Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor gempa » 18 feb 2010 08:25

jeepeecee schreef:vinden jullie nu ook dat in bijvoorbeeld de knippie dingen zo enorm moeilijk worden beschreven dat je er zowat voor gestudeerd moet hebben, terwijl het eigenlijk heel simpel is?
word er gek van, zit eerst een half uur te bestuderen wat ze nu eigenlijk bedoelen.
maar, het jurkje word super leuk, nog twee stroken er aan, knoopsgaten en hij is af!

ja en daarom lees ik het niet :mrgreen: , serieus ik kan het niet volgen, gelukkig ben ik redelijk technisch, zodat ik het zelf wel kan verzinnen.

daarom ben ik dol op farbenmix, die hebben een online foto stap voor stap beschrijving :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 feb 2010 09:46

jeepeecee, ik vind de beschrijvingen in Knipmode en Knippie ook niet zo helder nee. Ik heb me syf gevouwen op een broekzak (zo eentje aan de zijkant van de pijp) voor de broek van Jurian, maar ik kom er gewoon niet uit. Nou, ik verzin zelf wel iets leuks, want zo wordt het niks :D

Leuk die jurkjes MemmeM!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 18 feb 2010 14:52

petra85 schreef:Jantine 76 : Bedankt leuk !!

Veel naaiplezier!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 18 feb 2010 15:09

Leuke jurkjes Memmem! Ik vind het wel knap dat je daar nu al weer energie voor hebt, met 5 kids. Die blauwe folklore-bloem heb ik hier in huis in 't rood, gecombineerd met een ruitje en kantjes. Voor kussens op de klepbank, lopertje over de tafel. Gecombineerd met het marieke at home servies, dat ik spaar. (ook een hobby van me, maar t'is een beetje offtopic..)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 feb 2010 15:20

@jantine: als het maar over hobby's gaat is het niet offtopic hier hoor :wink:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 feb 2010 18:56

ja erg leuke jurkjes memmem!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 feb 2010 00:05

Dank voor de complimenten, de blauwe bloemen en ruitenstof heb ik ook gebruikt voor een dekbedovertrekje voor de kinderwagen. En ondertussen ook nog een mei tai gemaakt met de bloemen aan de buitenkant.

Ppm, ik heb geprobeerd van het patroon van het blauwe jurkje te veranderen naar het patroon van jouw jurkje op de foto. Ik heb nog wat stof over die J ws niet zo heel leuk gaat staan om het mee te proberen.

Jantine, naaien vind ik leuk om te doen en naai ook heel vaak eventjes om daarna weer wat anders te gaan doen. Ik mag eigelijk van mijzelf nu niet eerder weer echt te gaan naaien voor ik mijn verstelwerk af heb.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 feb 2010 06:58

Verstel jij echt nog kleren Memmem? Over het algemeen heb ik dan iets van: ach, het is toch al oud, speelkleren of anders voor de prullenbak. Pas kwam de oudste thuis meteen gat in een nieuwe broek, daar baalde ik echt van. Het was geen spijkerbroek maar meer zo'n stoffige, sportieve broek. Die repareer ik wel, zo goed het gaat.
ja, dat is mijn mening dan he.....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 feb 2010 07:59

hier worden ook de gaten stopt in de leggings! :oops: anders blijf ik kopen!

memmem@ben benieuwd of het lukt! je andere jurkjes zijn gaaf!! wow mooi gedaan. Die onderste lijkt ook wel wat o dat patroon, vind ik...

hier ben ik nog geen steek verder, tja... krijg je als je kletsers krijgt terwijl je eigenlij kwat anders had willen doen....

missf@ ik doe de patronen altijd zelf. Kijk altijd wat eerst in elkaar moet, vaak zijn dat de beleggen enzo, en daarna de zijpanden ofzo. Overigns heb ik nog nooit een patroon gemaakt zoals hethoort, haal vaak de zakken enzo eruit, dat maakt het eenvoudiger, en die is ze toch ngo niet nodig.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 19 feb 2010 08:55

*Annet* schreef:ik heb wel een roospatroon dat er veel op lijkt en ik nu voor caroline aan het maken ben.

zag op de markt de nieuwe stofjes van stenzo, om te kwijlen gewoonweg. :yum:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Oh, die stoffen zijn geweldig!!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 feb 2010 09:19

*Annet* schreef:Verstel jij echt nog kleren Memmem? Over het algemeen heb ik dan iets van: ach, het is toch al oud, speelkleren of anders voor de prullenbak. Pas kwam de oudste thuis meteen gat in een nieuwe broek, daar baalde ik echt van. Het was geen spijkerbroek maar meer zo'n stoffige, sportieve broek. Die repareer ik wel, zo goed het gaat.

Ja, ik zet vaak lappen op de knieën zodat ze een speelbroek hebben. Ze moeten na schooltijd oude broeken aan om de schoolkleren nog wat te sparen. Ik blijf niet aan het kopen. (Met de zondagse kleren mogen ze absoluut niet kruipen.)

Ppm, als je de patronen wilt lenen, morgen kom ik in jullie dorp dan kan ik ze zo brengen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 feb 2010 14:45

Mijn jongens moeten overalls aan als ze buiten gaan banjeren. Ik heb een tijd geleden besloten dat ik niet meer wil dat ze thuis aldoor in oude kleren rondlopen. Koop niet voor niets leuke kleren en dan ziet alleen de juf ze daar maar in. Vandaar die overall.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 feb 2010 15:02

Memmem schreef:
*Annet* schreef:Verstel jij echt nog kleren Memmem? Over het algemeen heb ik dan iets van: ach, het is toch al oud, speelkleren of anders voor de prullenbak. Pas kwam de oudste thuis meteen gat in een nieuwe broek, daar baalde ik echt van. Het was geen spijkerbroek maar meer zo'n stoffige, sportieve broek. Die repareer ik wel, zo goed het gaat.

Ja, ik zet vaak lappen op de knieën zodat ze een speelbroek hebben. Ze moeten na schooltijd oude broeken aan om de schoolkleren nog wat te sparen. Ik blijf niet aan het kopen. (Met de zondagse kleren mogen ze absoluut niet kruipen.)

Ppm, als je de patronen wilt lenen, morgen kom ik in jullie dorp dan kan ik ze zo brengen.

Ik maak tegenwoordig voor onze kleinzoons gewoon een stuk er tussen zetten. Als de knie stuk is, knip ik onder en boven het kapotte gedeelte de broekspijp in tweeën en dan zet ik er een stuk van een oude spijkerbroek van pa of zo er tussen. Is makkelijker dan er een stuk op zetten en zo ben je nog snel klaar ook.
Vaak zet ik er ook nog een oud panty aan de binnenkant aan zodat ze met op de grond kruipen beter over de broek aan de binnenkant glijden en niet direct over de buiten kant.
Beetje ingewikkeld hier neer gezet, maar het komt er op neer dat ik er gewoon een heel stuk tussen zet. Dus de broek wordt zelfs soms wat langer daardoor. Ik knip echt een hele strook in de ronte eruit.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 19 feb 2010 15:16

Wow, als ik die leuke jurkjes zie die Memmem gemaakt heeft, zou ik ook wel zo op naailes willen... Maar eerst mn studie maar es afmaken, tot die tijd kijk ik mn moeder wel lief aan of ze wat jurkjes voor Lieke wil naaien :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 feb 2010 15:28

klinkt erg ingewikkeld TT maar ik denk wel dat ik het snap. Ik vraag me wel af of het er dan nog een beetje uit ziet?

Terug naar “Archief”