als je er niks mee hebt??
Moderator: Moderafo's
*Annet* schreef:De enige reden waarom ik mijn kinderen borstvoeding gaf is dat het gratis is
Haai schreef:@Laura: hoe zijn bij jullie de verhoudingen tussen fles-en borstvoedende moeders? Wordt er bij jullie meer borst of fles gegeven.
Ik las gisteren trouwens dat in Engeland (dacht ik) een moeder die (netjes bedekt) bv zat te geven bij het zwembad werd aangesproken door de badmeester: 'er mocht niet gegeten of gedronken worden in het zwembad'
LauraC schreef:Ik heb het niet over jou schipje, ik woon zelfs in een ander landMaar waarom gebruik je het woord 'maffia' icm flesvoeding. Dat zal veel moeders die dolgraag bv willen geven en het niet kunnen of zelfs moeders die voor fv gekozen hebben een nare smaak in de mond geven.
trijntjejohanna schreef:*Annet* schreef:De enige reden waarom ik mijn kinderen borstvoeding gaf is dat het gratis is
het was voor mij niet de enige reden.. maar wel een van de belangrijkste reden..
verder vond ik het wel handig dat ik het altijd bij me had..
pannenkoek schreef:*Annet* schreef:Schipje schreef:HET ENIGE wat ik doe is strijden tegen de flesvoedingsmaffia!
Is dit niet een beetje heel erg overtrokken? Ik heb nooit iets gemerkt dat flesvoeding zo gepromoot of gepushed wordt door wie dan ook. Idd staan er in tijdschriften als kinderen reclame voor flesvoeding maar dat staat in zoveel tijdschriften. En ik geloof gewoon niet dat als iemand haar kind borstvoeding wil geven zich ineens tot flesvoeding laat 'omturnen' omdat dit toevallig in het blad staat dat ze net zit te lezen. Diegenen die ik ken en geen bv geven had daar vanaf het begin al een duidelijke reden voor.
Als ik trouwens tegen mijn zoon van 12 zeg dat ie BV heeft gehad wil hij daar niets over weten. Dat vind ie vreselijk.
Is vast de leeftijd, is hier ook zo.
'je moest is weten hoe lekker je het vond...'
Memmem schreef:Hier eentje van 7 die het zo vies vindt dat zijn zusje bv krijgt dat hij absoluut niet wil kijken en hartgrondig BAH zegt. Hij wil nu dus ook geen slokje proeven...
pannenkoek schreef:*Annet* schreef:Schipje schreef:HET ENIGE wat ik doe is strijden tegen de flesvoedingsmaffia!
gempa schreef:@memmen,je kan idd nutriton geven of johannesbroodpitmeel.
en de wieg verhogen aan hoofd zijde, en dan flink verhogen.
Dl bij ons spuugde ook heel veel, maar die bleek een koemelkallergie te hebben, dat kan je testen door zelf een poos geen koemelk te gebruiken, en evt zou je na kunnen gaan of ze geen reflux heeft.
ajl schreef:Schipje schreef:misschien kan je verduidelijken waarom 'bah' of 'tunnelvisie'?
Er worden hier verwoede pogingen gedaan mij met mijn 'mond vol tanden' te laten staan. Dat sta ik nou niet eenmaal snel, ik zeg gewoon hoe het zit. Natuurlijk zou je veel tevredener zijn geweest met een antwoord als: 'ja, jullie hebben helemaal gelijk, het is geen doen in zulke beroepsgroepen.' helaas dan voor jou, dat is het wel!
Ik vraag me af waarom je zo verbitterd reageert op een heel normaal duidelijk antwoord van mij. Bovendien doe ik m'n best de belangen, rechten en mogelijkheden van borstvoeding hier weer te geven zonder aanvallend of kwetsend te zijn tegen of over moeders die er anders over denken. Daar heb ik namelijk helemaal geen behoefte aan.
Dat jij bv wil geven totdat jouw kind 2 jaar is prima, moet je helemaal zelf weten. Dat jij dan kiest om tijdelijk te stoppen met werken, ook prima... jouw eigen keuze, maar dring die keuze een ander a.u.b. niet op. Laat dan een ander die ervoor kiest om fv te geven ook in hun waarde.
In een eerdere post gaf je aan dat je borstvoedingsconsulente wilt worden. Ik hoop echt voor je aanstaande cliënten dat je hun de vrijheid geeft om zelf een keuze te maken en ze de bv niet door de strot zal duwen. Zoals jij er nu over praat en stelling neemt pro bv, ben ik bang dat het anders zal zijn. Een vriendin van mij had recent ook een lactatiekundige die haar enorm zat te pushen met bv. Haar kindje hapte niet goed en moest gevoed worden via finger feeding. Hierdoor duurde elke voeding ongeveer 2 uur. Het huilen stond haar na 2 weken 'bv'nader dan het lachen en zij heeft de knoop doorgehakt en is fv gaan geven.
MissF schreef:Ik denk ook zeker wel dat het feiten zijn die Schipje doorgeeft, maar ik vind het toch echt wel vervelend overkomen dat als ik zeg dat ik het erg vervelend heb ervaren dat ik alleen op de groep stond, dat voor mijn gevoel door Schipje meteen onderuit gehaald wordt, doordat ze zegt dat het de schuld is van mijn baas en er meteen bovenop zegt: wat goed dat die moeder toch bv gaf. Wat is het nut daarvan om dat te zeggen? Totaal niet empatisch naar mij toe, meisje van toen 20, totaal nog niet bezig met zwanger zijn en bv. Dus het is iets meer dan alleen feitjes benoemen. Prima als je dat doet, maar ga dan niet zeggen dat mijn reacties kinderachtig zijn (want het was echt oprecht bedoeld! Ik meende echt dat ik er last van had, en dat het dus echt niet altijd zo simpel is, dat kolven! Maar je komt erg onrespectvol naar mij over, om het even bij mezelf te houden).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten