het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Sterretje » 01 feb 2010 14:47

@AJL: Inderdaad tijdje weer op verzoek aanleggen. Als het goed is gaat het vanzelf omhoog. Maar... Ik heb vanaf 4 maand de avondvoeding (rond 22.00 uur) gekolfd, aangemengd met rijstebloem (later met brinta). Dan sliep ze lekker door tot 7.00. Anders kwam ze midden in de nacht.

Ik geef nog steeds borstvoeding. Maar om 22.00 niet meer, dan krijgt ze gewoon grote fles brinta. Anders redt ze het niet tot 7.00 's morgens.

Ze krijgt nu om 7.00 (ideaal, ff aanleggen, dan weer verder slapen tot 9.00) om 14.00 en rond 19.00
Time flies when you have none!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 01 feb 2010 19:37

Sterretje, wat super dat je nog steeds BV geeft =D>
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 feb 2010 13:56

@AJL: dat clustervoeden heeft Sylke ook even gehad, idd gewoon een tijdje op verzoek aanleggen, als het goed is regelt het zich dan vanzelf weer.

Hier gaat de bv nog steeds erg goed, gelukkig. Wel krijgt Sylke sinds dit weekend de laatste voeding (19 uur) een fles met rijstebloem, daarop houdt ze het uit tot ong. 6 uur, anders kwam ze vaak rond 4 uur nog of gaf ik haar om 24 uur nog wat.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 feb 2010 13:40

Gisteren ben ik naar de ha geweest met hoge koorts; blijk ik borstontsteking te hebben...grr. Cato(otje) drinkt 1 borst niet goed leeg. Nu begonnen met AB en kolven na de voeding. De betrffende borst gekolfd nadat zij daaruit had gedronken, bleek er nog 70cc in te zitten. Geen wonder dat dat is gaan ontsteken.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 feb 2010 14:43

Hé bah, wat vervelend ajl! Beterschap!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 feb 2010 14:56

vervelend ajl! hopelijk is het snel over!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 03 feb 2010 15:07

Succes AJL! Kolven werkt dan vaak wel al is het balen. Fijn dat je door blijft zetten, er zijn er genoeg die bij borstontsteking of spruw maar snel stoppen!
Time flies when you have none!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 feb 2010 15:12

@ Sterretje: Als ik lees dat jij haar om 10 uur nog een papfles moet geven omdat ze het anders niet volhoud tot de volgende morgen vraag ik me echt af hoe jij dat af wilt gaan bouwen. Ik denk dat ze straks helemaal gewend is om 's avonds laat nog een voeding te krijgen die ze op die leeftijd echt niet meer nodig heeft.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 03 feb 2010 16:14

Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor, als ze 18 is doet ze het heus niet meer :lol:
Mijn kids kwamen tot ruim een jaar nog steeds 1x 's nachts, ik snap best dat je daar vanaf wilt. Ik kreeg ook vaak de opmerking dat zoonlief dat toch niet meer nodig had? Nou, blijkbaar wel, anders had ie wel doorgeslapen. En inmiddels is het 'probleem' vanzelf opgelost en slaapt hij nu "door" van ha10 uur/half 11 tot half 6.
En die papfles, als ze echt meer gaan eten of als ze ouder worden of het slaapritme verandert, dan gaat die er vanzelf af, daar zou ik me geen zorgen om maken.

@ Annet: ik weet niet of het "wennen aan" je eigen ervaring is?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 feb 2010 11:17

@ Max: Ik heb 4 kinderen dus ervaring genoeg.

Mijn kinderen kwamen altijd 's nachts (soms wel 2 keer) en zodra ik met de BV stopte sliepen ze door. Ook waren ze dan al ruim het halve jaar voorbij, en kregen ze allerlei bijvoeding.
ja, dat is mijn mening dan he.....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 feb 2010 14:09

Sterretje schreef:Succes AJL! Kolven werkt dan vaak wel al is het balen. Fijn dat je door blijft zetten, er zijn er genoeg die bij borstontsteking of spruw maar snel stoppen!

Ehm..spruw heeft Cato ook, dus ik val wel in de prijzen :wink: . Ik ben nu eigenlijk de hele dag bezig met tepels zalven, AB en de mond van Cato insmeren en tussendoor nog voeden en kolven....ben er goed zat van, maar wil ook (nog) niet stoppen met dde bv.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 feb 2010 14:28

Ai, ook nog spruw.. Sylke had dat ook, en het heeft echt weken geduurd voor het over was. Ze kreeg eerst Nystatine, ws krijgt Cato dat ook? Hier bleek dat gewoon niet te werken, nadat ze daktarin kreeg was het zo over.
Ik hoop voor je dat het allemaal gauw onder controle is en je nog lekker een poos ongehinderd bv kan geven!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 feb 2010 14:42

Cato krijgt inderdaad nystatine ( nu al voor de tweede week). Daktarin schijnt niet meer te mogen, omdat te veel kinderen zich daarin verslikten. Hugo heeft ook spruw gehaden ( en kreeg nog daktarin) het duurde ook bij hem wel een week of 4 voor het over was. Het is wel pijnlijk tijdens het voeden.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 04 feb 2010 21:08

Och, AJL wat balen zeg.
Hopelijk is de ontsteking en de spruw snel verholpen...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 feb 2010 22:26

he vervelend AJL! ben je er erg ziek van? beterschap ermee..

hier na 7,5 mnd zo goed als gestopt met bv. vanaf 6,5 maand begonnen met afbouwen want ze kreeg niet meer genoeg had ik het idee. ze wilde per x maar aan 1 borst drinken, maar wel na 1,5 a 2 uur weer. was heel de dag ermee bezig voor m'n gevoel. ik wilde nog volhouden alleen 's ochtends en 's avonds, en verder de fles. maar nu komt er niets meer, dus dan houdt het op...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”