Eenzaam, maar niet alleen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Eenzaam, maar niet alleen??

Berichtdoor Antoinette » 14 feb 2010 09:41

Lalage schreef:Kan je op websites als FunkyFish enzo ook niet terecht om 'gewone' vrienden te zoeken? Ik zou zeggen: surf eens wat rond en sla aan het internetdaten...

Ze zit al op refoweb!
Misschien zijn er een paar "vriendelijke" christenen te vinden die wat voor ze kunnen betekenen...??
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 14 feb 2010 13:36

Ik vind het verhaal wel herkenbaar. En het is m.i. ook goed om er een topic over te starten. Ook mensen die zich niet zo makkelijk geven zullen hier dingen in herkennen.

Een tip heb ik niet. Zelf heb ik ook een fijne relatie en doen we veel samen, maar we zouden ook graag wat meer vrienden willen hebben om dingen mee te doen. Of gewoon even een wijntje mee drinken ofzo. Maar ja, men staat bepaald niet te springen om bevriend te raken met een homostel :roll: .

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 feb 2010 14:17

Hmm ik ruik hier een nieuw forumonderdeel... ik heb trouwens al heel lang niets meer gehoord over een refowebmeeting, heb ik iets gemist of worden die niet meer georganiseerd?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 feb 2010 15:59

Volgens mij is er normaal gesproken altijd een meeting in januari/februari, één in mei, bbq in september en dan nog een meeting in november. Alweer even geleden dat er een meeting was.
Afbeelding

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 14 feb 2010 21:54

Ik vraag me af waarom cindy zelf niet meer rageert???
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

*Annette*
Majoor
Majoor

Eenzaam, maar niet alleen??

Berichtdoor *Annette* » 16 feb 2010 21:46

Napoleon schreef:Ik geloof dat je me een beetje verkeerd begrijpt, ik bedoel dat de topicstarter een vriendin zoekt, en dat het gewoon is dat iemand een vriendin zoekt. Ik wil niet zeggen dat zoiets gemakkelijk is.

Inderdaad ik begreep je verkeerd, sorry! Ik meende dat je had gezegd; maar TS zoek gewoon een vriend/vriendin. Maar er stond zoekt...

Lalage schreef:Kan je op websites als FunkyFish enzo ook niet terecht om 'gewone' vrienden te zoeken? Ik zou zeggen: surf eens wat rond en sla aan het internetdaten...

Ik heb al eens in het andere topic over vriendschappen gezegd dat ik het niet durf en 'iets' me toch daarin tegen houd. Voor me gevoel zit er ook vaak een grote afstand tussen je... Enja achter de pc of in real life daar vind ik hele grote verschillen tussen zitten...

Afgelopen zomer ben ik met een groepsreis meegeweest, het was m'n bedoeling om met een winterconferentie mee tedoen. Helaas gaat dat niet door... Ik doe liever zulke dingen/activiteiten in de hoop er vriendschappen op te doen, dan op internet teduiken.
Wat de toekomst brengen moge........

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 feb 2010 10:33

Tsja, aan de ene kant snap ik die drempel om vriendschappen via internet te zoeken wel, aan de andere kant: vroeger had je in Terdege en Junior enzo van die oproepjes 'penvriend(in) gezocht' en daar ontstonden, in feite op dezelfde manier - ook zonder elkaar te ontmoeten/te zien mooie vriendschappen uit... Alleen het medium is nu veranderd, maar het opbouwen van een vriendschap kan zo echt wel slagen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 feb 2010 12:13

Nieuwe mensen ontmoeten is altijd een beetje eng... maar internet kan goed werken, de lijst van Refoweb-stellen laat dat mooi zien.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 feb 2010 18:21

Ik heb deze week 6 nieuwe mensen ontmoet, waar ik een week mee optrok tijdens een werkopdracht in Duitsland. Dat was erg leuk, en een ervaring die ik mezelf voor moet houden als ik weer eens zenuwachtig ben over het ontmoeten van nieuwe mensen. Het helpt ook dat ik mezelf weer een stukje aardiger vind dan een tijdje terug. Als je niet aardig voor jezelf bent, is de gedachte dat anderen je ook wel niet aardig zullen vinden zo bedacht.

Maar goed, wat ik wel merkte is dat met sommige mensen de klik anders is dan bij anderen. Een aantal mensen was erg aardig, en gezellig om mee te werken en te eten en wat te drinken, maar koetjes-kalfjes-niveau. Maar bij eentje merkte ik wel dat je het vrij snel over wat belangrijkere zaken kon praten. Dat is dus ook maar een beetje geluk hebben, en niet forceren. Met sommige mensen, hoe vriendelijk ook, gaat het er gewoon niet inzitten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 feb 2010 18:34

Precies, Mortlach, niet met iedereen kun je die 'inhoudelijke klik' hebben. Stel je trouwens voor ook dat je met iedereen die je ontmoette diepgaande gesprekken zou/moest houden... 't Is met collega's ook leuk dat je bij de ene terecht kan voor een serieus (vakinhoudelijk) gesprek, bij de ander voor een praatje en bij de derde om je hart even te luchten. Dat ontdek je ook gaandeweg. Ik had het daar pas met een vriendin over en die gaf ook aan dat je ook bij je vrienden merkt met wie je wat wel en niet kunt delen en bij wie je waarvoor terecht kan. Iedereen is anders.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”