Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Galateia » 17 feb 2010 08:13

Ik heb gisteren een school uitgekozen voor kindlief. Joehoe! Ik las ergens, dat je dat rond de derde verjaardag van je kind wel gedaan moet hebben. Ik was nog op tijd voor de school van onze eerste keuze, gelukkig. Nu gaan we ons buigen over peuterspeelzaal en peuterzwemmen. Gisteren tijdens de open avond van die school hoorde ik een moeder daarover praten. Haha, sjonge, hoe weten al die mensen dat toch?! In onze directe familie- en vriendenkring is zoonlief het eerste kindje, dus tja, dan moet je alles toch een beetje uitvinden :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 17 feb 2010 09:52

spannend hoor!!, blijft lastig idd helemaal als je geen referentie hebt.

peuterspeelzalen en peuterzwemmen, heb ik nooit gedaan, maar goed, ik denk wel dat ik best een luie ouder ben :D
dat gesleep overal naar toe.
nu scheelt het wel dat ik 4 kids redelijk dicht op elkaar heb, dus ook mn handen vol had

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 feb 2010 10:38

Nou, peuterspeelzaal willen we wel proberen - we denken dat hij dat wel leuk vindt, maar ja, dat weet je nooit - want omdat we in onze directe omgeving geen andere kindjes hebben, kan hij daar dan een beetje aan wennen.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 17 feb 2010 10:51

dan is het idd wel handig ja, ik heb ook wel eens een poos speelgroep gedaan, mat kindjes van de zelfde leeftijd ongeveer , kunnen de mama,s lekker praten en de kinderen lekker spelen

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 17 feb 2010 11:02

Bedankt Kwebbel en Sterretje voor de felicitaties. Maar uhm... Joëlle is onze dochter, niet ons nichtje.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 17 feb 2010 12:21

Wij hebben aan peuterzwemmen gedaan. Dit was een inititiatief van een aantal ouders op het kdv. Onze dochter vond het superleuk en plukt er nu - nu ze op zwemles zit - de vruchten van! Ze stuift zo door naar groepje 2, het voorlaatste groepje voor diploma A.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 feb 2010 12:54

wat voor autostoeltje gebruik(t)en jullie na de maxicosi?
emmabeth groeit er onderhand uit, maar er is zoveel keus!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 feb 2010 12:57

Leuk Galateia! Hebben jullie weleens gedacht aan thuisscholen? Of zijn er genoeg goede scholen in NL waar jullie kids op kunnen?

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 17 feb 2010 13:33

Galateia schreef:Zoonlief gooit hier zelfs netjes dingen in de prullenbak. Als hij bijvoorbeeld even zijn neus afgeveegd heeft, gaat hij uit zichzelf het doekje weggooien. Hij vindt dat helemaal fantastisch :mrgreen:

Dat doet Matthew ook, maar laat hij nou als hij zijn neus wil afdoen en geen doekje voor handen heeft, datzelfde ! doekje weer uit de prullenbak pakken :?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 feb 2010 14:26

LauraC schreef:Leuk Galateia! Hebben jullie weleens gedacht aan thuisscholen? Of zijn er genoeg goede scholen in NL waar jullie kids op kunnen?

Ik zou er niet aan moeten denken! En scholen genoeg, ook goede scholen. Wij wilden heel graag een school in de buurt en we kunnen dan kiezen uit 3 scholen. Een van die scholen had onze absolute voorkeur en toen hoorden we ergens dat je dan wel op tijd moet zijn met het opgeven van je kind. Dus ik was helemaal in de stress, maar hij is netjes opgegeven :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 feb 2010 15:29

kamille1984 schreef:
Galateia schreef:Zoonlief gooit hier zelfs netjes dingen in de prullenbak. Als hij bijvoorbeeld even zijn neus afgeveegd heeft, gaat hij uit zichzelf het doekje weggooien. Hij vindt dat helemaal fantastisch :mrgreen:

Dat doet Matthew ook, maar laat hij nou als hij zijn neus wil afdoen en geen doekje voor handen heeft, datzelfde ! doekje weer uit de prullenbak pakken :?

:mrgreen:

@vpk: wij hebben een 'merkloos' stoeltje, eentje die je ook tegen de rijrichting in kunt plaatsen, dit is veiliger. Inmiddels staat ie wel andersom omdat Timon inmiddels toch wel een beetje groot werd om achterstevoren te zitten.

@Lidia: alsnog gefeliciteerd met je dochter!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 feb 2010 16:53

vpk schreef:wat voor autostoeltje gebruik(t)en jullie na de maxicosi?
emmabeth groeit er onderhand uit, maar er is zoveel keus!

Wij hebben twee Maxi Cosi Priori's. Omdat ze hoog aangeschreven staan door de ANWB.
Als ik een berg geld zou hebben en het er ook nog eens voor over zou hebben, zou ik voor de draaibare autostoel gaan, zodat je hem naar je toe kunt draaien. Al went dit gesjouw ook wel, hoor.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 17 feb 2010 17:07

Wij hebben ook de Priori. Werkt prima.
Alleen moet er wel wat onder worden gelegd, anders gaat de autobekleding stuk (hier tenminst wel.. :/)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 feb 2010 18:24

wij hebben een romer king..

die testen, ach daar let ik niet zo op.. het ene jaar stond een stoeltje op de eerste plaats.. het meest veilig.. en het jaar daarna was het stoeltje ineens niet meer zo veilig :?

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 17 feb 2010 19:12

LauraC schreef:Leuk Galateia! Hebben jullie weleens gedacht aan thuisscholen? Of zijn er genoeg goede scholen in NL waar jullie kids op kunnen?

Ik heb hier weleens een artikel over gelezen en toen heb ik er nog wat meer info over opgezocht omdat ik het interessant vond. In Nederland is het dus zo dat je niet zomaar je kind mag thuisscholen: je moet bij de leerplichtambtenaar ontheffing aanvragen. Dit krijg je in principe alleen als je kind nog niet op school heeft gezeten en er binnen een straal van 20 kilometer geen school is die bij jouw levensovertuiging aansluit. Dat eerste schijnt niet zo'n groot probleem te zijn maar voor dat laatste moet je dus wel een goed verhaal kunnen bedenken. Dus daarom is het in Nederland niet zo gebruikelijk. Ik weet dat het in andere landen wel veel gebeurd, in de US enzo. Een vriendin van mij komt daar vandaan en die heeft ook een poosje thuis les gehad.

Denken jullie erover om dat te gaan doen?
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Terug naar “Archief”