het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Max
Mineur
Mineur

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Max » 18 feb 2010 08:58

Deze wilde ik jullie niet onthouden!

(Ik hoop dat de link het doet)
http://www.borstvoeding.com/cartoons/strand.html

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 18 feb 2010 09:06

@schipje, Ik zit ook in een reactie van jou van gister om 12.19 maar dat is denk een foutje?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 feb 2010 09:20

@Max! Petje af! 15 mnd! En met dieet! Knap hoor!
Wanneer krijgt hij 'gewone' melk? ..........en dát bedoel ik nou...over déze ontwikkeling heb ik het nou.....

@Missf, emphatie kreeg jij voor jou situatie al genoeg op dit forum. Ik kan meedoen met de 'rest' en zeggen hoe rot ik het voor je vind (dat vind ik ook wel hoor maar nogmaals, daar kan je collega NIKS aandoen), of ik kan proberen 'de andere kant' te belichten door te zeggen dat ik het knap vond van je collega e.d. Begrijp je me nu beter? Het is in ieder geval niet mijn bedoeling geweest je 'onderuit' te halen o.i.d.!
En weet je Missf, ik heb al heel veel meegelezen voor dat ik mezelf aanmeldde, en moet zeggen dat je me een leuke meid lijkt maar dat ik het alleen hier in dit topic niet met je eens kan zijn, geeft toch niks? Ergens anders misschien weer wel :)

Je schreef ook nog iets over dat je vriendin wel bv geeft en jullie daar nooit een woord aan vuil hebben gemaaktt en dat dat getuigt van wederzijds respect.
Ik heb een vriendin die eerder anti-bv is als fv, als ze ooit een kindje krijgt gaat ze het nog wel proberen maar bij het eerste 'gedoetje' geeft ze gelijk op. Het mag duidelijk zijn dat ik hierin toch echt het tegenover gestelde ben. Ook wij hebben er nooit een woord aan vuil gemaakt, wel hebben we er een hoop lol om. We gaan er heel relaxed mee om en nog nooit heb ik ook maar iets gevoeld van ruzie of iets dergelijks. Dat is het onze goede vriendschap ècht niet waard!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 feb 2010 09:22

pannenkoek schreef:@schipje, Ik zit ook in een reactie van jou van gister om 12.19 maar dat is denk een foutje?

Ja, ik ben nog niet zo bedreven als jjullie allemaal in dit forum :oops: :P

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 feb 2010 14:11

Even in het algemeen:
'niet zo katten :mrgreen:' anders eerst ff je posting lezen voor je hem post (ik zal ook opletten... :lol: )

-voeding in openbaar: ik doe het met Anna Sofie niet meer (wel thuis of bij (schoon) ouders). Ik vind haar daar te groot voor. Ik voed nu altijd liggend. Ik vind het vooral 's morgens zo mooi. Zo'n heel slaperig koppie dat fannatiek ligt te drinken lekker warm en dicht tegen je aan. Dat moment zal ik heel erg missen als ik stop.
Ik heb nu nog 2 voedingen. Maar de 2e schiet er wel eens bij in. Dan heeft ze niet zo'n dorst of wil gewoon niet drinken. Eerst baalde ik er beetje van, maar heb nu zoiets van.. wil je, mooi zo, geen zin, jammer dan!

-Ik hoop dat ik niet te fanatiek ben overgekomen, maar bij mij speelt ook mee dat ik erg exceem heb. Ik wordt hiervoor behandeld. Het is een feit dat ik dit voor een deel kan voorkomen bij dochterlief als ik haar 6 maand volledig, tussen 6 maand en een jaar 3 keer per dag en dan tot 2 jaar in iedergeval 1 keer per dag blijf voeden. En aangezien exceem een ellende is, ga ik hier echt wel voor. Zou ik dit niet doen en zou ze erg exceem krijgen dan zou ik het mijzelf echt verwijten!

-Op je werk: Ik vind dat vrouwen die willen kolven hier recht op hebben maar zelf ook rekening met de situatie moeten houden. Je hoeft, als je je 's morgens leeg maakt, maar 1 keer per 8 uur te kolven. (kan ook langer, maar dit is als een kindje om de 4 uur steeds 1 borst drinkt) dan kun je toch, als je bv zoals bij MissF in een groep werkt, of in het onderwijs even overleggen. Er zullen vast tijdstippen zijn die beter uitkomen.
En tja, tijdens een hartoperatie van 12 uur wordt het moeilijk. Maar die heb je vast niet iedere dag en als je 2 keer per week dit zou hebben, je kolft je van te voren leeg, dan kan dit na de tijd zo weer. Valt allemaal echt wel mee. Het is niet zo moeilijk als het lijkt :mrgreen:

-Verder heb ik respect voor iedereen, maar vind het soms lastig als mensen om het 'gemak' niet zelf willen voeden. Vind ik al zo snel ego klinken.

@ Annet: dat kan ik me voorstellen van je zoon.
En over die smaak: Mijn zwagertje: 17, maakte keer kolfmelk warm, om de temperatuur te meten nam hij ff een slokje die hij erg hard weer uitspuugde;-) (en later sjaga omdat hij hoorde dat het kolfmelk was. Wat heb ik gelachen!!!)
Time flies when you have none!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 feb 2010 14:46

Schipje schreef:Ik weet niet of je het doorhebt ajl, maar dit is internet, en op internet bestaat de kans dat een reactie heel ongezouten neergeplant word terwijl dat bij mij heel hard aankomt.

Als IEDEREEN zorgvuldig en respectvol post word het hier vast weer gezelliger. En bedenk dat actie een reactie geeft.
Dit topic is oa bedoeld om mooie bv momenten met elkaar te delen en voor vragen etc. Niet om fv af te kraken.
Postings over fv- en bvmaffia zijn nu niet meer toegestaan en worden verwijderd!

Dippie, was ook een geintje over dat proeven vooral omdat hij er zo'n afkeer van heeft

Haai, parkiet en gempa, Ze heeft het zo nu en dan, wel let ik heel goed op dat ze op tijd kan boeren. Evt even afkoppelen tijdens de voeding als ik het niet vertrouw en dat gaat de laatste tijd meestal goed. Alleen dinsdag dus niet maar het kan dus ook geweest zijn dat ze niet helemaal fit was.

@Haai, Ik heb direct maar weer mijn vit. tabletten gepakt. Ik bedacht me dus dat het alweer een tijdje geleden was dat ik ze voor het laatst had geslikt. Heb deze notabene nog gewonnen met ons geboortekaartje.

Parkiet, mijn nichtje wil ook slecht drinken en groeit heel langzaam. Zij drinkt bijna slapend nog het meest, haar ouders pakken haar nu dus slapend uit bed en geven dan de fles. Dan krijgt ze 200 cc en de rest van de dag heel weinig. Het kan dus gewoon zijn dat jou dochtertje genoeg heeft aan 4 voedingen, zolang ze genoeg plast enpoept en alert is zou ik het niet teveel gaan pressen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 feb 2010 14:47

Haha, zolang ben ik dus met deze posting bezig geweest, al voedend en bellend en met de anderen bezig zijn. Sterretje was me dus ondertussen voor.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 feb 2010 15:09

Memmem, mijn nichtje had reflux en moest na de voeding een half uur zo rechtop mogelijk zitten in bijv. de maxicosi of wipstoel om het goed te laten zakken.

Mijn oudste spuugde ook veel en met een boog. Achteraf hoorde ik van iemand dat het wel es kon komen door het spul dat ik op mijn tepels deed tegen kloven. Bij de volgenden heb ik het niet gebruikt en die spuugden veel minder.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 feb 2010 15:10

:0~
Laatst gewijzigd door Schipje op 07 mar 2010 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 18 feb 2010 16:09

Mijn vriendin die dus pas een zoontje heeft moet helaas ook gaan stoppen met de bv. Hij groeit er niet van :( Ze is nu al aan het bijvoeden met fv en tegelijkertijd aan het afbouwen met de bv. Ze vind het wel erg jammer, maar vind het nu even belangrijker dat hij groeit. Sinds hij een flesvoeding erbij krijgt is ie gelijk gaan groeien! Dat is wel bizar...
Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 18 feb 2010 18:28

Memmem, als ze alleen af en toe spuugt zou ik zelf niet aan nutriton beginnen.. Het is een hele hoop geklooi namelijk.

Pressen werkt inderdaad niet, dan wordt ze alleen maar boos. Maar ja, het is wel een beetje moeilijk bij haar om te herkennen wanneer ze honger heeft, soms geeft ze wel honger aan, maar wil ze niet drinken bijv. Lastig
Ik stel me nu maar tevreden met 4 voedingen, en idd, half slapend drinken vind ik ook een goede optie, dat kan ik allicht proberen mocht het nog minder gaan worden of als ze toch niet genoeg groeit.

Sterretje, ik heb ook gekozen voor BV ivm mijn eigen verleden van exceem en astma, hoop dat zo een beetje te kunnen intomen. Helaas al wel de eerste sporen van exceem gevonden. Maar ja, ik geniet nu enorm van de BV (van te voren leek het me niet zo leuk eigenlijk), dus hoop het nu zo lang mogelijkj door te kunnen zetten.

Dippie, balen voor je vriendin dat ze nu moet stoppen om die reden.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 feb 2010 20:59

idd sterretje, dat halve jaar bv is hier ook sowieso omdat het gewoon bewezen is dat deze kinderen minder kans hebben op een allergie ed. Aangezien die erook erg veel zijn in de familie... doen we het gewoon! plus mooi goedkoop!

overigens, moest ik wel blijven eten, en de rust nemen. Merkte dat ze dan veel sneller verzaderder bleef.

We gaan er straks weer voor!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 feb 2010 21:03

ik heb nu al weer zin om borstvoeding te geven :mrgreen:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 feb 2010 23:49

trijntjejohanna schreef:ik heb nu al weer zin om borstvoeding te geven :mrgreen:

Leuk vooruitzicht TJ.

@Annet, ik smeer (nog) niets dus daar kan het niet aan liggen, daarnaast spuugt ze al tijdens het drinken dus rechtophouden helpt dan nog niet. Ach, ze groeit goed dus daar maak ik me maar niet druk om al is het wel eens vervelend.

Nog even over bv en exceem/astma, een nichtje heeft de oudsten bewust zolang mogelijk bv gegeven en die waren, ondanks de bv, veel ziek. De jongste kon door tijdgebrek maar enkele weken bv krijgen en daarna fv en die is eigenlijk nooit ziek. Wel heel opmerkelijk bij hun.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 19 feb 2010 08:09

Dippie schreef:Mijn vriendin die dus pas een zoontje heeft moet helaas ook gaan stoppen met de bv. Hij groeit er niet van :( Ze is nu al aan het bijvoeden met fv en tegelijkertijd aan het afbouwen met de bv. Ze vind het wel erg jammer, maar vind het nu even belangrijker dat hij groeit. Sinds hij een flesvoeding erbij krijgt is ie gelijk gaan groeien! Dat is wel bizar...

Onze jongste is op vrijdag morgen geboren. Doordat ik borstontsteking had voor de bevalling en daarvoor een kuur kreeg, had ik geen voeding. (tja, dat weten we nu, en toen nog niet het was al een bijzonderheid dat ik voor de bevalling bij de dokter kwam voor borstontst.)
Vrijdags bv geven ( althans, dat dachten we)
Zaterdag bv geven. ( id )
Zondag bv geven. (id)
's maandags vroegen we ons toch af of ze wel wat binnen kreeg, doordat ze de eerste dagen afvallen in gewicht is het gewoon niet goed te zien. Er zat we een kniek in de gewichts lijn.
Dus maandags gekolfd. ( er kwam niks) neefje v 4 mnd aangelegd, maar die dronk ook niks.
Dinsdag morgen flesv. gehaald, en ze dronk in ene teug die hele fles leeg. Ze teren de eerste dagen nog op de voeding vd moeder, maar ze kreeg uiteindelijk de 4e dag pas echt drinken.... :(
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Archief”