Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Galateia » 16 feb 2010 14:06

Vanaf welke leeftijd gaan jullie kids naar een peuterspeelzaal? Ik heb echt geen flauw idee... een peuter is toch een kind vanaf 2 jaar tot 4 jaar?

Tjonge. Ik heb dus een peuter 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 feb 2010 14:18

AG, wat een schrik zeg, maar wel gefeliciteerd met je neefje!

Pfft, ik moet straks met m'n hele kinderschare naar het cb. Ik heb er echt geen zin in eigenlijk.. :?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 feb 2010 14:27

hier mogen ze als er een plekje is vanaf dat ze 2,5 zijn

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 feb 2010 15:03

O jee, moet er dan een plekje zijn? Moet je je kindje dan al inschrijven?
Hoe oud is Matteo?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 feb 2010 15:18

Meestal kun je je kind in laten schrijven als het 2 jaar is. Er is meestal wel een wachtlijst maar door het natuurlijk verloop is die denk ik niet langer dan een half jaar. Je hebt best kans dat Samuel voorrang krijgt omdat hij geadopteerd is. Goed voor de spraak-taal ontwikkeling bijvoorbeeld.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 feb 2010 16:26

@ AG.. gefeliciteerd, maar wat schrikken joh!!
@ Lydia: gefeliciteerd met je nichtje!
@ Haai; succes straks.. allemaal prikken?? Hoop dat je een fijnere arts hebt dan die van ons.

@Galateia: verschillend per plaats denk ik. Hier kunnen ze op sommige peuterspeelzalen vanaf 2, op sommige vanaf 2,5.
Je moet hier je kind opgeven als het 1 jaar is. (Kan later, maar kans dat het dan niet op de betreffende leeftijd kan instromen) -ik weet het.. errug vroeg-
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 feb 2010 16:54

hier is het met 2,5. ALs je ze kort van te voren opgeeft kan je niet meer kiezen uit de dagen, maar krijg je dagne toegewezen.

ik heb met één opgegeven en kon mooi kiezen uit de morgens! maar weet niet of ze nu nog wel gaat omdat ze ook naar het kdv gaat!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 feb 2010 17:04

Nou ja, ik zal hem maar eens gaan opgeven dan. Maar de komende maanden gaat hij toch nog niet. Hij is nog nooit zonder papa of mama geweest. Een keertje een oma die oppast is al heel wat... maar na de zomer is het wel leuk, als hij daar heen kan :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 feb 2010 18:23

hier kan je vanaf anderhalf opgeven, maar dat wil niet zeggen dat ze dan met 2,5 terecht kunnen. Matteo toen dus nog niet. dagen kan je op zich wel als voorkeur opgeven, maar dan kan het langer duren voordat je een plekje hebt..

ik weet echt niet wat verstandig is te doen met Matteo.. als ik er nu niet meer doorga.. hoe zal het dan gaan op de basisschool?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 feb 2010 19:12

ik zou gewoon doorzetten! hij moet er een keer doorheen. EN ook naar de toekomst toe.... hangt hij sowieso erg aan jou dan? of als tobias hem een keer brengt is het prima?? of een oma oid?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 feb 2010 19:47

Galateia schreef:Nou ja, ik zal hem maar eens gaan opgeven dan. Maar de komende maanden gaat hij toch nog niet. Hij is nog nooit zonder papa of mama geweest. Een keertje een oma die oppast is al heel wat... maar na de zomer is het wel leuk, als hij daar heen kan :mrgreen:

bij Caroline zat een ventje in de klas die was vlak tevoren geadopteerd uit China, de eerste weken is zijn moeder er de hele tijd bijgebleven, daarna bleef ze korter tot ze op een gegeven moment hem bracht en meteen weer weg ging.

TJ, blijft Matteo huilen, ook als je al een tijdje weg bent? De juf hier zei dat ze het nog niet had meegemaakt in de afgelopen 22(!) jaar dat een kind niet wende.
ja, dat is mijn mening dan he.....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 feb 2010 20:17

*Annet* schreef:
TJ, blijft Matteo huilen, ook als je al een tijdje weg bent? De juf hier zei dat ze het nog niet had meegemaakt in de afgelopen 22(!) jaar dat een kind niet wende.

idd.. maar school is anders als peuterspeelzaal vind ik, school moet, zijn ze ouder, peuterspeelzaal is nog altijd mag. Overigens ben ik altijd van... pech... k heb ook dingen zat in mijn leven die ik anders zou willen of niet zou willen doen!

sterkte ook TJ.. tis niet fijn als je hem huilend achter moet laten!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 feb 2010 20:22

hij is 2 uur blijven huilen! was stil toen ik em weer kwam halen!

en ik heb geen zin om 45 euro te betalen voor iets waar Matteo huilend verblijft.. dan doe ik van dat geld liever iets leuks met hem.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 16 feb 2010 20:45

Ik zou hem dan echt thuis houden...net wat je zegt ja, zonde van je geld, maar 't is toch ook gewoon zielig voor hem?! En straks naar school, tja, dan is t ie alweer heel wat ouder en hij is er dan ook misschien meer aan toe. Daar zou ik me nu echt nog niet druk om maken, hoor! Als hij naar school gaat, is Milan dan ook nog kleuter? Dan ziet hij z'n broer ook nog geregeld en misschien maakt het dat ook wel weer anders!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 feb 2010 21:26

Milan gaat dan naar groep 3.. maar ja dat duurt ook nog anderhalf jaar.. dan gaat het misschien al wel veel beter. Wij zijn ook nooit naar de peuterspeelzaal geweest.. of misschien kan ik wel afspreken dat hij het na de zomervakantie weer kan proberen. alhoewel ik dan net bevallen ben en het qua timing misschien ook niet handig is..

Terug naar “Archief”