Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jantine76
Sergeant
Sergeant

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor jantine76 » 15 feb 2010 14:42

Ik vind het altijd weer lastig, gaan we hem iets afleren of zetten we het tijdelijk weg? Hier moeten we het ook kort houden en dat levert nogal eens boze buien op. Maar goed, meestal weet hij het wel dat iets niet mag, op den duur. Alleen als ik iets op de salontafel heb staan, komt hij het zelf al naar de keuken brengen en gooit het dan met een zwaai op het aanrecht. Zo, zie je hem denken, kan ik daar ook niet meer aankomen. Dus kies ik er liever voor om het zelf maar weer op te ruimen, dan gaat het tenminste niet kapot.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 feb 2010 16:34

weet je, het is toch altijd zo lekker onduidelijk.

Mijn nichtje mocht bijv. thuis met de onderzetters spelen die op tafel stonden. bij oma mocht dat niet. Stel dat ze de onderzetter nu net wilde hebben die onder jouw glas staat, wat een bende geeft dat. :mrgreen:

Het ene kind zit overal aan, een ander kind helemaal niet. Laat nu net een moeder met een eerste kind, zo'n gehoorzaam kind hebben dat nergens aan zit, die iemand op de koffie krijgt die een ondernemend kind heeft. Geweldig zoiets. Als een kind bij mij komt en ergens aanzit dat ik niet wil zeg ik dat gewoon. Het is toch mijn huis? Tegen mijn eigen kinderen zeg ik het ook als ik iets niet wil.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 feb 2010 18:05

Goh, wat heb ik dan een makkelijk kind. Wij hebben bijna niets veranderd in huis. Ja, een traphekje en beveiliging op de stopcontacten, maar verder ligt alles nog precies zoals het er vorig jaar ook lag. Hij luistert prima. Natuurlijk pakt hij weleens iets, maar dan moet hij dat gewoon terug leggen. Dat gaat eigenlijk altijd zonder ook maar enige discussie, ik hoef mijn stem niet eens te verheffen, ofzo. :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 feb 2010 19:13

komt nog wel.

Timon was ook altijd zo'n schatje, weet je nog?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 feb 2010 19:32

Dan geniet ik er nog maar even van :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 feb 2010 19:42

*Annet* schreef:komt nog wel.

:mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 feb 2010 19:54

ik ken het ook niet hoor! hier zit ze echt wel aan dingen wat neit mag, maar vaak zeg ik gewoon, dat is van mama, dus moet je even terug brengen!

ze is zelfs al zover, dat ze de billendoeken en sudo zelf opruimd, als ik het vergeet! :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 feb 2010 20:35

Zoonlief gooit hier zelfs netjes dingen in de prullenbak. Als hij bijvoorbeeld even zijn neus afgeveegd heeft, gaat hij uit zichzelf het doekje weggooien. Hij vindt dat helemaal fantastisch :mrgreen:

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 15 feb 2010 21:32

wow dat is netjes galateia, manlief laat het hier hoe vies ook nog wel eens liggen :mrgreen:

doopdienst was een heel mooie dienst met tekst uit lukas 11:13, met als thema : God geeft meer dan ouders geven om hun kinderen.
was erg mooi.
mijn vader bracht Hannah binnen, en er was nog een beetje paniek want toen ze bijna binnen gedragen zou worden en ze dus net bezig waren om de doopjurk aan te trekken ging madam spugen, eerst dus alles schoonmaken, ze waren net optijd :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 feb 2010 21:34

*Annet* schreef:komt nog wel.

Hij is nog steeds een schatje hoor, alleen zou ik hem af en toe heel schattig achter het behang kunnen plakken :roll:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 feb 2010 21:36

Mooie jurk JPC!

(toen sylke gedoopt werd was het ook even paniek, ik was de doopjurk vergeten :o )

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 15 feb 2010 21:41

Trekken jullie de doopjurk in de kerk nog aan dan?

Ik heb afgelopen zomer m'n neefje de kerk in gedragen, en ik moet er niet aan denken dat ik hem de jurk in de kerk had aan moeten trekken!
We hebben toen eenmalig de wet overtreden, en hem thuis al bij mij op de arm gelegd, jurk goed gelegd, hup in de auto, in de kerk weer in een stoel geinstalleerd, en kon zo de kerk inlopen...
Een kleintje die toen ook gedoopt werd huilde onbedaarlijk..Had de broek vol...Stond die vrouw te twijfelen of ze 'm wel of niet moest verschonen, en of het nog wel kon, maar dat kindje had een pakje aan, dus dat was nog een geworstel om op tijd klaar te krijgen, kwam allemaal maar net op tijd klaar!

Maarrr JPC: hele mooie jurk zeg!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 15 feb 2010 21:47

@JPC.. mooi!

@ MissF en Laura: Ik heb de kamer ook wel kindvriendelijke gemaakt. De keuken is bij ons met een open doorgang en daar mag ze niet naar toe. Voor safeheid wel op kastje met div. middelen een haakje gezet. Ze luisterd er meestal goed naar. Maar soms hoor ik 'ohoh mama' en staat ze lachend rondjes te draaien in de keuken. Heb in de kamer paar dingen laten staan waar ze neit aan mag zitten. Maar niet veel. Hele dag politieagentje spelen bevorderd de sfeer niet. MAar ik merk dat ze steeds beter luisterd en steeds meer oppikt. Daar tegenover ook steeds meer uitprobeerd.

Ze heeft donderdag 2 prikken gehad op het CB. Van vorige nooit last gehad maar van deze wel. Hangerig, sneller huilen en erg rode wangen. Wij hebben er echt een ramp arts bijzitten. En dit was dus de tweede keer dat we bij haar waren. De andere is veel leuker. Verder zeiden ze dat ze een navelbreukje had (vanaf de herfst al dikker, in november zeiden ze er niets van..) kan vanzelf overgaan. Nou.. als het al bijna half jaar is, gaat het niet zomaar over. (aldus schoonzus de verpleegkundige) Ik denk dat ik toch nog ff ga bellen. (Mijn man was met haar geweest) Anna Sofie is normaal een grote vrolijkerd die tegen iedereen babbelt en lacht, maar bij deze vrouw kon er geen lachje af..... Zegt voor mij al genoeg.

Volgende week heerlijk weekje snowboarden. Veel zin in, ff rust;-) Anna Sofie zal wel genieten van de sneeuw, wandelen en sleeen. Vorig jaar was ze nog te klein om het door te hebben.
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 feb 2010 21:56

meissie88 schreef:Trekken jullie de doopjurk in de kerk nog aan dan?

Ik heb afgelopen zomer m'n neefje de kerk in gedragen, en ik moet er niet aan denken dat ik hem de jurk in de kerk had aan moeten trekken!
We hebben toen eenmalig de wet overtreden, en hem thuis al bij mij op de arm gelegd, jurk goed gelegd, hup in de auto, in de kerk weer in een stoel geinstalleerd, en kon zo de kerk inlopen...
Een kleintje die toen ook gedoopt werd huilde onbedaarlijk..Had de broek vol...Stond die vrouw te twijfelen of ze 'm wel of niet moest verschonen, en of het nog wel kon, maar dat kindje had een pakje aan, dus dat was nog een geworstel om op tijd klaar te krijgen, kwam allemaal maar net op tijd klaar!

Maarrr JPC: hele mooie jurk zeg!

ja wij hebben em in de kerk pas aangedaan! stel nu dat je net als je naar de kerk rijdt een ongeluk krijgt.. (tja ongeluk zit in een klein hoekje al rijdt je zelf nog zo goed en netjes) dan zou je het je zelf toch nooit vergeven als je baby daar iets door krijgt of zelfs door overlijdt omdat je de jurk niet in de kerk wilde aandoen.. dus de baby niet veilig vervoerd in de auto.. dan ga je toch wat vroeger naar de kerk toe, zodat je alle tijd hebt?

mooie jurk JPC!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 15 feb 2010 22:02

Haai schreef:Mooie jurk JPC!

(toen sylke gedoopt werd was het ook even paniek, ik was de doopjurk vergeten :o )

dank je, hoe hebben jullie dat toen opgelost, of had je het op tijd in de gaten?
Afbeelding

Terug naar “Archief”