Het geven van een pedagogische tik...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mormeltje
Mineur
Mineur

Re: Het geven van een pedagogische tik...

Berichtdoor mormeltje » 06 okt 2009 22:55

Ja maar die vette letters en die agressieve manier van iemand aanvallen... (een paar bladzijden terug op dit topic)
Ik vind dat naar om te lezen, daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Dan denk ik: au... Terwijl het niet eens tegen mij gericht is. Internet is behoorlijk onpersoonlijk in die zin, dat je iemands emotie niet kan zien bij een posting. Ook iemands intonatie kun je niet horen. Dingen kunnen botter overkomen. Ook veel heftiger. Daarom vind ik dat letters erg aanvallend/agressief over kunnen komen. En daar hou ik gewoon niet van. Maar goed, dat ben ik maar ;)
Zowel van mij kunnen dingen botter overkomen dan bedoeld, dan van andere mensen (zoals jij net, met de beschuldiging dat ik onvolwassen deed ;) )
What goes around, comes around

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 okt 2009 09:45

Ik ben het met je eens dat de toon in dit topic wel wat de wensen overlaat. Nu spreek jij TT erop aan,maar zij is niet de enige die een bepaalde toon in dit topic gebruikt. Zij gebruikte inderdaad bepaalde bewoordingen en vet gedrukte letters, maar daar is ook wat aan vooraf gegaan.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 okt 2009 09:58

Precies. Er worden mij dingen verweten die ik helemaal niet heb gezegd of geschreven. Er wordt die diverse mensen hier invulling gegeven aan wat ik zeg die niet over één komt met hoe ik werkelijk geschreven heb en zeker niet met hoe ik werkelijk met de pedagogische tik om ga.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 07 okt 2009 11:56

Tante Tortel en anderen, ik stapte halverwege de discussie over de pedagogische tik in. Ik heb bijna alle voorgaande postings gelezen. Daarom zei ik ook in een posting van mij, dat ik vond dat een paar mensen onvolwassen bezig waren. Met nadruk op bezig zijn, ik zeg niet dat je het ook bènt.
Dus ik doelde niet alleen op Tante Tortel.
Ik snap jouw frustratie TT, ik heb je discussie gelezen. Het is inderdaad vervelend als mensen je woorden in de mond/toetsenbord leggen die je niet gezegd hebt. Je zou het liefst diegene bij zijn haren willen pakken en overtuigen van hoe het echt zit. Maar overtuigingskracht zit denk ik niet in grote, vette letters plaatsen of verbaal geweld. Dat zit hem denk ik in simpelweg zeggen wat je vindt, in normale en respectvolle bewoordingen. Dat geldt ook voor je tegenpartij ;)
Mijn reacties zijn niet belerend bedoeld, het waren slechts tips. Ik hoop dat dit ook voor Evelien geldt naar mijn kant toe. (?)

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 09 okt 2009 08:50

Poeh wat een verhit topic zeg. Ik zie er weinig kwaad in dat ik mijn zoon af en toe over de knie leg en hem 3 tikken voor zijn achterste geef. Gebeurt niet zo vaak, maar hij weet dat hem dat te wachten staat als hij alle grenzen overschrijdt. Ik zie er ook niet zo veel kwaad in als ouders het niet doen trouwens.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 09 okt 2009 09:01

mormeltje schreef:Tante Tortel en anderen, ik stapte halverwege de discussie over de pedagogische tik in. Ik heb bijna alle voorgaande postings gelezen. Daarom zei ik ook in een posting van mij, dat ik vond dat een paar mensen onvolwassen bezig waren. Met nadruk op bezig zijn, ik zeg niet dat je het ook bènt.
Dus ik doelde niet alleen op Tante Tortel.
Ik snap jouw frustratie TT, ik heb je discussie gelezen. Het is inderdaad vervelend als mensen je woorden in de mond/toetsenbord leggen die je niet gezegd hebt. Je zou het liefst diegene bij zijn haren willen pakken en overtuigen van hoe het echt zit. Maar overtuigingskracht zit denk ik niet in grote, vette letters plaatsen of verbaal geweld. Dat zit hem denk ik in simpelweg zeggen wat je vindt, in normale en respectvolle bewoordingen. Dat geldt ook voor je tegenpartij ;)
Mijn reacties zijn niet belerend bedoeld, het waren slechts tips. Ik hoop dat dit ook voor Evelien geldt naar mijn kant toe. (?)

Simpelweg zeggen wat je vind heeft niet echt gewerkt want ze blijven er mee doorgaan, hoe vaak ik ook zeg dat ik dat niet heb gezegd. En dat ze dan maar moeten laten zien waar ik dat heb gezegd. Verder is het juist prachtig als je een toetsenbord hebt waarmee je met grote letters nog eens kunt benadrukken wat je wil zeggen. Misschien dat sommige mensen hier een bril nodig hebben en dan kunnen ze het tenminste goed zien ;-)

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 09 okt 2009 09:40

Dat is dan gewoon hun (oostindisch dove) probleem...
Ik zou me dan terugtrekken uit een discussie. Gewoon de wijste zijn...
Maar laten we vooral weer ontopic gaan! ;)
Ik zelf heb wel moeite met pedagogische tikken. Puur omdat ik het zelf vroeger vreselijk en vernederend vond. Mijn ouders hadden daar goede bedoelingen mee, ik wil niet mijn nest bevuilen.
Maar toch hoop ik dat ik het met consequentie en straffen op kan lossen ipv pakken slaag. Maar ik veroordeel mensen absoluut niet die het wel doen bij hun kinderen. Soms kunnen kinderen je helemaal tot wanhoop drijven, dat zag ik vroeger bij mijn broertje.

qwast
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor qwast » 13 feb 2010 23:57

Ik heb het zelf als erg vernederend ervaren, zelfs zo dat ik hier na tientallen jaren nog gedurig last van heb.
Daarom ben ik tegen slaan en weiger de argumenten van voorstanders te aanvaarden.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 15 feb 2010 09:20

qwast schreef:Ik heb het zelf als erg vernederend ervaren, zelfs zo dat ik hier na tientallen jaren nog gedurig last van heb.
Daarom ben ik tegen slaan en weiger de argumenten van voorstanders te aanvaarden.

Hoe oud was je dan? Want om iets als vernederend te kunnen ervaren heb je denk ik toch wel een bepaalde leeftijd nodig.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 feb 2010 13:44

je kan het alsnog als vernederend ervaren, als je erop terugkijkt. Of je nou 3 was of 15.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 15 feb 2010 14:05

*Annet* schreef:je kan het alsnog als vernederend ervaren, als je erop terugkijkt. Of je nou 3 was of 15.

Eens! Het stellen van: "Ik heb het zelf als erg vernederend ervaren, zelfs zo dat ik hier na tientallen jaren nog gedurig last van heb. Daarom ben ik tegen slaan en weiger de argumenten van voorstanders te aanvaarden" lijkt mij persoonlijk voldoende informatie biedend.

Met het stellen/vragen van: "Hoe oud was je dan? Want om iets als vernederend te kunnen ervaren heb je denk ik toch wel een bepaalde leeftijd nodig" lijkt het er meer op dat men probeert de tekst van iemand te ontkrachten, om het eigenlijk gelijk te willen behalen.

De poster geeft voor mij persoonlijk duidelijk aan, dat "zij het als vernederend heeft ervaren", dat is voor mij voldoende informatie. Wie zou ik zijn om daar aan te tornen! Sterker nog door aan die stelling te tornen, zou iemand het uit kunnen lezen, als zijnde dat je zegt dat iemand liegt. Wat doet vraag om een leeftijd er dan nog toe!!!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 15 feb 2010 14:54

Dat is wat jij er weer van denkt te moeten maken maar dat is het niet.
Als je iets ervaart dan is dat op het moment dat het je overkomt.
En degene die ik de vraag stelde heeft nog niet geantwoord dus daar wacht ik dan maar gewoon op.
Wat jij of iemand anders van mijn vraag vind is voor mij niet echt ter zake doende.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 15 feb 2010 15:47

Het antwoord op jouw eigen vraag van:

tante-tortel schreef:Hoe oud was je dan? Want om iets als vernederend te kunnen ervaren heb je denk ik toch wel een bepaalde leeftijd nodig.
en de daarop volgende stelling in de 2 zin van jouw tekst zelf, was meer dan duidelijk.

Het is middels dit topic duidelijk dat jij een voorstander bent van het geven van een pedagogische tik... Een ander wil niet zeggen dat jij omdat jij die mening bent toe gedaan, moet gaan tornen aan het waarheids, belevings gehalte van de poster.
Dat doe jij m.i. vrij duidelijk met die 2e zin, cq vraagstelling. Misschien dat jij het niet zo bedoelt, maar de tekst op zich zelf spreekt boekdelen.

Van daar ook mijn eerdere antwoord: "Met het stellen/vragen van: "Hoe oud was je dan? Want om iets als vernederend te kunnen ervaren heb je denk ik toch wel een bepaalde leeftijd nodig" lijkt het er meer op dat men probeert de tekst van iemand te ontkrachten, om het eigenlijk gelijk te willen behalen of dat jij twijfelt aan het waarheidsgehalte, belevingwereld van de poster."
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 15 feb 2010 17:07

Ja hoor, bla bla bla bla bla. :-oo

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 15 feb 2010 19:29

qwast schreef:Ik heb het zelf als erg vernederend ervaren, zelfs zo dat ik hier na tientallen jaren nog gedurig last van heb.

Dus het verkeerde gebruik op jouw achterwerk sluit goed gebruik uit? Als dit je manier van redeneren is, dan weiger ik zelfs ook maar een discussie met je te starten :mrgreen:

Terug naar “Archief”