Antoinette schreef:Ik stop met de discussie hierover, ik vind dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij/zij wil, maar het dan ook weer niet altijd eens hoeft te zijn met elkaar.
Je hoeft het inderdaad niet altijd eens van elkaar te zijn. E.e.a ontslaat jou, mij, een ander niet van het feit, dat je over mensen en hun gevoelens heen mag walsen.
Antoinette schreef:Gelukkig niet, ik moet er niet aan denken om het eens te moeten zijn met mensen die tegenovergesteld denken, die vinden dat homofilie in Gods ogen wél kan als je een christen bent die Jezus wil volgen. God zal wél rekening houden met deze gevoelens en het geen enkel probleem vinden zeker? God zal wel begrijpen dat je niet zomaar kan veranderen van "geaardheid" want Hij zou hem/haar zelf zo geschapen hebben.
Mensen ik denk daar zo dus niet over, dat is inmiddels duidelijk.
Over dat mensen en hun gevoelens heen walsen, zonder onderbouwing, gesproken. Jij mag vinden, mensen willen graag weten "hoe jij tot een conclusie bent gekomen, op welke gronden, teksten etc..! " Wat jij schrijft komt m.i. neer op God heeft Antoinette niet zo geschapen, het is haar eigen keuze geweest om met bij wijze van spreken, bruine ogen, zwart haar, 10 vingers, 10 tenen, geboren te worden.
Antoinette schreef:Het is mijn bedoeling niet om jullie te overtuigen, en ik hoop ook dat het niet de bedoeling is dat jullie mij willen overtuigen.
Dat wordt één grote strijd en daar wordt het niet gezelliger van, mijns inziens.
Een strijdt zou het zomaar kunnen worden als jij stelt over mensen, die leven in de overtuiging kinderen van God te zijn, een oordeel aan te meten, door te stellen dat zijn geen kinderen van God zouden zijn. sterker nog je met jou niet onderbouwde stellingname, in het geheel aan de strijd van mensen, die soms een leven lang worstelen met hun geaardheid. Ja, ook de celibatair levenden. Jij blijft vrolijk stellen, jij wordt niet zo geschapen. Of jij, wij, zouden kunnen bepalen, begrijpen hoe God mensen (nieuw leven)schept!!
Daar kun je met een berg tekst overheen schrijven, terugkomen. Het blijft jouw stellingname, zonder enige onderbouwing!
Antoinette schreef:Ik vraag jullie vriendelijk om te stoppen met mijn woorden verkeerd te interpreteren, zoals: dat ik iemand zou zijn die geen rekening houdt met de gevoelens van mensen, zoals mensen die homo of lesbisch zijn.
Integendeel, Jezus heeft me geleerd om van mensen te houden en Gode zij dank kan ik dat.
Zelfs van mijn vijanden!
Ik interpreteer niets verkeerd, ik citeerde jouw eigen woorden van: "Ik heb alleen gezegd en dat blijf ik zeggen omdat ik dat uit Gods woord haal, en uit ervaring heb meegemaakt. Homo zijn is er door God niet in geschapen, integendeel."
Nee, jij houdt niet van mensen Je kunt pas daadwerkelijk van mensen houden, als jij ze neemt zoals zij geschapen zijn. Je kunt het misschien met iemand zijn manier van leven niet eens zijn, dat kan, dat mag. Maar ga je geen goddelijk oordeel aanmeten, dat past jou, mij, ons als mensen niet.
Antoinette schreef:Zegen en groet!!
Een zegen wil ik ontvangen, die groet mag je houden. Als ik hem zou aanvaarden, zou het vanuit mijn kant niet gemeend zijn.