Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor jamillah » 29 jan 2010 09:47

-4.6, nog 1 te gaan. :)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 jan 2010 08:13

Hier is de stand -16.5 :)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 30 jan 2010 13:42

Jannoek schreef:Hier is de stand -16.5 :)

Wauw, daar droom ik alleen maar van. Bij mij mag er ook 20 af,
Dins mijn trouwen in 1994 ben ik er 22 bijgekomen. diep triest. :(
ban 1.58 cm en 76 kg

Ik ben vd week wel weer begonnen met fietsen thuis. Even rustig op bouwen.
Ik kan allles volgen, afstand, tijd, en calorieën. En ff bijhouden hoeveel.
Het eten is allemaal zo lekker, dus het is al jaren een strijd.
Het lijkt als ik wil afvallen, dat ik juist meer ga snoepen, waardeloos is dat.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 feb 2010 08:21

Ik meld mij ook weer eens aan! Na mn bevalling is er (tot nu toe)8 kg af gegaan en ik moet er nog 7. Lijnen lukt nog niet ivm met de borstvoeding, maar ik ga vanaf vandaag niet meer snoepen( dus geen taart meer o.i.d. als er kraamvisite komt) en gewoon gezond leven.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2010 15:31

ajl schreef:Ik meld mij ook weer eens aan! Na mn bevalling is er (tot nu toe)8 kg af gegaan en ik moet er nog 7. Lijnen lukt nog niet ivm met de borstvoeding, maar ik ga vanaf vandaag niet meer snoepen( dus geen taart meer o.i.d. als er kraamvisite komt) en gewoon gezond leven.

Doe je ook aan sporten?

pannenkoek schreef:

ban 1.58 cm en 76 kg

Hm, lastig. Waarom ga je dan snoepen? En helpt het om je "snoepjes" te vervangen door andere dingen die wat gezonder zijn en ook lekker? Wel goed dat je bent gaan fietsen. Lekker veel bewegen is altijd goed. Wat calorieen binnenkrijgen is niet erg, als je ze ook weer kwijtraakt. Dus, lekker veel fietsen, misschien niet alleen binnen maar sowieso vaker de fiets pakken?

Lekker eten hoef je als het goed is sowieso niet mee te stoppen, als je maar wel een beetje bewust eet, met mate, een beetje gezond... en dat kan heel lekker zijn!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

willemijn 1

Berichtdoor willemijn 1 » 01 feb 2010 16:08

ook ik moet heb nog een 20 kilo te gaan. Door een traag werkende schildklier. Ben al 15 kilo kwijt dus bijna op de helft.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 feb 2010 07:45

@ Marnix Ik mag nog niet sporten,omdat mn bevalling nog geen 6-8 weken geleden is. Voor mn zwangerschap sportte ik 3x in de week. Ik ben wel weer van plan om dat op te gaan pakken. Al moet ik dan uitkijken dat door het sporten de bv niet terugloopt. Als dat gebeurt wacht ik gewoon met sporten totdat Cato de fles krijgt.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 feb 2010 10:04

willemijn 1 schreef:ook ik moet heb nog een 20 kilo te gaan. Door een traag werkende schildklier. Ben al 15 kilo kwijt dus bijna op de helft.
dan ben je over de helft als je totaal 20kg kwijt wil en nu al 15kg kwijt bent... :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 02 feb 2010 10:19

ze heeft nog 20 kilo te gaan Kwebbel... ;-)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2010 10:29

ajl schreef:@ Marnix Ik mag nog niet sporten,omdat mn bevalling nog geen 6-8 weken geleden is. Voor mn zwangerschap sportte ik 3x in de week. Ik ben wel weer van plan om dat op te gaan pakken. Al moet ik dan uitkijken dat door het sporten de bv niet terugloopt. Als dat gebeurt wacht ik gewoon met sporten totdat Cato de fles krijgt.

Oke, duidelijk! Binnenkort dan inderdaad weer rustig beginnen met sporten, rustig opbouwen. En dan komt het vast helemaal goed. Je kan volgens mij in ieder geval beter sporten, dan heel fanatiek gaan lijnen als je borstvoeding geeft. Van dat laatste heb je veel meer kans dat je "melkproductie" terugloopt dan bij sporten, mits het natuurlijk met enige mate gebeurt, te hard sporten is inderdaad ook niet goed.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 feb 2010 10:53

meissie88 schreef:ze heeft nog 20 kilo te gaan Kwebbel... ;-)
sorry!!! :oops: het was vroeg :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 05 feb 2010 11:48

Marnix schreef:
ajl schreef:Ik meld mij ook weer eens aan! Na mn bevalling is er (tot nu toe)8 kg af gegaan en ik moet er nog 7. Lijnen lukt nog niet ivm met de borstvoeding, maar ik ga vanaf vandaag niet meer snoepen( dus geen taart meer o.i.d. als er kraamvisite komt) en gewoon gezond leven.

Doe je ook aan sporten?

pannenkoek schreef:

ban 1.58 cm en 76 kg

Hm, lastig. Waarom ga je dan snoepen? En helpt het om je "snoepjes" te vervangen door andere dingen die wat gezonder zijn en ook lekker? Wel goed dat je bent gaan fietsen. Lekker veel bewegen is altijd goed. Wat calorieen binnenkrijgen is niet erg, als je ze ook weer kwijtraakt. Dus, lekker veel fietsen, misschien niet alleen binnen maar sowieso vaker de fiets pakken?
Lekker eten hoef je als het goed is sowieso niet mee te stoppen, als je maar wel een beetje bewust eet, met mate, een beetje gezond... en dat kan heel lekker zijn!

De dichts bij zijnde winkel is 5 km verderop, dus boodschappen doen is hier 1x p/wk. In de zomer doe ik het wel eens, naar de brievenbus of zo, maar het waait hier ook altijd. (is misschien juist goed) maar soms is het idd wel jammer dat alles hier zo ver weg is. Ik ben wel graag buiten.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 08 feb 2010 18:51

ik ben sinds donderdag 1,5 kilo kwijt, dat is in 5 dagen!
Ik fiets veel op de hometrainer (gem. 20 km per dag) en geen tussendoortjes.
Vandaag zit ik al aan de 33 km =D>

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2010 23:30

Heel goed... volhouden he... als je stopt met sporten komt het er zo weer aan.... dus lekker blijven fietsen ;)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 09 feb 2010 08:19

Marnix schreef:Heel goed... volhouden he... als je stopt met sporten komt het er zo weer aan.... dus lekker blijven fietsen ;)

Ja, dank je, dat volhouden heb ik wel nodig, meestal gooide ik na een paar dagen de handdoek al weer in de ring. Maar ik ben nu aan de 6e dag bezig, en meestal zijn de eerste dagen het moeilijkst. Het fietsen stimuleerd me ook. 700 cal. er af fietsen is 1 ons. ik heb er gister ruim 800 afgefietst. (33 km op de hometrainer ik nam gister een boek mee dus ik ben lezend aan het fietsen....) Het mislukt vaak, maar ik zeg hier thuis ook dat ik er best trots op ben. Ik heb al tig keer geprobeerd om wat kilo's af te vallen. Gewoon minder eten, met herbalife, een één of ander sla dieet..... enz enz. Maar altijd liep het op niets uit.
Ik eet nu geen tussendoortjes , en let er op wat ik op mijn brood doe. Alleen kaas of vleeswaren. Per maaltijd 2 boterhammen, terwijl ik er wel 4 of 5 zou lusten. En ik let op mijn jus en stukje vlees. Ik moet wel voldoende binnenkrijgen. anders ga ik na een uur wat lopen zoeken. Dus heb ook de voorraad vd groente boer maar ingeslagen.

Terug naar “Archief”