Heeft iemand ervaringen met de Ladycomp?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Re: Heeft iemand ervaringen met de Ladycomp?

Berichtdoor tante-tortel » 25 nov 2009 19:16

Nee, dat zeg ik ook niet. Ik heb al geen baarmoeder meer vanaf mijn 28 ste.
En PCO is ook niet makkelijk of endometriose of andere verstoringen van de cyclus.
Maar het gaat hier toch om het gebruik van de lady comp, en we spreken niet over de afwijkingen aangezien het bij de meeste vrouwen wel goed gaat. (gelukkig)
En in het gros van het geval, dus bij de meeste vrouwen verloopt de cyclus wel met enige regelmaat.
En daar kun je dan ook mee leren om gaan. Dat is hetzelfde als dat je met de lady-comp moet leren omgaan.
Daar had ik het over. Om mij dan gelijk aan te vallen lijkt me wat overdreven.
Daarom zou ik er nooit zo veel geld aan uitgeven.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 25 nov 2009 19:38

Ik ga hem gewoon 10 maanden uitproberen en zie wel. (gebruik hem niet als anticonceptie, want een kindje is best welkom)
Als ik er net zo blind op kan vertrouwen als de vriendin van wie ik hem leen, dan heb ik er zeker het geld voor over.
Beter dan de pil, nuvaring of wat dan ook. En voor een gezond lichaam heb ik wel 500€ over.
Time flies when you have none!

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 25 nov 2009 22:38

Sterretje schreef:Ik ga hem gewoon 10 maanden uitproberen en zie wel. (gebruik hem niet als anticonceptie, want een kindje is best welkom)
Als ik er net zo blind op kan vertrouwen als de vriendin van wie ik hem leen, dan heb ik er zeker het geld voor over.
Beter dan de pil, nuvaring of wat dan ook. En voor een gezond lichaam heb ik wel 500€ over.

Bedankt voor je reacties Sterretje! Ben benieuwd hoe jou ervaring uiteindelijk is.
Begrijp ik uit je post dat je vriendin er goede ervaring mee had?
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 16 jan 2010 15:17

Nog een vraag over de ladycomp, diegene die ervaring heeft, weet het antwoord misschien:
Een eicel is ongeveer 24 uur in leven, maar zaadcel van een man langer.
Als vrouw heb je een aantal vruchtbare dagen wat die computer aangeeft.

Maar als nou bijvoorbeeld op een dag de computer aangeeft dat je niet vruchtbaar bent. Je hebt die dag gemeenschap.
De dag er op ben je wel vruchtbaar (geeft de pc aan). Doordat de man zijn zaadcellen langer leven is er dan niet alsnog kans op een bevruchting?
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 16 jan 2010 16:54

Volgens mij zit dat er al in opgesloten. Eigenlijk ben je maar 1 of 2 dagen vruchtbaar, maar omdat de zaadjes langer leven, langer.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 feb 2010 16:35

De Ladycomp geeft dit aan.
Hij weet op een gegeven moment wanneer je eisprong komt en dan staat hij al dag of 5 ervoor op rood en vaak 2 dagen erna ook. Wil je helemaal op safe spelen en weet je zelf wanneer je eisprong is, dan moet je 7 dagen ervoor niet vrijen of veilig vrijen. Want vrouwelijke eicellen kunnen 7 a 8 dagen overleven.

Daarbij geef hij ook een prognose voor komende 6 dagen aan. knipperend rood voor eisprong, rood voor vruchtbare dagen, oranje voor twijfel (net voor of net na je vruchtbare dagen) en groen voor niet vruchtbaar. Daarbij een M voor menstruatie (en als je zwanger bent een babyface;-))

Maar de eerste 2 maanden (soms langer) moet hij je leren kennen. Ben je regelmatig, dan is dat zo, maar onregelmatig niet. Ik gebruik om hun maand of 8 en de laatste 2 maanden klopt het zo ongeveer. Nadeel is dat, wanneer je onregelmatig ongesteld bent je soms wel 20 van de 31 dagen 'rood' hebt.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 feb 2010 17:04

Hoi (o.a. sterretje)

Ik heb ook PCO-syndroom en toch een kindje! Het heeft maar 7 maanden geduurt voordat ik zwanger was! Volgens de gyn hadden wij veel 'mazzel' dat het zo spontaan gegaan was.
Ik heb de ladycomp, bij mij werkte die niet, en dan bedoel ik dat bijna alle dagen van de maand 'rood' waren omdat de ladycomp mij niet goed kon leren kennen, ik heb nou eenmaal niet echt een cyclus. Toch wist de ladycomp wel na 4 weken dat ik zwanger was! Alle 3 de lampjes gingen knipperen! zo bizar! had zelf nog geen vermoeden! Dus op een op andere manier 'zag' de ladycomp wel aan mijn temp. dat ik zwanger was.

Groetjes

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 16 feb 2010 17:14

De ladycomp lijkt me erg fijn.. heb even zitten kijken, maar de pil of nuvaring (wat ik eerst van plan was) zie ik toch niet zitten. Puur het idee dat je troep in je lichaam gooit.
Alleen ik schrik wel van de prijs! Dat is toch wel heel erg duur.. Zijn die dingen tweedehands goed te gebruiken?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 16 feb 2010 17:21

Dine schreef:De ladycomp lijkt me erg fijn.. heb even zitten kijken, maar de pil of nuvaring (wat ik eerst van plan was) zie ik toch niet zitten. Puur het idee dat je troep in je lichaam gooit.
Alleen ik schrik wel van de prijs! Dat is toch wel heel erg duur.. Zijn die dingen tweedehands goed te gebruiken?

http://www.marktplaats.nl ???? :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 16 feb 2010 18:26

Staat er geen één op..

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 feb 2010 19:33

Tel de prijs van jarenlang nuvaring en de pil op....

Enne, die vrouw die in nederland de dealer is bemiddeld in 2e handse. Haar even bellen of mailen!

@ Schipje: Daarom ook hier veel rood. Wij hadden helemaal een wondertje.. binnen een maand zwanger terwijl het 'niet' zou kunnen :P

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 feb 2010 22:16

De pil kost mij 2 euro per maand geloof ik...
pobody's nerfect

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 17 feb 2010 07:56

Tja.. das dan 24 euro per jaar, moet je de ladycomp wel 20 jaar gebruiken;-)
Voor mij is het duurder (weet niet precies, pil nooit gebruikt, nuvaring wel, die was 6-10 euro per maand)

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 17 feb 2010 09:23

Ik betaal 21,- voor 12 weken nuvaring. Dus ja dat is ook niet echt gratis.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 17 feb 2010 09:27

Heb net even zitten kijken, kan wel 200 euro terugkrijgen bij mn verzekering.. dat scheelt dan wel weer!
Maar gaat dat van je eigen risico af?

Terug naar “Archief”