Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Schipje » 21 feb 2010 09:46

Vanmorgen eindelijk weer gewogen, 2 kilo afgevallen zonder echt te lijnen! Erg fijn... In de zwangerschap was ik 21.5 kg aangekomen en na de bevalling had ik er nog 12 te gaan......... nu nog 2!!
Zo zie ik er nu uit -> :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 feb 2010 19:46

Schipje schreef:Zo zie ik er nu uit -> :D
haha ook nog een "echte" foto? :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 feb 2010 07:01

nee helaas :lol:

mijn man zei gistermiddag zelfs dat hij van de week het zelfs dacht te zien!! dat wil echt wat zeggen hoor!! =D>

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 feb 2010 09:13

petra85 schreef:Idd ik eet bij stress en bij niets te doen ( dat heb k nu beide)
Vroeger ging ik bij stress op m'n paard de polder in.

Als ik me rot voel doet een reep chocolade wonderen, voor even want daarna voel k me weer rot omdat ik zoveel gesnoept heb :roll:

Herkenbaar. Bij niets doen is de verleiding erg groot om te gaan eten. Bij stress ook. Met als gevolg dat ik nu ook weer 6 kilo te zwaar ben. Mij voorgenomen om weer te gaan zwemmen. Mijn banenkaart moet toch leeg voordat ik verhuis.;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2010 09:44

Ik ben 13 januari begonnen met calorieen tellen via een site en ben tot nu toe 7.2 kg kwijt. Werkt echt super je mag alles eten alleen is het niet handig omdat je na bv een hele pizza bijna niks meer kunt eten.
Zo leer je gezonde keuzes maken in die 6 weken ben ik ook nog 2 keer uit eten geweest en een aantal verjaardagen gehad waar ik wel wat hapjes genomen op heb.
Ik hou tussen de 1000 en 1300 calorieen aan en val een ongeveer een kilo per week af.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 feb 2010 21:06

liefie schreef:Ik ben 13 januari begonnen met calorieen tellen via een site en ben tot nu toe 7.2 kg kwijt. Werkt echt super je mag alles eten alleen is het niet handig omdat je na bv een hele pizza bijna niks meer kunt eten.
Zo leer je gezonde keuzes maken in die 6 weken ben ik ook nog 2 keer uit eten geweest en een aantal verjaardagen gehad waar ik wel wat hapjes genomen op heb.
Ik hou tussen de 1000 en 1300 calorieen aan en val een ongeveer een kilo per week af.

Hoe heet die site? Super zeg, ruim 7 kilo in 6 weken, erg veel, stimuleert zeker wel?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2010 21:15

www.caloriechecker.nl

Ja motiveert super goed en ik ben niet iemand die zich aan een bepaald dieet wilt houden en dit werkt super heb er helemaal geen moeite mee want je kunt ook gerust een keer een stukje taart of zo nemen.
Werkt erg makkelijk al weeg ik wel mijn eten allemaal af want wat is een opscheplepel,lapje vlees etc.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 25 feb 2010 10:29

Hey liefie... vind je dat niet een beetje te weinig aan calorieën? Voor een gezonde vrouw wordt normaal gesproken zo'n 2000 kcal per dag gerekend. Een vriendin van mij is diëtiste en beveelt (voor gezond en duurzaam afvallen) altijd zo'n 1700-1800 kcal per dag aan.
zelfs het voedingscentrum (waar de caloriechecker vandaan komt) adviseert minimaal 1400 kcal, om geen tekorten op te lopen.
In ieder geval: Veel succes ermee gewenst!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 feb 2010 12:09

Ik heb geen idee maar ik eet echt ruim voldoende heb absoluut geen honger ik eet 3 maaltijden op een dag en 3 tussendoortjes soms meer.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 feb 2010 13:42

Ja, maar krijg je dan ook genoeg voedingsstoffen binnen?
Je kunt complete bakken yoghurt opeten en dan vol zitten, maar dan heb je geen evenwichtig patroon qua vitaminen, vezels etc.
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 feb 2010 16:10

@Jo'tje Van yoghurt raak ik niet vol hoor zitten geen vezels in als ik het al eet als ontbijt is het met muesli en een appel erdoor dat vult wel tot de koffie.

Dat snap ik :wink: Maar ik eet elke dag in elk geval 3 volkoren boterhammen met halvarine en magere vleeswaren of kaas.
2 volkoren crackers met vleeswaren etc. 2 stuks fruit stukje vlees/vis 150 gram aardappel,rijst enz 200 gram groente.
Tussendoor ontbijtkoek,bakje vruchtenyoghurt enz.
En ik slik elke dag een multi compleet tablet met mineralen.
Ik heb geen idee of dit voldoende is maar ik voel me goed en 's avonds kan ik vaak nog een zakje snack a jacks nemen of een cracker met filet.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 feb 2010 20:38

liefie schreef:@Jo'tje Van yoghurt raak ik niet vol hoor zitten geen vezels in als ik het al eet als ontbijt is het met muesli en een appel erdoor dat vult wel tot de koffie.

Dat snap ik :wink: Maar ik eet elke dag in elk geval 3 volkoren boterhammen met halvarine en magere vleeswaren of kaas.
2 volkoren crackers met vleeswaren etc. 2 stuks fruit stukje vlees/vis 150 gram aardappel,rijst enz 200 gram groente.
Tussendoor ontbijtkoek,bakje vruchtenyoghurt enz.
En ik slik elke dag een multi compleet tablet met mineralen.
Ik heb geen idee of dit voldoende is maar ik voel me goed en 's avonds kan ik vaak nog een zakje snack a jacks nemen of een cracker met filet.

Klinkt een beetje als wat je met sonjabakkeren ook mag eten! Vind je dat niet makkelijker? Hoef je zelf niet te tellen en rekenen....

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 feb 2010 21:42

Sonja bakker is volgens mij minder hoor ik hou niet van voorgeschreven regels ik wil gewoon zelf eten wat ik wil.
Als ik gebakken aardappels wil eet ik die met sonja bakker gaat dat niet en daar mag je ook niet zoveel brood bij eten.
Met dit ''dieet'' kan ik ook gewoon 4 of 5 boterhammen eten.
Dit werkt voor mij super goed en heb niet het idee dat ik aan het lijnen ben omdat ik ook lekkere dingen kan eten zonder een ''schuldgevoel'' (net als zondag ontbijten met een saucijzenbroodje en een paar snoepjes in de kerk)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 25 feb 2010 22:34

Ik heb ooit aan dieet gedaan. Vreselijk. Ik hielt het 8 dagen vol, en toen zwichte ik. Ik was wel ruim 2 kilo kwijt.

Ik ben nu 4 weken aan het fietsen op de hometrainer, en 3 weken geen tussendoortjes meer aan het eten. En ben 4 kilo kwijt in 3 weken. Als ik iets wil is het fruit of een biscuitje. Veel drinken. Ik eet gewoon met de pot mee. een beetje minder jus. Over die calorieën heb ik gelezen dat je minimaal 1200 moet hebben......
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

mezelf
Mineur
Mineur

Berichtdoor mezelf » 27 feb 2010 21:42

goed van je pannenkoek!! =D>
en nu proberen vol te houden :wink:
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

Terug naar “Archief”