Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor Bumba » 08 feb 2010 09:31

Nog even over die BabyBjorn: bij mij aan de binnenkant staat dat hij al mag worden gebruikt vanaf 3,5 kg of 53 cm. Ik heb hem dus ook al gebruikt toen onze zoon heel erg last had van krampen. Heerlijk vindt hij dat, lekker tegen mijn buik aan en het tikken van mijn hart werkt rustgevend.
Wij hebben er ook een met een rugsteun. (BabyBjorn Active)

Enne over scholen, wij hebben er ook goed over nagedacht welke school we zouden moeten kiezen. Onze dochter zit nu op een christelijke basisschool waarvan we in eerste instantie dachten dat het "vrijblijvend" was, maar na een aantal gesprekken en in de praktijk valt dat gelukkig heel erg mee!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 feb 2010 12:27

zonet weer bij het cb geweest.
madam weegt nu 8 kg en 20 gram en is 71 cm lang.
ik was volgens de vpk daar precies op tijd gestopt met de bv, want de groeilijn ging steeds precies op het gemiddelde, en nu gaat ie er iets onderdoor.

heb het eens gevraagd over babyzwemmen omdat emmabeth steeds verkouden is en hoest, maar ze raden het idd niet echt aan. ze zeggen dat kinderen die voor/tijdens de peuterleeftijd veel gezwommen hebben vaak last hebben met de oortjes en dat het idd ook niet echt goed is voor de longetjes.
Zo een xtje is niet erg, maar we stoppen dus maar met het wekelijks zwemmen..!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 feb 2010 12:39

vpk schreef: maar ze raden het idd niet echt aan. ze zeggen dat kinderen die voor/tijdens de peuterleeftijd veel gezwommen hebben vaak last hebben met de oortjes en dat het idd ook niet echt goed is voor de longetjes.
Zo een xtje is niet erg, maar we stoppen dus maar met het wekelijks zwemmen..!

Daar heb ik nog noooit van gehoord :?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 feb 2010 13:47

Ik heb er wel eens van gehoord.

De chloordampen zouden niet goed zijn voor de nog in ontwikkeling zijnde longetjes.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 feb 2010 14:38

ik was volgens de vpk daar precies op tijd gestopt met de bv, want de groeilijn ging steeds precies op het gemiddelde, en nu gaat ie er iets onderdoor.

Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd dat ze dit zeiden. De curve van bv-baby's loopt nl. iets anders als de gemiddelde curve die ze op het CB gebruiken, het is dus heel normaal dat ze niet altijd netjes met het lijntje meegaan.

Veel zwemmen en oorontsteking heb ik idd vaker gehoord. Mijn kinders zwemmen maar lekker thuis in de badkuip, geen last van chloordamp en een stuk minder gedoe :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 08 feb 2010 20:28

Wat fijn dat Nathan weer thuis is.

idd schijnt babyzwemmen niet zo goed te zijn. Hier raad de huisarts en de mensen van het cb het ook af.

Emmabeth heeft een prima formaatje toch? Ze is iig groten als mijn kleinste man.

Leuke foto's ook weer gezien.

Ik heb ook een Babybjorn en ben er zeer tevreden over. Heb hem vooral bij de tweede heel veel gebruikt.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 feb 2010 21:14

Gek hoor, hier zeggen ze juist dat het goed is voor kleintjes om zo jong mogelijk aan het water te wennen (mis ze alle immunisaties gehad hebben) en raadt het cb het dus juist aan :-k Gelukkig heeft het tot nu toe op Michael geen nadelig effect gehad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 feb 2010 21:35

rosekapje schreef:Emmabeth heeft een prima formaatje toch? Ze is iig groten als mijn kleinste man.

ja hoor, ze is prima aan de maat :)

ons buurmeisje is 6 weken jonger dan haar. toen zij net was geboren hadden we een foto gemaakt van haar met emmabeth samen, echt lachen als je dat nu terugziet! buurmeisje is inmiddels wel een stukje groter dan emmabeth.

AikonGirl schreef:De chloordampen zouden niet goed zijn voor de nog in ontwikkeling zijnde longetjes.

tja, ze noemde iets over een onderzoek bij peuters die veel hadden gezwommen, die longetjes zouden hebben alsof ze altijd hadden meegerookt.. nou ja,lijkt me ietsie overdreven.. dit wil ik eerst wel eens zelf lezen voor ik het geloof maar goed :wink:
plus dat het er altijd warm en is en warmte zou een broeiplaats voor bacteriën zijn (alhoewel ze daarvoor juist de chloor gebruiken lijkt mij, maar goed). Maar ook omdat kindjes warm en klammig zijn, en je komt ineens weer buiten in de koude wind..

nou ja, we zetten het maar eens op non-actief en kijken maar eens of het dan wat beter gaat, dat ze wat minder moet hoesten..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 10 feb 2010 07:57

Ik open na iets te veel bladzijden REFOWEB KIDS 10 :!:
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”