Dwangsom om ‘Jezus redt’ opgeschort

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Dwangsom om ‘Jezus redt’ opgeschort

Berichtdoor Antoinette » 13 feb 2010 07:39

zie de link naar het Nederlands Dagblad.Nederlands Dagblad.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

scheermes
Luitenant
Luitenant

Re: Dwangsom om ‘Jezus redt’ opgeschort

Berichtdoor scheermes » 13 feb 2010 08:46

Antoinette schreef:zie de link naar het Nederlands Dagblad.Nederlands Dagblad.

Maar dit is alleen maar omdat er in maart al een beroepszaak gepland staat. Er is blijkbaar niet zoveel haast mee. Ik vind de reden "omdat het niet zou passen in de landelijke omgeving en in ernstige mate in strijd is met de redelijke eisen van welstand" wat zwak. Je zou denken dat de inhoud bepaalde mensen meer stoort dan het uiterlijk. Maar misschien heeft men die discussie al gevoerd of wil men die vermijden.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 13 feb 2010 10:59

scheermes schreef:
Antoinette schreef:zie de link naar het Nederlands Dagblad.Nederlands Dagblad.

Maar dit is alleen maar omdat er in maart al een beroepszaak gepland staat. Er is blijkbaar niet zoveel haast mee. Ik vind de reden "omdat het niet zou passen in de landelijke omgeving en in ernstige mate in strijd is met de redelijke eisen van welstand" wat zwak. Je zou denken dat de inhoud bepaalde mensen meer stoort dan het uiterlijk. Maar misschien heeft men die discussie al gevoerd of wil men die vermijden.

Nou ik vind het wel positief!
De gemeente heeft gedreigd, we zien maar weer dat we ons niet "zomaar" aan de kant moeten laten zetten en ons niet moeten laten intimideren.
Ik heb niets tegen om zoeiets op je dak te zetten, ik snap wel dat onze regering daar regels voor wil maken.
Want als morgen een buurman Mohammet op zijn dak wil laten zetten moet dat ook gewoon kunnen, dat vind ik dan minder maar ik heb er geen problemen mee, Jezus is gewoon overwinnaar wat ze ook uit de kast trekken...
(dit is geestlijke strijd hoor, mijns inziens).
Ik vraag me af waarom er gemeentes zijn die wel allerlei andere texten die op daken staan toelaten..
Dat gebeurt hoor, ik heb het al heel vaak gezien.
Ik denk echt dat deze discussie gekomen is, omdat er Jezus op zijn dak staat.

Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 feb 2010 11:31

Elke keer als ik er langs kom, dan geniet ik er als het ware van. Jezus is overwinnaar zelfs op het dak van van Ooijen. en wat zo mooi is, iedereen die langs komt ziet het gewoon of hij wil of niet.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 feb 2010 11:35

Hoe zouden jullie het eigenlijk vinden als andere mensen soortgelijks zouden doen enkel dan over bijvoorbeeld Mohammed, Wodan, Boeddha of dat er geen God bestaat enz enz?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 feb 2010 14:07

Faramir schreef:Hoe zouden jullie het eigenlijk vinden als andere mensen soortgelijks zouden doen enkel dan over bijvoorbeeld Mohammed, Wodan, Boeddha of dat er geen God bestaat enz enz?
Wat betreft het laatste: zo'n billboard is er al geweest. Het vreemde is dat daar geen dwangsom voor is gekomen. Meten met 2 maten?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 13 feb 2010 14:44

elbert schreef:
Faramir schreef:Hoe zouden jullie het eigenlijk vinden als andere mensen soortgelijks zouden doen enkel dan over bijvoorbeeld Mohammed, Wodan, Boeddha of dat er geen God bestaat enz enz?
Wat betreft het laatste: zo'n billboard is er al geweest. Het vreemde is dat daar geen dwangsom voor is gekomen. Meten met 2 maten?

Er wordt idd met 2 maten gemeten, maar onze Jezus Koning der Koningen heeft elke macht der duisternis al overwonnen dus wij strijden niet meer!
Wij zijn al "meer dan overwinnaars" in Christus Jezus!!!

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 13 feb 2010 14:47

lees even mijn 2e stukje wat ik schreef, daar schreef ik daar al over!
Niet gelezen :-k ?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 feb 2010 15:32

elbert schreef:

Ik neem aan dat jezelf ook wel het verschil ziet tussen gekochte advertentieruimte op een billboard (of elders) iets anders is dan een dak van een huis/boerderij.

Zo niet; dan is elk gesprek bij voorbaat al zinloos.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 feb 2010 15:33

Antoinette schreef:

Indien je een voorbeeld uit de desbetreffende gemeente kunt noemen heb je een punt. Indien niet , dan niet.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 13 feb 2010 16:56

Faramir schreef:
Antoinette schreef:

Indien je een voorbeeld uit de desbetreffende gemeente kunt noemen heb je een punt. Indien niet , dan niet.

Een voorbeeld waarvan?
Van een buurman die Mohammed op zijn dak schilderde?
Nee zo'n voorbeeld heb ik niet!
Extremistische moslim aanhangers blazen zichzelf liever op in een drukke mensenmassa i.p.v dat ze de naam Mohammed op hun dak schilderen.
tja verschil moet er wezen, persoonlijk heb ik dan liever dat ze Mohammed op hun dak schilderen....

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 feb 2010 18:13

Antoinette schreef:Een voorbeeld waarvan?

Ik wacht op allerlei andere teksten die op daken staan in deze gemeente waar dit voorval zich afspeelt.
Extremistische moslim aanhangers blazen zichzelf liever op in een drukke mensenmassa i.p.v dat ze de naam Mohammed op hun dak schilderen.
tja verschil moet er wezen, persoonlijk heb ik dan liever dat ze Mohammed op hun dak schilderen....

Het heeft er allemaal geen snars mee te maken maar goed. In Nederland heb ik eigenlijk nog nooit gehoord dat een Moslim zichzelf opgeblazen heeft. Wel kan ik uit de Nederlandse geschiedenis redelijk wat christelijk geweld halen. Maar nogmaals, het heeft er helemaal niets mee te maken, waarom je daarmee aan komt zetten ontgaat mij ook enigszins.
Laatst gewijzigd door Faramir op 13 feb 2010 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 13 feb 2010 18:46

Faramir schreef:
Antoinette schreef:Indien je een voorbeeld uit de desbetreffende gemeente kunt noemen heb je een punt. Indien niet , dan niet.

Een voorbeeld waarvan?

Ik wacht op allerlei andere teksten die op daken staan in deze gemeente waar dit voorval zich afspeelt.

Het heeft er allemaal geen snars mee te maken maar goed. In Nederland heb ik eigenlijk nog nooit gehoord dat een Moslim zichzelf opgeblazen heeft. Wel kan ik uit de Nederlandse geschiedenis redelijk wat christelijk geweld halen. Maar nogmaals, het heeft er helemaal niets mee te maken, waarom je daarmee aan komt zetten ontgaat mij ook enigszins.[/quote]

Verdiep eens in wat "werkelijk" christenen zijn inhoud.
Dat zijn niet de mensen die om hun geloof andere kwaad aandoen!
Ik kom met dat voorbeeld omdat ik zoals ik ook schreef niet snapte waar je voorbeelden van wilde hebben.
Ik dacht ook dat je voorbeelden wilde van andere mensen die iets van hun geloof op hun dak schilderde.
Nee die voorbeelden heb ik niet dat bedoelde ik, en ik vertel je meteen waarom een wat extreme moslim dat ook niet zou doen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 feb 2010 18:52

Antoinette schreef:Verdiep eens in wat "werkelijk" christenen zijn inhoud.

Je snapt hopelijk dat je nu de 'no true Scotsman' drogreden hanteert?
Dat zijn niet de mensen die om hun geloof andere kwaad aandoen!
Ik kom met dat voorbeeld omdat ik zoals ik ook schreef niet snapte waar je voorbeelden van wilde hebben.
Ik dacht ook dat je voorbeelden wilde van andere mensen die iets van hun geloof op hun dak schilderde.
Nee die voorbeelden heb ik niet dat bedoelde ik, en ik vertel je meteen waarom een wat extreme moslim dat ook niet zou doen.

Ik reageerde op jou. Het lijkt me vreemd dat je dan plots de context van het gesprek kwijt bent. Maar dat kan natuurlijk. Voorbeelden heb je dus niet.

Laat duidelijk zijn dat ik niets tegen zo'n tekst op het dak heb. Zolang dat huis van de beste man is mag hij er van mij mee doen wat hij zelf wil. Ik vind wel dat iedereen diezelfde vrijheden dan moet hebben. Dus als een ander op zijn dak zet dat de koran het enige onvervalste heilige boek is moet hij/zij dat zelf weten.
Laatst gewijzigd door Faramir op 13 feb 2010 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 13 feb 2010 19:00

Antoinette, je mag wat mij betreft wel iets meer tijd aan je topicstarts besteden. Alleen een link naar een andere site neerzetten is echt niet de bedoeling. Schrijf een korte inleiding en verwijs desnoods dan naar de site. Alvast bedankt ;)

Terug naar “Archief”