trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor kirsten » 30 jan 2010 11:08

Ik vond de bruiloft regelen an sich niet veel werk, maar wel huis opknappen en inrichten. Dus al had ik een af huis en ik moest een bruiloft regelen dan had 2 maanden ook wel gelukt. Hoewel de levertijd van mijn jurk ruim 7 maanden was.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 30 jan 2010 16:08

Ik moet nu ook al ruim 3,5 maand wachten totdat mijn jurk binnen is en dan kan ik hem pas weer passen, dus die tijd had ik zowiezo wel nodig gehad.
Van de week 2 locatie's gebeld voor het diner en de receptie en allebei is het niets geworden :( De één had net een definitieve reservering, dus is al bezet en de ander heeft vanaf september andere plannen met het partycentrum, dus we kunnen voor oktober niet meer reserveren. Bah zeg! Waren juist de twee locaties die we wilden!
Gister langs twee andere locaties gereden, maar nog niet echt een goed gevoel over, maarja...de tijd dringt, dus we moeten toch maar een keuze gaan maken en een beslissing gaan nemen...
pas als dat ook geregeld is heb ik even rust denk ik :wink:
Afbeelding

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 30 jan 2010 17:03

Gerdien B. schreef:Leuk Nina.
Zijn er nog meer mensen die alles binnen 4 maanden regelen?
Krijg het idee dat een jaar toch wel gangbaar is hier.

Wij moesten alles binnen 6 maanden regelen.
De jurk heb ik vrij snel gekocht. Half februari is ie klaar als het goed is.
Lokatie, kerk etc was ook vrij snel rond. Nu nog bezig met de kleinere dingen.
Moet nog een boeket-achtig iets regelen.
Een week voor we gaan trouwen gaan we nog boodschappen doen. We doen nl de catering zelf.
t Zal allemaal wel goedkomen!
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 30 jan 2010 19:29

Ik vond het even druk, alles vastzetten enzovoort. Nu komen de kleine dingetjes en die doen vriendlief en ik gewoon als we er zin in hebben. Er zit niet zoveel druk achter omdat we nog acht maanden hebben.
Omdat we willen huren, zijn we ook nog niet druk met het huis, maar dat komt waarschijnlijk nog wel.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2010 11:34

kirsten schreef:Ik vond de bruiloft regelen an sich niet veel werk, maar wel huis opknappen en inrichten. Dus al had ik een af huis en ik moest een bruiloft regelen dan had 2 maanden ook wel gelukt. Hoewel de levertijd van mijn jurk ruim 7 maanden was.

:) Het valt inderdaad wel mee, maar als je kleding, locatie en zo rond hebt moet je nog een hoop kleine dingen regelen. Liturgie, contact met dominee, afspraak met fotograaf, dagplanning, definitieve gastenlijst enzovoorts :) Gelukkig doet een ceremoniemeester ook een deel. Ik hoop / denk dat we met het huis toch een hoop minder tijd kwijt zijn. Kwa klussen hoeven we in eerste instantie alleen te verven en lampen op te hangen volgend mij. De meeste dingen voor de inrichting hebben we zelf al wel omdat we allebei op onszelf wonen:

Voor de woonkamer moeten we nog wel wat regelen... we moeten een bank hebben, een salontafel en een tv-meubel... en eventueel een andere tv, we hebben een prima tv maar die is wel heel groot / diep... dus misschien moeten we maar over op een LCD. Eettafel met stoelen hebben we. Een flinke kast moeten we ook nog wel hebben. Keuken is pas 2 jaar oud en erg mooi dus daar hoeven we niets aan te doen.

Voor de slaapkamers hoeven we niets te doen. De kledingkast is inbouw en zit er al in, een bed hebben we al, net als een logeerbed + kledingkast voor op de logeerkamer. Een computerbureau hebben we ook al... de meeste apparatuur ook... computer, printer, stereo etc. En wat we nog missen staat op ons kadolijstje :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 feb 2010 11:54

Marnix schreef:Voor de woonkamer moeten we nog wel wat regelen... we moeten een bank hebben, een salontafel en een tv-meubel... en eventueel een andere tv, we hebben een prima tv maar die is wel heel groot / diep... dus misschien moeten we maar over op een LCD. Eettafel met stoelen hebben we. Een flinke kast moeten we ook nog wel hebben. Keuken is pas 2 jaar oud en erg mooi dus daar hoeven we niets aan te doen.

Of helemaal geen tv... :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2010 12:20

Lalage schreef:
Marnix schreef:Voor de woonkamer moeten we nog wel wat regelen... we moeten een bank hebben, een salontafel en een tv-meubel... en eventueel een andere tv, we hebben een prima tv maar die is wel heel groot / diep... dus misschien moeten we maar over op een LCD. Eettafel met stoelen hebben we. Een flinke kast moeten we ook nog wel hebben. Keuken is pas 2 jaar oud en erg mooi dus daar hoeven we niets aan te doen.

Of helemaal geen tv... :wink:

Hehe. Dat is geen optie. Ik zou niet zonder willen. Wat wil je ook... een journaliste en een EO-medewerker... daarnaast kijken we ook graag af en toe een filmpje, vind ik het leuk bepaalde sporten te volgen... en gisteren bijvoorbeeld naar Planet Earth gekeken. Prachtig!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 01 feb 2010 14:32

Dine schreef:Omdat we willen huren, zijn we ook nog niet druk met het huis, maar dat komt waarschijnlijk nog wel.

Dat hebben wij nu ook. We weten zelfs nog niet waar we gaan wonen op dit moment dus dat vind ik dan wel weer spannend. Ik begrijp nu ook wel waarom veel mensen eerst een huis kopen en dan pas gaan trouwen, dat lijkt me nu eigenlijk ook wel lekker, dat alles klaar is als je erin gaat.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 feb 2010 15:12

Nina87 schreef:
Dine schreef:Omdat we willen huren, zijn we ook nog niet druk met het huis, maar dat komt waarschijnlijk nog wel.

Dat hebben wij nu ook. We weten zelfs nog niet waar we gaan wonen op dit moment dus dat vind ik dan wel weer spannend. Ik begrijp nu ook wel waarom veel mensen eerst een huis kopen en dan pas gaan trouwen, dat lijkt me nu eigenlijk ook wel lekker, dat alles klaar is als je erin gaat.

Ik heb me indertijd ook weleens zorgen gemaakt over het vinden van woonruimte, gelukkig konden we via-via iets huren. Je hoeft natuurlijk niet perse te kopen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2010 15:50

Nina87 schreef:

Ach, je hebt toch nog de tijd? Wij zijn in Maart verloofd, gaan in April trouwen... maar zijn in Oktober pas begonnen met een beetje rondkijken naar huizen. Vanaf November wat serieuzer aan de slag gegaan. in Maart krijgen we de sleutel en dan hebben we nog een maand voor verven / inrichten. En als het goed is is alles klaar in April en ga ik er vanaf Mei in, na de huwelijksreis. Joanne woont er daarvoor denk ik al :)

Maar goed, niks om je druk om te maken, gewoon je lekker gaan orienteren en dan hebben jullie vast wel tijd om het in te richten voor je gaat trouwen zodat dan alles klaar is.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 feb 2010 17:21

@journalist Marnix: maandnamen schrijf je in het Nederlands toch niet met een hoofdletter... [-X

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 01 feb 2010 17:24

:lol:
Huren hangt er een beetje vanaf... als je goedkoop en woningbouw zoekt, dan is ruim van te voren heel verstandig, als je particulier zoekt, kun je meestal binnen een paar maanden al iets vinden. :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2010 18:03

Lalage schreef:@journalist Marnix: maandnamen schrijf je in het Nederlands toch niet met een hoofdletter... [-X

Hoho. Je bent niet helemaal op de hoogte. Joanne is afgestudeerd journalist, ik ben dat niet. Ik mag die fouten dus maken :D

Maar je hebt gelijk, foutje... doorgaans ben ik meer van de taal en ik weet dat ik die fout niet mag maken... Sorry voor mijn onoplettendheid ;)

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 20 feb 2010 15:25

Wij hebben trouwkaarten uitgezocht! We zijn erg lang op zoek geweest maar nu hebben we eindelijk iets gevonden wat we allebei mooi vinden en wat ook nog binnen ons budget past. Dus nu kunnen we die binnenkort gaan bestellen :D
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 20 feb 2010 18:50

Leuk Nina! Daar moeten wij ook nog eens achteraan ja.. trouwen pas in september, dus het heeft nog wel wat tijd, maar het is wel leuk om te doen!
Ik heb vandaag mijn trouwschoenen gekocht!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Terug naar “Archief”