. Nu probeert een aantal linkse snoeshanen om partijpolitieke redenen dit soort chaos te creëren over de ruggen van zowel onze mannen en vrouwen in Afghanistan en de Afghanen zelf.

Bos heeft Neerlands aanzien binnen NAVO-verband verschrikkelijk veel schade gedaan. Bijna alle NAVO-landen brengen meer troepen in, Bos laat ze terugtrekken. Bos was zo blij met Obama als president van de VS. Obama heeft een nieuwe strategie voor Afghanistan ontwikkeld en dan laat de zo blije Bos zijn grote vriend Obama vallen als een baksteen. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

Een Linkse Lente betekent: meer geld uitgeven dan dat er binnenkomt - kortom, financieel wanbeleid. We hoeven alleen al te kijken naar hoe onze rooie vriendjes ten tijde van Den Uyl de staatskas geplunderd hebben of, wat recenter, hoe 30 jaar rode rakkersregimes in Oostenrijk (Kreisky) en later, de terreur van acht jaar Schröder, Duitsland hebben geruïneerd.

Terugkerend naar Nederland: de PvdA is net zo zielig als Verdonk: regels zijn regels/beloofd is beloofd. De omstandigheden zijn veranderd, maar Bos leutert over iets uit 2007.

Ik kan het niet anders zien dan als een laffe vorm van Vaandelvlucht - desertie. Bos en zijn club zijn volledig ongeschikt voor regeringsverantwoordelijkheid. Het valt te hopen dat CDA, VVD en CU of D66 een meerderheid halen, dan zijn we verlost van linkse lafbekken en van extreem-rechts.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 21 feb 2010 16:49

En jij denkt dat Nederland beter wordt door een Linkse lente? :shock: Links is veel geblaat maar weinig wol.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 feb 2010 20:22

Met Bos krijg je "beloofd is beloofd", ook als het betekent dat, door veranderde omstandigheden, het land naar de Filistijnen gaat.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 22 feb 2010 10:58

Optimatus schreef:Met Bos krijg je "beloofd is beloofd", ook als het betekent dat, door veranderde omstandigheden, het land naar de Filistijnen gaat.

Waar is het "meneer Bos, u draait" gebleven? Eerlijk is eerlijk, hij heeft deze keer niet gedraaid.
Het probleem is alleen dat het in dit geval wel eens het verkeerde moment kon zijn om de rug recht te houden, gezien de veranderde internationale verhoudingen in de wereld. In elk geval is er de afgelopen weken niet aan het slagen van de huidige missie in Afghanistan gedacht, maar alleen aan binnenlandse partijpolitieke winst.
Erg veel staatsmanschap heb ik de afgelopen weken ook niet gezien van het kabinet als geheel, inclusief Balkenende.

Alle problemen worden momenteel doorgeschoven naar een volgend kabinet. Gezien de peilingen kan het nog wel eens een hele tijd duren voordat dat er trouwens is. De afgelopen kabinetten waren allemaal 3-partijen kabinetten die ook bijna allemaal voortijdig gesneuveld zijn. Na de verkiezingen zou er wel eens een 4-partijen kabinet uit kunnen komen. Ik zie dat als nog instabieler.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 22 feb 2010 14:10

Optimatus schreef:Een Linkse Lente betekent: meer geld uitgeven dan dat er binnenkomt - kortom, financieel wanbeleid. We hoeven alleen al te kijken naar hoe onze rooie vriendjes ten tijde van Den Uyl de staatskas geplunderd hebben of, wat recenter, hoe 30 jaar rode rakkersregimes in Oostenrijk (Kreisky) en later, de terreur van acht jaar Schröder, Duitsland hebben geruïneerd.

Je vergeet de subsidie voor criminele capuchonberbers en de verkiezingsdebatten in het turks. :-k

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 22 feb 2010 15:41

henkie schreef:Je vergeet de subsidie voor criminele capuchonberbers en de verkiezingsdebatten in het turks. :-k

Tja, je moet toch een deel van je electoraat bedienen. [-(
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”