Kabinetscrisis Uruzgan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TKF
Moderator

Kabinetscrisis Uruzgan?

Berichtdoor TKF » 17 feb 2010 13:37

Zojuist berichtte de NOS dat een kabinetscirisis dichtbij zou kunnen zijn. Er was net en extra NOS Journaal.
CDA en PvdA staan lijnrecht tegenover de kwestie 'Uruzgan'. PvdA wil koste wat kost de laatste militair dit jaar weg uit Uruzgan. Het CDA houdt daarentegen alle opties nog open. De PvdA wil vrijdag definitief beslissen.

Kwestie Irak is net 'opgelost', nu dit dossier.

Ik denk dat hier hoog spel gespeeld wordt;

- De PvdA rekent er op dat het CDA niet toegeeft zoals bij eerdere dergelijke kwesties en doet een gok richting de gemeenteraadsverkiezingen. Als het kabinet valt om deze kwestie kan de PvdA zeggen dat ze zich aan hun verkiezingsbelofte gehouden hebben en kan dat winst opleveren bij de gemeenteraadsverkiezingen.

Echter; het risico van het vallen van het kabinet is een nog verdere daling in het vertrouwen in de coalitiepartijen, winst voor Wilders en dus winst voor de rechts-populistisch-nationalistische partijen bij de gemeenteraadsverkiezingen. Er is bijvoorbeeld een enorme toename van dat soort partijen geregistreerd.

Wat denken jullie?
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Faramir

Re: Kabinetscrisis Uruzgan?

Berichtdoor Faramir » 17 feb 2010 14:38

Ik denk dat je na een uitspraak als "rechts-populistisch-nationalistische partijen" dit topic niet hebt geopend voor enig gesprek maar meer om je eigen mening naar buiten te brengen. Wat dat betreft kun je prima een weblog openen, daar heb je geen forum voor nodig.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 17 feb 2010 18:47

Ik denk dat ze gewoon eens de knoop in deze kwestie moeten doorhakken. Mogelijk met gevolg dat het kabinet valt. Maar vooruitschuiven van beslissingen vind ik niks.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 feb 2010 14:31

Het zou kunnen dat we een kabinetscrisis krijgen en er dit jaar tweede kamerverkiezingen komen. Dat zou niet bepaald op een ideaal moment zijn. Er moeten flinke bezuinigingen komen om het begrotingstekort te dichten. Als dat door de val van het kabinet voorlopig niet doorgaat, moet er later des te harder gesneden worden. En niemand weet hoe de tweede kamer er na de verkiezingen uit komt te zien. Misschien valt er dan wel heel moeilijk een stabiele coalitie te vormen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 18 feb 2010 19:52

Afgaande op het politieke debat wat nu plaatsvindt denk ik dat morgen het kabinet valt. Aangezien Wouter Bos zijn standpunt nu in de Tweede Kamer heeft herhaald is terugdraaien van zijn standpunt niet meer mogelijk lijkt me.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 feb 2010 20:07

keessie schreef:Afgaande op het politieke debat wat nu plaatsvindt denk ik dat morgen het kabinet valt. Aangezien Wouter Bos zijn standpunt nu in de Tweede Kamer heeft herhaald is terugdraaien van zijn standpunt niet meer mogelijk lijkt me.

Het zou misschien vreemd zijn, maar wie zegt dat het CDA en CU niet draait van mening. Je kan het op je klompen aanvoelen dat ze sowieso geen kamermeerderheid hebben voor verlenging. Dus grote kans dat ze het kabinet bij elkaar willen houden en weg gaan uit uruzgan.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 18 feb 2010 21:28

Als ik parlementariërs over elkaar heen hoor buitelen, schaam ik me er voor dat dit onze volksvertegenwoordiging is. Nog afgezien van de inhoud: zo ga je niet met elkaar om.

.Het is een grote partijpolitieke show
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 18 feb 2010 21:39

JeeWee schreef:Als ik parlementariërs over elkaar heen hoor buitelen, schaam ik me er voor dat dit onze volksvertegenwoordiging is. Nog afgezien van de inhoud: zo ga je niet met elkaar om.

.Het is een grote partijpolitieke show

Dat ben ik zeer met je eens. Vooral Kant vind ik vandaag doordraven. De oppositie is er op gericht om een wig te drijven tussen de ministers en de verschillen in het kabinet onder het voetlicht te brengen. De PvdA is bang voor gezichtsverlies. En dit alles met het oog op de komende verkiezingen.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 20 feb 2010 11:29

Juist ja. Het kabinet is dus inmiddels gevallen. De vraag is wie de de internationale rommel van de PvdA kan en gaat opruimen...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 feb 2010 12:42

We staan internationaal voor paal.
En opvallende lachers: Wilders en de Taliban.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 feb 2010 12:47

Optimatus schreef:We staan internationaal voor paal.
En opvallende lachers: Wilders en de Taliban.

Er zijn nog wel meer mensen die nu in hun handjes wrijven.
Groenlinks, SP, D66, VVD enz.

En wat blijkt, vrijwel alle belangenorganisaties vinden het zeer spijtig, van militaire vakbonden tot ANWB tot bouwend Nederland. Blijkt dat dit kabinet toch wel ergens goed voor is geweest.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 20 feb 2010 14:27

Juist, Wilders is met zijn opmerkingen over het slechtste kabinet ooit wel erg voorbarig. Dat zal de geschiedenis leren.
Feit is wel dat we nu met een grote chaos is ons land zitten.
Ik volg onze premier en zal me nu niet uitlaten over de schuldvraag :mrgreen:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 20 feb 2010 17:39

Partytime! En de PvdA heeft gewoon haar belofte aan de kiezer gehouden, dat CDA'ers daar geen begrip voor hebben zegt meer over de betrouwbaarheid van het CDA dan over de PvdA. Ze hadden de NAVO ook gewoon niet zo achterbaks om een officieel verzoek moeten vragen, dat deden ze enkel om hun zin te krijgen bij de PvdA. En weer haalt Balkenende de streep niet, hopelijk zijn we nu voorgoed van deze besluiteloze brokkenpiloot met zijn gebrek aan visie en daadkracht verlost...

Nu Wilders een keer op zijn bek laten gaan en dan wordt het tijd voor de Linkse Lente!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 20 feb 2010 19:28

rafaell schreef:Partytime!

Waar zit je verstand?
In economisch moeilijke tijden als nu kan niemand zich een kabinetscrisis veroorloven.
En in tijden waarin de aanvallen op christenen, christelijke normen en waarden en op God steeds heviger worden en waarin God en het belijden van Zijn Naam naar de marge van de binnenkamer wordt gedrukt, is dit een oordeel voor ons land.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 feb 2010 19:34

rafaell schreef:Partytime! En de PvdA heeft gewoon haar belofte aan de kiezer gehouden, dat CDA'ers daar geen begrip voor hebben zegt meer over de betrouwbaarheid van het CDA dan over de PvdA.

Het staat je vrij om dat te denken, maar als ik de krantenberichten en de reacties zo lees wijzen vrijwel alle beschuldigingen richting PvdA. Het lijkt erop dat het CDA hier minder schade aan ondervindt dan de PvdA. En terecht volgens mij.
Ze hadden de NAVO ook gewoon niet zo achterbaks om een officieel verzoek moeten vragen, dat deden ze enkel om hun zin te krijgen bij de PvdA. En weer haalt Balkenende de streep niet, hopelijk zijn we nu voorgoed van deze besluiteloze brokkenpiloot met zijn gebrek aan visie en daadkracht verlost...

Nu Wilders een keer op zijn bek laten gaan en dan wordt het tijd voor de Linkse Lente!

Een linkse lente. ROLFLOL. Het spijt me zeer, maar alle peilingen wijzen erop dat dat niet gaat gebeuren. God zij dank.

Terug naar “Archief”