Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Antoinette » 02 feb 2010 09:31

JeeWee schreef:Stel dat de Heere het goed geacht had om jou dat kruis op te leggen? Had gekund toch?

Denk jij zo over God?
Dat God degene is die dit "kruis" op deze mannen en vrouwen legt?
Nou de God waar ik in geloof doet zoiets niet!
Alsof God ons kruizen oplegt?
Denk je soms ook dat God mensen ziektes geeft?
Om ze een beetje "in toom" te houden ofzo?
We leven in een nieuw verbond!
Onder een verbond waar Jezus stierf voor onze "kruizen" (ziektes en zonden) Hij heeft "alles" gedragen op het kruishout!
Zijn rug werdt kapot geslagen voor onze ziekte, Hij die weet wat "ziekte" is!
Zijn "striemen" zijn ons "genezing" geworden!
Of is Jezus er enkel voor verlossing?
En dat het voor "nu" geld is duidelijk want in de hemel is niemand ziek.
Jezus ging rond "genezende ALLEN die door de "duivel" overweldigd waren!!
Hij heeft zoveel meer gedaan, waarom wordt dat in de "reformatorische" en traditionele kringen zo weinig opgepakt?
En waarom krijgt God altijd de schuld dat Hij kruizen op ons legt?
Ow ja kom maar met de text: "van de doorn in het vlees" van Paulus!
Denk je dat dit over een ziekte gaat?
Zo ja, waar haal je dat dan vandaan?
Ik heb er een andere verklaring voor, wil je hem weten dan hoor ik het wel.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 feb 2010 09:33

Jullie hebben gelijk als je zegt dat ik afdwaal van het onderwerp, ik ben dan ook bereid om naar een ander topic te gaan waar onderwerpen als genezing en bevrijding wél thuis horen.

Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 02 feb 2010 09:53

learsi schreef:
JeeWee schreef:"die het tot zonde is, is het tot zonde". /quote]

Hoi JeeWee, zou je a.u.b. van deze tekst willen zeggen waar ik die moet zoeken?

b.v.d. Learsi

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2010 10:49

Antoinette schreef:
JeeWee schreef:
Lobotomie heet dat. Ik kwam hiermee in aanraking via een indrukwekkende film, Un Amour à Taire. In de concentratiekampen werden homoseksuelen ‘heropgevoed’. Naast zwaar lichamelijke arbeid en martelingen werden homo’s onderworpen aan allerlei (on)menselijke experimenten - zoals lobotomie. De gevolgen van deze behandelingen, waarbij bepaalde delen van de hersenen werden weggesneden (alsof daarmee de geaardheid uit het lichaam kon worden verbannen) waren – op zijn zachtst gezegd – ingrijpend. Volgens het US Holocaust Memorial werden er tussen 1933 en 1945 zo'n 100.000 homoseksuelen gearresteerd. Daarvan stierven er 10.000 tot 15.000 in de kampen.

[color=#800080]Doe toch normaal man met je ondoordachte uitspraken, alsof ik zo denk!
Dus je rekent mij onder deze gasten? Denk je nou echt dat ik zo stom ben dat dit de manietr zou zijn.
Of vind je het leuk om te proberen om me op de kast te krijgen, nou helaas die pret geef ik jou niet!

Dat is helemaal niet wat JeeWee bedoelt, volgens mij. Sorry als ik voor mijn beurt spreek JW, maar volgens mij bedoelt ie dat homoseksuelen door de eeuwen heen de meest mensonterende dingen zijn aangedaan onder het mom van "genezing". Dat slaat verder niet op jou terug.

Kijk, bevrijd worden van je seksuele lusten en driften als die je leven beheersen is niet hetzelfde als bevrijd worden van je homoseksuele geaardheid. We moeten allemaal leren goed en zorgvuldig om te gaan met seksualiteit, homo en hetero gelijk, maar mijn standpunt is dat homoseksualiteit als aard niet iets is waar je van bevrijdt HOEFT te worden omdat er niks mis mee is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 02 feb 2010 10:59

Antoinette schreef:

Hoewel het een totaal andere discussie is, wil ik hier volmondig JA op antwoorden. En ik kan voor mijzelf alleen maar zeggen: het is goed voor mij, verdrukt te zijn geweest. De Heere schaaft en slijpt ons omdat Hij is op Zijn plaats wil hebben. Als wij lijden, is Hij daar! Hij is met al die homoseksuelen die Hem zoeken. Ook al laten Zijn volgelingen de homo's in de kou staan. Ook al nemen zij het oordeel van God over.

Kijk even mee in de HC, zondag 9 ev.
Wat gelooft u met deze woorden: Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper van hemels en aarde?
Dat de eeuwige Vader van onze Heere Jezus Christus, die hemel en aarde, met al wat er in is, uit niet geschapen heeft, die ook door zijn eeuwige raad en voorzienigheid ze nog onderhoudt en regeert , om zijns Zoons Christus' wil mijn God en mijn Vader is; op welke ik alzo vertrouw, dat ik niet twijfel, of Hij zal mij met alle nooddruft van het lichaam en de ziel verzorgen, en ook al het kwaad, dat Hij mij in dit jammerdal toeschikt, mij ten beste keren ; omdat Hij dat doen kan als een almachtig God.

Wat verstaat gij door de voorzienigheid Gods?
De almachtige en alom tegenwoordige kracht Gods , door welke Hij hemel en aarde, alsmede ook alle schepselen, gelijk als met zijn hand nog onderhoudt, en alzo regeert, dat loof en gras, regen en droogte, vruchtbare en onvruchtbare jaren, spijze en drank, gezondheid en krankheid, rijkdom en armoede, en alle dingen, niet bij geval, maar van zijn vaderlijke hand ons toekomen.

Waartoe dient ons dat wij weten, dat God alles geschapenheeft en nog door zijn voorzienigheid onderhoudt?
Dat wij in alle tegenspoed geduldig, in voorspoed dankbaar zijn mogen, en in alles, dat ons nog toekomen kan, een goed toevoorzicht hebben op onze getrouwen God en Vader, dat ons geen schepsel van zijn liefde scheiden zal, aangezien alle schepselen alzo in zijn hand zijn, datzij tegen zijn wil zich noch roeren, noch bewegen kunnen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 02 feb 2010 11:06

learsi schreef:
learsi schreef:
JeeWee schreef:"die het tot zonde is, is het tot zonde". /quote]

Hoi JeeWee, zou je a.u.b. van deze tekst willen zeggen waar ik die moet zoeken?

b.v.d. Learsi

dat staat LETTERLIJK nergens, maar ik laat je toch een paar dingen meelezen:

1 Korinthe 7

7 Want ik wilde, dat alle mensen waren, gelijk als ikzelf ben; maar een iegelijk heeft zijn eigen gave van God, de een wel aldus, maar de andere alzo.
8 Doch ik zeg den ongetrouwden, en den weduwen: Het is hun goed, indien zij blijven, gelijk als ik.
9 Maar indien zij zich niet kunnen onthouden, dat zij trouwen; want het is beter te trouwen dan te branden.

Uit Romeinen 14
2 De een gelooft wel dat hij alles eten mag, maar wie zwak is, eet plantaardig voedsel.
3 Wie wel alles eet, moet hem niet minachten die niet alles eet. En wie niet alles eet, moet hem niet veroordelen die alles eet. God immers heeft hem aanvaard.

5 - De een acht de ene dag boven de andere dag, maar de ander acht al de dagen gelijk. Laat ieder in zijn eigen geest ten volle overtuigd zijn.

10 U echter, wat oordeelt u uw broeder? Of ook u, wat minacht u uw broeder? Wij zullen toch allen voor de rechterstoel van Christus gesteld worden.

12 Zo zal dan nu ieder van ons voor zichzelf rekenschap geven aan God.
13 Laten wij dan niet langer elkaar oordelen, maar oordeel liever dit: de broeder geen aanstoot of oorzaak tot struikelen te geven.

14 - Ik weet en ben ervan overtuigd in de Heere Jezus dat niets in zichzelf onrein is.
Alleen voor hem die van mening is dat iets onrein is, voor die is het onrein.

19 Laten wij dus najagen wat de vrede en de onderlinge opbouw bevordert.

23 Wie echter twijfelt als hij eet, is veroordeeld, omdat hij het niet uit geloof doet. -
En alles wat niet uit geloof is, is zonde.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 02 feb 2010 11:16

*Bericht gewijzigd*

door de moderator.
Laatst gewijzigd door JeeWee op 02 feb 2010 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 02 feb 2010 11:34

Antoinette schreef:mag ik zeggen wat ik "denk"... ik "denk" dat God meer mensen heeft gemaakt dan Adam en Eva.
Dat is wat ik denk, is alles beschreven? Nee
Moeten we er vanuit gaan dat de hele mensheid is ontstaan uit 2 mensen?
Als je het mij vraagt niet!
Wat denk jij?
[/color]

Jammer dat je in alles denkt de Bijbel in Zijn geheel te moeten nemen maar waar het er op aan komt: namelijk dat God alles geschapen heeft en het ganse menselijke geslacht afstamt van Adam en Eva neem je weer niet serieus. God schiep man en vrouw, Adam en Eva en uit hen is de hele wereld geboren.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 02 feb 2010 11:36

Ook hier:
*Bericht gewijzigd*

Het is een ieder vrij om gekleurde letters te gebruiken, ook in je onderschrift.

Ik weet niet welke Bijbel jij hier denkt aan te halen maar dat kun je nergens lezen..... :-k

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2010 11:40

En hier:
*Bericht gewijzigd*

Het is een ieder vrij om gekleurde letters te gebruiken, ook in je onderschrift.
Echt? zie je echt het sarcasme niet?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 02 feb 2010 11:49

Antoinette schreef:mag ik zeggen wat ik "denk"... ik "denk" dat God meer mensen heeft gemaakt dan Adam en Eva.
Wat denk jij?

Ik denk dat wij zulke kleine nietige sulletjes zijn dat wij voor geen meter Gods grootheid ook maar bij benadering kunnen bevatten. Ik zal een eeuwigheid nodig hebben om te begrijpen dat Hij juist mij op het oog had!

En als je dan, net als jij nu doet, met ons menselijke verstand de geheimen van God gaat proberen te onrafelen, kom je niet ver.
Of God meer mensen geschapen heeft? Het staat nergens, dus God vond het kennelijk niet nodig dat wij dat wisten.
Of er homoseksuele liefdesrelaties waren in de tijd van de Bijbel? Het staat nergens, dus God vond het kennelijk niet nodig om te vertellen.

Wel lees ik de vraag: 'Maar gij, wie zegt gij dat Ik ben'?

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 02 feb 2010 12:44

In de hele discussie lees ik hier (wederom) maar 1 mooi, kort en bondig standpunt: namelijk dat van Mortlach:
"mijn standpunt is dat homoseksualiteit als aard niet iets is waar je van bevrijdt HOEFT te worden omdat er niks mis mee is"

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 02 feb 2010 12:52

elvira (gast) schreef:In de hele discussie lees ik hier (wederom) maar 1 mooi, kort en bondig standpunt: namelijk dat van Mortlach:
"mijn standpunt is dat homoseksualiteit als aard niet iets is waar je van bevrijdt HOEFT te worden omdat er niks mis mee is"

Misschien verwacht men deze uitspraak niet van mij, maar ik geloof dat er van alles mis is met homoseksualiteit. Net zoals er van alles mis is met ons, zoals we zijn. Homoseksualiteit is niet zoals God het bedoeld heeft. Maar toch geeft God ook aan homoseksuelen de mogelijkheid om lief te hebben, niet om lusten te botvieren. Dat geldt overigens net zo goed voor hetero's.

Nee, God 'geneest' geen homoseksualiteit, want het is geen ziekte. Hij leert je er wel mee omgaan, zodat het de omgang met Hem niet in de weg staat.

Wat God wel geneest?
Hij heelt gebrokenen van harte,
En Hij verbindt z' in hunne smarte,
Die, in hun zonden en ellenden,
Tot Hem zich ter genezing wenden.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 02 feb 2010 14:15

Antoinette schreef:En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
28 En God zegende hen, en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!
mag ik zeggen wat ik "denk"... ik "denk" dat God meer mensen heeft gemaakt dan Adam en Eva.
Wat denk jij?

Wat ik denk, dat jij leest? Dat jij in een tekst leest, wat jij erin wilt lezen. Genesis is m.i. voor nog al wat interpretaties vatbaar. Om over de tegenstrijdigheden maar te zwijgen.

Genesis leest zich voor mij uit als een rode draad, waarvan die draad mij vertelt dat Hij het was die alles geschapen heeft. Verder hang ik niet aan de teksten van Genesis, ik hang er weinig aan op, zeker omdat bij diepere bestudering er meer vragen rijzen, dan de tekst mijn aan antwoorden geeft. De kans is eerder groter dat je iets aan een tekst ophangt wat feitelijk niet juist is en zaken gaat verabsoluteren.

Laten wij wel zijn, als de bijbel zo duidelijk zou zijn, was er ook maar één opvatting mogelijk. Er ontstaat al in verschil in opvatting als men kiest voor de opvatting van dat de bijbel het "onfeilbare" woord van God is, of niet.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 feb 2010 17:02

JeeWee schreef:
Antoinette schreef:

Hoewel het een totaal andere discussie is, wil ik hier volmondig JA op antwoorden. En ik kan voor mijzelf alleen maar zeggen: het is goed voor mij, verdrukt te zijn geweest. De Heere schaaft en slijpt ons omdat Hij is op Zijn plaats wil hebben. Als wij lijden, is Hij daar! Hij is met al die homoseksuelen die Hem zoeken. Ook al laten Zijn volgelingen de homo's in de kou staan. Ook al nemen zij het oordeel van God over.

Je bedoeld misschien dat God alle dingen kan gebruiken?
Dat is wat anders!
Romeinen 8:28 gaat daar ook over: Wij weten nu, dat God alle dingen doet medewerken ten goede voor hen, die God liefhebben, die volgens zijn voornemen geroepenen zijn.
Dat God alle dingen ten goede laat medewerken, wil nog niet zeggen dat ziektes, afwijkingen etc. bij Hem vandaan komen.

Kijk even mee in de HC, zondag 9 ev.
Wat gelooft u met deze woorden: Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper van hemels en aarde?
Dat de eeuwige Vader van onze Heere Jezus Christus, die hemel en aarde, met al wat er in is, uit niet geschapen heeft, die ook door zijn eeuwige raad en voorzienigheid ze nog onderhoudt en regeert , om zijns Zoons Christus' wil mijn God en mijn Vader is; op welke ik alzo vertrouw, dat ik niet twijfel, of Hij zal mij met alle nooddruft van het lichaam en de ziel verzorgen, en ook al het kwaad, dat Hij mij in dit jammerdal toeschikt, mij ten beste keren ; omdat Hij dat doen kan als een almachtig God.

Wie heeft de HC geschreven?
Wie heeft deze woorden samengesteld?
De HC is later aan de bijbel toegevoegd, ik hecht daar niet dezelfde waarde aan als aan de bijbel van A-Z.
En de text van het "jammerdal" komt die uit het O.T? uit het oude verbond waar God zeker nog strafte met ziekte?
Waar komen die woorden vandaan? Wie heeft ze geschreven of zijn ze zomaar uit de bijbel geplukt en is er een verhaaltje door mensen zelf verzonnen aan vast geplakt?
Ik geloof in Jezus Christus, onder het nieuwe verbond!
Dat is heel wat anders dan nog leven in het oude verbond, waar God nog wel met ziekte etc. strafte.
beetje raar spul of niet als God nu nog met ziekte etc. zou straffen, Jezus kwam om dat te dragen en God gaat het weer eens dunnetjes of dik overdoen.
Dat jij dat gelooft moet je zelf weten maar ik vind dat een hele vreemde gedachte.
God is niet van de werkverschaffing, ziek maken... en weer naar Jezus voor genezing, ziek maken en weer naar Jezus voor genezing. Dan weet je nooit meer waar je aan af bent.
God wil dat we door Jezus Christus in overwinning leven en niet meer gebukt gaan onder allerlei ellende waar Hij zelf mee zou strooien, dat neemt inderdaad niet weg dat Hij alle dingen laat medewerken te goede!

Wat verstaat gij door de voorzienigheid Gods?
De almachtige en alom tegenwoordige kracht Gods , door welke Hij hemel en aarde, alsmede ook alle schepselen, gelijk als met zijn hand nog onderhoudt, en alzo regeert, dat loof en gras, regen en droogte, vruchtbare en onvruchtbare jaren, spijze en drank, gezondheid en krankheid, rijkdom en armoede, en alle dingen, niet bij geval, maar van zijn vaderlijke hand ons toekomen.
Inderdaad zo ging het in het oude verbond!
Mag ik jou vragen of je eigenlijk wel verschil ziet tussen het oude en het nieuwe verbond?
En zo ja, gaat dat dan alleen om Jezus dat Hij het volmaakte offer werdt voor de zonde, zodat jij nu niet meer elke Zondag met een lam onder je arm naar de voorganger hoeft? Of heeft het voor jou nog meer in te houden?

Waartoe dient ons dat wij weten, dat God alles geschapenheeft en nog door zijn voorzienigheid onderhoudt?
Dat wij in alle tegenspoed geduldig, in voorspoed dankbaar zijn mogen, en in alles, dat ons nog toekomen kan, een goed toevoorzicht hebben op onze getrouwen God en Vader, dat ons geen schepsel van zijn liefde scheiden zal, aangezien alle schepselen alzo in zijn hand zijn, datzij tegen zijn wil zich noch roeren, noch bewegen kunnen.

Ik vraag me af wat Jezus voor jou betekent in je persoonlijk leven?
Ben je zelf eigenlijk nog wel ergens verantwoordelijk voor, of is Hij de joystick waarmee jij bestuurd wordt.
Volgens mij heeft God ons zoiets als "verantwoording" gegeven.
In Christus "zijn wij meer dan overwinnaars" staat er geschreven.
Dus als je in Christus bent, ben je "meer" dan overwinnaar.
Volgens mij onderschat je een beetje wat het betekent als je "in Christus" bent.
Ik kan allerlei texten op gaan schrijven maar dat gaat 'm niet worden, je hebt zelf ook een bijbel.
Sorry als ik te scherp ben maar ik weet wel dat ik jaren geleden ook zo dacht als jij, gelukkig zijn mijn ogen open gegaan voor wie ik mag zijn "in Christus".
Niet een of andere tobbert die maar het beste er van probeert te maken en uiteindelijk zichzelf toch weer steeds tegen komt.
Maar ik ben mag nu iemand zijn, door wat Jezus heeft gedaan.
Hij is in mijn plaats gegaan, Hij heeft voor mij betaald en in die "overwinning" zoals de bijbel dat omschrijft mag ik nu leven.
Duistere machten hebben niets meer over ons te zeggen als we in Christus zijn, en je in Hem blijft!
Dan blijft Hij in jou!
Kunnen wij tegen Zijn wil in nog roeren nog bewegen?
Vreemd, volgens mij gebeuren er de hele dag dingen die God niet wil...?? En toch bewegen we nog!
Wil je me dat eens uitleggen?

Terug naar “Archief”