Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Nina87
Sergeant
Sergeant

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Nina87 » 12 feb 2010 21:08

Okay, dat is duidelijk. Bij mij vroegen ze nog of ik van plan was om af te vallen, en nu hebben ze mijn maten al opgenomen enzo dus ik moet op gewicht blijven ;)

Ik vind het wel knap dat je er al zoveel af hebt, fijn dat het goed gaat!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 13 feb 2010 10:17

pannenkoek schreef:
Marnix schreef:Heel goed... volhouden he... als je stopt met sporten komt het er zo weer aan.... dus lekker blijven fietsen ;)

Ja, dank je, dat volhouden heb ik wel nodig, meestal gooide ik na een paar dagen de handdoek al weer in de ring. Maar ik ben nu aan de 6e dag bezig, en meestal zijn de eerste dagen het moeilijkst. Het fietsen stimuleerd me ook. 700 cal. er af fietsen is 1 ons. ik heb er gister ruim 800 afgefietst. (33 km op de hometrainer ik nam gister een boek mee dus ik ben lezend aan het fietsen....) Het mislukt vaak, maar ik zeg hier thuis ook dat ik er best trots op ben. Ik heb al tig keer geprobeerd om wat kilo's af te vallen. Gewoon minder eten, met herbalife, een één of ander sla dieet..... enz enz. Maar altijd liep het op niets uit.
Ik eet nu geen tussendoortjes , en let er op wat ik op mijn brood doe. Alleen kaas of vleeswaren. Per maaltijd 2 boterhammen, terwijl ik er wel 4 of 5 zou lusten. En ik let op mijn jus en stukje vlees. Ik moet wel voldoende binnenkrijgen. anders ga ik na een uur wat lopen zoeken. Dus heb ook de voorraad vd groente boer maar ingeslagen.

Kaas en vleeswaren is wel erg vet, dat is het minst handige broodbeleg om af te vallen volgens mij. Kipfilet ed. kan natuurlijk wel, maar in veel vlees zit veel vet en in kaas sowieso.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 feb 2010 12:30

Sterretje schreef:
pannenkoek schreef:
Op het platteland, in het (bijna) uiterste noorden van NL, hemels breed 8 km bij de waddenzee vandaan. , de stad Groningen is een half uur.

Tja, dan wordt het een hometrainer, situps, en een dvd met boxoefeningen of zo :mrgreen:

Gewoon lekker hardlopen :)

esli schreef:
pannenkoek schreef:
Marnix schreef:Heel goed... volhouden he... als je stopt met sporten komt het er zo weer aan.... dus lekker blijven fietsen ;)

Ja, dank je, dat volhouden heb ik wel nodig, meestal gooide ik na een paar dagen de handdoek al weer in de ring. Maar ik ben nu aan de 6e dag bezig, en meestal zijn de eerste dagen het moeilijkst. Het fietsen stimuleerd me ook. 700 cal. er af fietsen is 1 ons. ik heb er gister ruim 800 afgefietst. (33 km op de hometrainer ik nam gister een boek mee dus ik ben lezend aan het fietsen....) Het mislukt vaak, maar ik zeg hier thuis ook dat ik er best trots op ben. Ik heb al tig keer geprobeerd om wat kilo's af te vallen. Gewoon minder eten, met herbalife, een één of ander sla dieet..... enz enz. Maar altijd liep het op niets uit.
Ik eet nu geen tussendoortjes , en let er op wat ik op mijn brood doe. Alleen kaas of vleeswaren. Per maaltijd 2 boterhammen, terwijl ik er wel 4 of 5 zou lusten. En ik let op mijn jus en stukje vlees. Ik moet wel voldoende binnenkrijgen. anders ga ik na een uur wat lopen zoeken. Dus heb ook de voorraad vd groente boer maar ingeslagen.

Kaas en vleeswaren is wel erg vet, dat is het minst handige broodbeleg om af te vallen volgens mij. Kipfilet ed. kan natuurlijk wel, maar in veel vlees zit veel vet en in kaas sowieso.

Ach, het ligt er maar aan wat je eet. 30+ kaas is bijvoorbeeld weer helemaal niet zo vet. Een beetje vet is trouwens ook helemaal niet erg, als je maar genoeg beweegt om ook weer genoeg te verbranden. Als je er maar een beetje op let dat je niet te vet en te veel eet... veel onnodige tussendoortjes etc. Dan krijg je gewoon meer calorieën binnen dan je verbruikt... en dat wordt door je lichaam dan omgezet in vet. En dan maakt het niet uit of je kaas eet of zoet beleg, in beide gevallen is dat het resultaat. Wat minder snoepen en wat meer bewegen is dan de beste oplossing.... totaal geen vetten binnen krijgen is geen goede oplossing...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 13 feb 2010 13:01

esli schreef:
pannenkoek schreef:

magere kaas en kipfilet eet ik. Pasta en honing en hagelslag is helemaal niks.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 feb 2010 17:01

bij mij wil t nog steeds niet lukken.......... het ging uitstekend met Sonja Bakker, was er bijna 5 kwijt. Nu zitten ze er allemaal weer aan :( ik wilde t zelf proberen en dacht dat ik ook al haar tussendoortjes nam maar ja, zonder boek werkt het blijkbaar niet... nu wil ik een één of ander dieet proberen wat mijn zus ook heeft gebruikt en daar is zij 15kg mee afgevallen. Voor t eerst weegt zij minder dan ik!! Ik ben altijd erg slank geweest en dat wil ik proberen terug te krijgen. Ben er nu wel 1 kwijt maar er moeten er 16 af.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 15 feb 2010 08:54

Ik wil ook weer eens beginnen vandaag...
Probleem is dat ik 's morgens vaak vol goede moed begin, maar me 's middags zóóó slap en rillerig voel, dat ik echt iets zoets moet eten.
Een opkikker of fruit oid helpt dan echt niet.
Hebben jullie goede tips?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 feb 2010 08:58

ik zou dan iets nemen waar veel vezels in zitten, zo dat je een verzadigd gevoel krijgt.
Plakje ontbijtkoek bijvoorbeeld. Bevat weinig calorien, maar veel vezels.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 feb 2010 09:22

vitalu crackers met een plakje 30+ kaas en komkommer ofzo dat kan ook heel goed. ZItten ook veel vezels in
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 15 feb 2010 10:56

kwebbel schreef:Ben er nu wel 1 kwijt maar er moeten er 16 af

Maar Kwebbel, zo zwaar ben jij toch niet, dat er 16 kilo van af moeten? Het valt ten minste niet op op de foto's die ik van je heb gezien, tenzij die niet zo recent waren..... Je BMI was toch goed, dus uitkijken dat je niet te ver gaat in het afvallen. En dat geldt overigens voor iedereen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 feb 2010 16:09

ik woog ooit 55 kg dat was net te mager vond ik zelf. Nu vind ik mezelf te dik en ik hoor overal: "Je bent stevig." Eén iemand zei zelfs dat ik 90 woog :shock: Ik weeg nu 74 en ik wil er minstens echt 10 vanaf. Dan weeg ik 64 en dan nog 6 er af zou wel prettig zijn.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 15 feb 2010 18:45

kwebbel schreef:ik woog ooit 55 kg dat was net te mager vond ik zelf. Nu vind ik mezelf te dik en ik hoor overal: "Je bent stevig." Eén iemand zei zelfs dat ik 90 woog :shock: Ik weeg nu 74 en ik wil er minstens echt 10 vanaf. Dan weeg ik 64 en dan nog 6 er af zou wel prettig zijn.

Dan was dat ws iemand die slecht kan schatten...Als ik jou op foto's zie zou ik je absoluut geen 90 kilo in schatten!
Ze schatten mij juist vaak veel lichter dan ik in werkelijkheid ben...Ik laat ze lekker in die waan 8) M'n vriend wou 't niet geloven dat ik zoveel woog..Tot ik op de weeegschaal stond, en toen beweerde 'ie dat die stuk was :lol:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 feb 2010 14:05

meissie88 schreef:
kwebbel schreef:ik woog ooit 55 kg dat was net te mager vond ik zelf. Nu vind ik mezelf te dik en ik hoor overal: "Je bent stevig." Eén iemand zei zelfs dat ik 90 woog :shock: Ik weeg nu 74 en ik wil er minstens echt 10 vanaf. Dan weeg ik 64 en dan nog 6 er af zou wel prettig zijn.

Dan was dat ws iemand die slecht kan schatten...Als ik jou op foto's zie zou ik je absoluut geen 90 kilo in schatten!
ik had een strakkere broek aan en dan lijk ik al veel dikker.. Diegene zei het vast voor motivatie ofzo, ik weet het niet.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 feb 2010 10:37

- 2,5 nog 7,5 te gaan.
Ben morgen 2 weken bezig.
Geen tussen doortjes, (als ik wel iets wel een biscuitje of fruit) En elke dag minstens 20 km fietsen op de home trainer. valt op zich wel mee, 5 x 10 min. en ik zit aan de 20 km
Ik merk het ook al aan mijn broeken, ik gebruik een riem, en die kan al weer strakker :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 feb 2010 13:06

kwebbel schreef:bij mij wil t nog steeds niet lukken.......... het ging uitstekend met Sonja Bakker, was er bijna 5 kwijt. Nu zitten ze er allemaal weer aan :( ik wilde t zelf proberen en dacht dat ik ook al haar tussendoortjes nam maar ja, zonder boek werkt het blijkbaar niet... nu wil ik een één of ander dieet proberen wat mijn zus ook heeft gebruikt en daar is zij 15kg mee afgevallen. Voor t eerst weegt zij minder dan ik!! Ik ben altijd erg slank geweest en dat wil ik proberen terug te krijgen. Ben er nu wel 1 kwijt maar er moeten er 16 af.

Nou, lekker gezond eten en voldoende sporten, dat gaat het je vast wel lukken :)

Succes!

Anne 80 schreef:Ik wil ook weer eens beginnen vandaag...
Probleem is dat ik 's morgens vaak vol goede moed begin, maar me 's middags zóóó slap en rillerig voel, dat ik echt iets zoets moet eten.
Een opkikker of fruit oid helpt dan echt niet.
Hebben jullie goede tips?

Wat eet je dan 's ochtends en 's middags? Je onbijt en luncht wel normaal, niet te weinig? En lunch je vroeg of juist laat?

Sowieso is het idee dat je iets zoets moet eten iets wat tussen je oren zit. Je moet wat eten. Dat geeft je lichaam aan. Dat het wat zoets moet zijn bedenk je er zelf bij (gewoonte, zin in etc.) :) Op zich moet je als je gezond luncht, het tot de avondmaaltijd gewoon vol kunnen houden zonder tussendoortjes. Werkt dat niet, dan zou je eens een van de gezonde varianten van ontbijtkoek ofzo kunnen proberen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 17 feb 2010 15:12

Ik ben ook 10 :shock: kilo gegroeid
K doe nu hele dagen niks en alleen maar stress weg snoepen :oops:
Ooit als ik weer wat beter ben ga ik met jullie mee doen

Kwebbel: k weeg precies zo als jij, en wil dr ook zeker 10/15 af hebben !!

Terug naar “Archief”