Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Sterretje » 16 feb 2010 16:45

ajl schreef:Ik geef toe dat ik wel veel dingen strijk, maar mn man draagt elke dag overhemden en al het babyspul strijk ik ook altijd. Ik vind niets zo lelijk als een baby die er gekreukeld uitziet.

Hier ook veel strijk. Ik strijk alle kleding (behalve rompers en ondergoed). Manlief ook iedere dag overhemd en ik zelf ook iedere dag wel iets in de was en strijk.
Maar als ik 2 uur strijk is het wel weg. (niet te strijken was werk ik altijd wel direct weg)
Time flies when you have none!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 16 feb 2010 16:50

Sjonge, ik zou er echt niet aan moeten denken om elke dag te strijken. 1x in de 2 weken een uurtje en dan ben ik weer klaar. Ik strijk dan ook alleen overhemden, blousjes en zakdoeken. Man draagt eigenlijk alleen op zondag en soms 's avonds een overhemd. En als hij voor zijn werk weg moet wil het ook wel eens gebeuren dat hij een overhemd aan doet. Pfff... ben er blij mee :wink: .

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 feb 2010 17:20

hier strijk ik pas als de bloezen van hub op zijn, zijn werkbloezen, dus één keer in de vijf dagen. Ik strijk alleen bloezen en een enkel onderkantje van een jurk van julia omdat die gaan krullen! pffff.... zie wel eens vaker huizen met bergen wasgoed staan om te strijken....dan zou ik er ook een hekel aan krijgen!

vind het nu echt niet erg om te doen!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 16 feb 2010 18:22

Wij hebben niet eens een strijkijzer en strijkplank ;/

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 16 feb 2010 18:29

Ik strijk altijd de overhemden van mijn vriend. Hij kan het wel zelf maar hij doet er dan zo lang over dat ik het liever voor hem doe ;) Voor mezelf strijk ik wel minder. Op zich vind ik het wel een leuk klusje dus we hebben afgesproken dat als we getrouwd zijn ik ga strijken en hij stofzuigen (heb ik echt een hekel aan) 8) .
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 feb 2010 22:25

Ik strijk in de zomer veel meer dan in de winter. Dan draag ik veel jurkjes en rokjes die (gedeeltelijk) linnen zijn of in ieder geval dunnere stofjes. Marnix draagt dan ook veel meer bloesjes of broeken met linnen. Ik strijk wel eens wat van hem mee, maar hij strijkt ook rustig mijn rokjes en jurkjes :D
No way dat ik dekbedovertrekken, zakdoeken, spijkerbroeken, vesten, vaatdoekjes etc. ga strijken. Ik heb wel wat beters te doen met m'n tijd!
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 feb 2010 23:33

Ik strijk ook bijna alles, ook rompers van Jurian. Alleen geen onderbroeken, maar wel de hemden van mijn man, en dekbedovertrekken. Maar ik strijk ook eens per week. Nu doen we ook niet elke dag schone kleding aan in de winter, dat scheelt wel heel wat. Als ik de was eens in de droger mik bij mijn ouders, dan hoef ik ook weinig te strijken, maar hier thuis hang ik altijd alles op, dan vind ik het echt niet netjes om het niet te strijken eigenlijk. Zelfs alle minibroekjes van mijn zoontje strijk ik nog, vind ik toch echt netter staan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 17 feb 2010 09:54

Hippieblijhoofd schreef:Wij hebben niet eens een strijkijzer en strijkplank ;/

nou dan mag je die van mij wel :puh:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 feb 2010 12:26

Ik strijk ook bijna alles :oops: , dus ook de rompers van Hugo en Cato. Ik strijk zelfs de hydrofiele luiers en de spuugdoeken van Cato. s'Zomers heb ik inderdaad meer strijk dan in de winter, maar het blijft hoe dan ook veel. Dekbedovertrekken strijk ik niet. Als ik die op de zolder in het trappengat hang, kan het zo weer op het bed.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 feb 2010 12:40

Manlief heeft precies 0 overhemden, dus die hoef ik ook niet te strijken. Zelf heb ik ook geen bloesjes, ofzo. Veel kleding kan zo weer de kast in, als je het een beetje handig ophangt. Eigenlijk strijk ik van kindlief nog het meeste, omdat het anders zo verfrommeld is, dat is natuurlijk allemaal maar klein spul.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 17 feb 2010 12:47

gempa schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Wij hebben niet eens een strijkijzer en strijkplank ;/

nou dan mag je die van mij wel :puh:

Nou, het zou handig zijn om het kaarsvet uit de vloerbedekking te halen :P

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 feb 2010 14:57

Ik probeer 1 keer per week te strijken, maar soms kan het ook gerust 3 weken liggen. Vooral overhemden e.d. strijk ik en daar zit ook het meeste werk in. Voor de rest strijk ik helemaal niet veel. Ik vind het eigenlijk een beetje overbodig.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 feb 2010 10:46

Hier nog iemand die zo weinig mogelijk strijkt... geen dekbedovertrekken, lakens, kussenslopen, zakdoeken, ondergoed, theedoeken, vaatdoeken en wat dies meer zij. Ook geen shirtjes trouwens die je toch ergens onder draagt, of hooguit rond de hals, als dat bijvoorbeeld boven je trui ofzo uitkomt. Nu het winter is strijk ik ook de overhemden van manlief en mijn blouses niet of nauwelijks: wat onder je trui of blazer zit zie je toch niet. Ik vind strijken dan ook echt een rotklus, maar kan het beter dan m'n man (die er een nog grotere hekel aan heeft), dus is dat mijn taak, terwijl hij bijvoorbeeld weer altijd stofzuigt.
Haha, mijn schoonmama had pas op een verjaardag commentaar op de enigszins gekreukte broekspijpen van mijn hubby: ik had die broek zo glad mogelijk opgevouwen, maar ze vond 't niet netjes genoeg. Dat zei ze overigens niet tegen mij maar tegen hem.
Met veel huishoudelijke karweitjes die niet stríkt noodzakelijk zijn, zoals deze, heb ik toch echt zoiets van: ik heb wel wat beters te doen, werk 5 dagen, vaak ook nog 's avonds, heb daarnaast de nodige 'maatschappelijke activiteiten' en wil ook nog wel 'ns ontspannen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 feb 2010 11:10

Lekker laten kletsen... :wink: Gaat van zelf wel over, is mijn ervaring. :mrgreen:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 feb 2010 11:28

Hoe vaak stofzuigen jullie je huis?
Ik doe namelijk maar 1 keer per week, nu onze kleine meid gaat kruipen wil ik het beneden 2x per week doen. Ik ben wel heel schoon maar heb er zo'n hekel aan....

Terug naar “Archief”