ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

Berichtdoor Mortlach » 27 jan 2010 19:54

Antoinette schreef:
Mortlach schreef:Tja, als je gelooft dat het te genezen is, dan moet je toch "therapieën" gaan ontwikkelen en uitproberen. Ik vind het ook te bizar voor woorden, maar het is wel een gevolg van dat idee.

[color=#800080]Dat ben ik niet met je eens.
Ik vind therapieën uitproberen écht iets werelds, waar veel mensen maar "tijdelijk" van opknappen of helemaal niet!
Ik denk dat we duidelijk moeten leren onderscheiden, welke dingen thuis horen bij "psychologen" (werelds of christen) en welke dingen niet.

Precies. En hoe leer je dat te onderscheiden? Door het uit te proberen en er achter te komen dat de vorm waarin je op dat moment bezig bent misschien niet helemaal de juiste is.

Ik ken een hele goede psycholoog, zelf heb ik "de beste" die er bestaat (Jezus).

Ik hoop het voor je, voor het geval je nog eens schizofreen zou worden. Het spijt me, maar persoonlijk ik kan niet zo heel veel met dit soort ronkende marketingpraat. Je hebt toch ook niet de beste brandweerman (Jezus). Ja, dat klinkt best leuk, tot je huis in brand staat, en dan bel je neem ik aan toch gewoon 112 om die "wereldse brandweermannen" je huis te laten blussen.

In "de wereld" zijn ook heel veel goede psychologen, maar ook zij kunnen niet alle problemen oplossen.
Problemen die (geestelijk) 'niet psychisch of lichamelijk' zijn dus, zijn door mensen niet op te lossen, ik geloof dat God dat alleen kan doen.

O, daar geef ik je gelijk in hoor. Nu alleen nog uitzoeken wanneer iets psychisch, en wanneer iets geestelijk is. En voor je het weet is een psychose weer het werk van de Duivel, wordt de psycholoog overgeslagen (want geestelijk probleem, niet psychisch) en hup doe maar een exorcisme en/of veel bidden want dan gaat het wel over.

God gebruikt wel mensen om mensen te genezen/bevrijden/herstellen, maar dan moet het geestelijk aangepakt worden en niet lichamelijk of psychisch.
En hoe belangrijk is het dat mensen zich laten leiden door de heilige geest?
En ja, iedereen kan zeggen door de geest geleid te zijn, maar op een of andere manier krijg je als wedergeboren christen wel een "soort antenne" die fijngevoelig is. Zo fijgevoelig dat je vaak meteen weet "dit klopt niet" of juist wel.

Aangezien ik geen wedergeboren christen ben moet ik dat maar van je aannemen. Vergeef me als ik toch licht skeptisch blijf.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 27 jan 2010 20:14

Mortlach schreef:
Antoinette schreef:
Mortlach schreef:Tja, als je gelooft dat het te genezen is, dan moet je toch "therapieën" gaan ontwikkelen en uitproberen. Ik vind het ook te bizar voor woorden, maar het is wel een gevolg van dat idee.

Dat ben ik niet met je eens.
Ik vind therapieën uitproberen écht iets werelds, waar veel mensen maar "tijdelijk" van opknappen of helemaal niet!
Ik denk dat we duidelijk moeten leren onderscheiden, welke dingen thuis horen bij "psychologen" (werelds of christen) en welke dingen niet.

Precies. En hoe leer je dat te onderscheiden? Door het uit te proberen en er achter te komen dat de vorm waarin je op dat moment bezig bent misschien niet helemaal de juiste is.

Ik ken een hele goede psycholoog, zelf heb ik "de beste" die er bestaat (Jezus).

Ik hoop het voor je, voor het geval je nog eens schizofreen zou worden. Het spijt me, maar persoonlijk ik kan niet zo heel veel met dit soort ronkende marketingpraat. Je hebt toch ook niet de beste brandweerman (Jezus). Ja, dat klinkt best leuk, tot je huis in brand staat, en dan bel je neem ik aan toch gewoon 112 om die "wereldse brandweermannen" je huis te laten blussen.

[color=#BF0040]geestelijke dingen kunnen niet altijd door mensen worden opgelost en moeten dus geestelijk opgelost worden.
Sommige dingen kunnen wij mensen wel oplossen en laten we daar dan ook gewoon gebruik van maken.. ieder zijn vak zou ik zeggen...

In "de wereld" zijn ook heel veel goede psychologen, maar ook zij kunnen niet alle problemen oplossen.
Problemen die (geestelijk) 'niet psychisch of lichamelijk' zijn dus, zijn door mensen niet op te lossen, ik geloof dat God dat alleen kan doen.

O, daar geef ik je gelijk in hoor. Nu alleen nog uitzoeken wanneer iets psychisch, en wanneer iets geestelijk is. En voor je het weet is een psychose weer het werk van de Duivel, wordt de psycholoog overgeslagen (want geestelijk probleem, niet psychisch) en hup doe maar een exorcisme en/of veel bidden want dan gaat het wel over.

God gebruikt wel mensen om mensen te genezen/bevrijden/herstellen, maar dan moet het geestelijk aangepakt worden en niet lichamelijk of psychisch.
En hoe belangrijk is het dat mensen zich laten leiden door de heilige geest?
En ja, iedereen kan zeggen door de geest geleid te zijn, maar op een of andere manier krijg je als wedergeboren christen wel een "soort antenne" die fijngevoelig is. Zo fijgevoelig dat je vaak meteen weet "dit klopt niet" of juist wel.

Aangezien ik geen wedergeboren christen ben moet ik dat maar van je aannemen. Vergeef me als ik toch licht skeptisch blijf.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 27 jan 2010 20:15

JeeWee schreef:
Antoinette schreef:Dus homo zijn is net als geboren worden met een aangeboren afwijking???? :-k :-k

Het antwoord daarop is volmondig ja.
Het is een afwijking van het volmaakte wat God met de mens voor had toen Hij hen schiep.
Maar het wonder is dat God veel mogelijkheden geeft om met al onze afwijkingen om te gaan.

Wat een mogelijkheden en toch gaan homo's er niet goed mee om. Met z'n allen naakt op bootjes varen... is dat wat God wil? Met de kinderzitjes nog op de achterbank naar de homoparkeerplaats.....is dat wat God wil?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 27 jan 2010 20:17

Mortlach schreef:

Natuurlijk ik vergeef je.
Is dat sceptisch dat je geen wedergeboren christen bent, of is dat gemeend?
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 jan 2010 20:19

Antoinette schreef:Nou dat geloof ik dus niet, en op dit punt zijn we het gewoon oneens.
Dat kruis hebben ze bij zich inderdaad, maar ze kunnen er vanaf komen en dat kruis komt niet bij God vandaan.

Je kan er vanaf komen, maar blijkbaar niet met electroshock. Het komt niet bij God vandaan, wat hou je dan over? ... O wacht, deze weet ik.

Waarom moeten er nu weer psychiaters en sexualogen aan te pas komen om daar een antwoord op te geven?

Omdat dat de mensen zijn die zich professioneel bezig houden met de menselijke geest en menselijke sexualiteit.

Volgens mij is het antwoord van de Heilige Geest het duidelijkst en het meest betrouwbare wat er is.

Betrouwbaar, ongetwijfeld, maar duidelijk? Blijkbaar niet.

Je mag alles aan God vragen dus..... en je zult ook antwoord krijgen als je met een oprecht hart vraagt hoe het zit.

Tja, weer marketingtaal waar ik weinig mee kan. Op sommige vragen is nu eenmaal geen antwoord, en het is wel heel makkelijk het gebrek aan antwoorden te wijten aan het niet oprecht genoeg zijn van de vraagsteller.

Ik zeg toch ook niet dat het alleen maar gaat om gemeenschap hebben.
Ik vraag hoe het mogelijk is dat een man van een man kan houden en eenvrouw van een vrouw?
En dat het zelfs zo diep kan gaan dat ze verlangens krijgen om gemeenschap te hebben met elkaar... ik vraag aan jou waar komt dat vandaan? Hoe is dat mogelijk?

Het is gewoon opvallend dat er bij homoseksuele relaties zo ontzettend gefocussed wordt op de gemeenschap terwijl dat bij heteroseksuele relaties zo veel minder is. Waar het vandaan komt? Gewoon, vanuit dezelfde plek waar het verlangen van heteroseksuele partners naar elkaar vandaan komt.

[color=#BF0040]Romeinen 1: 26,27: Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.

Wat ik wel grappig vind aan dit stuk is dat ik hier lees dat homoseksuele lusten een straf zijn van God voor het "afdwalen". Bijzonder trouwens dat de man blijkbaar met homoseksualiteit gestraft wordt als de vrouw lesbisch blijkt...

Maar goed, ok, hier kun je inderdaad lezen dat vrouwen elkaar ook niet mogen "kennen". Weer wat geleerd.

[color=#BF0040]Ik heb het Hem al lang gevraagd en niet alleen ik.

Je zei eerder zelf iets over een oprecht hart?

Ja ja, nou dat zou een lekkere verwarring worden zeg, als God tegen de een zegt dat het allemaal prima is en tegen de andere zegt dat het niet goed is.
Zo is God niet, dat snap je toch zelf ook wel als het over dit soort zaken gaat.

Nee, dat snap ik niet. En wie zijn wij om te bepalen hoe God wel en niet is? Waarom zou een almacht geen maatwerk mogen leveren in plaats van "one size fits none"

Ik kan me voorstellen dat God niet iedereen hetzelfde antwoord geeft op vragen, maar als het gaat om "principes" wel.
En daar zit denk ik ook het grote verschil tussen hoe jij God ziet in je leven en ik.
Daarom zijn we het steeds oneens denk ik.

Ik zie God helemaal niet in mijn leven. Dat scheelt een hoop moeilijke vragen, maar levert ook weer ander vragen op.

[color=#BF0040]Nee, ik geloof het niet omdat het gewoon niet zo is.
God zegt niet de ene keer het een en dan weer het ander als het om "principes" gaat, want dan zou het een warboel worden waar niemand meer weet hoe hij of zij het heeft.
Ja het splijten van de rode zee kan ik me voorstellen en de Drie-eenheid ook.
Ik praat voor mezelf, ik heb er geen seconde moeite mee om me dat voor te kunne stellen.

Hmm, je de drie-eenheid kunnen voorstellen... dat is toch best bijzonder te noemen. Verder is er maar één principe wat er echt toe doet en dat is "Heb uw naasten/God lief". De rest is hooguit wat uitwerking van dat idee.

[color=#BF0040]Wat bedoel je daarmee?
Je denkt tegenovergesteld?
En je denkt vanuit een andere hoek, welke hoek?
Voor mij is dat geen belemmering, uit welke hoek het ook komt.
Voor jou hopelijk ook niet?

Nee hoor, het maakt de dialoog wel interessant. Wat ik dus bedoel is zoals ik hierboven schreef dat ik God totaal niet in mijn leven ervaar, die hoek dus.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 jan 2010 20:21

Antoinette schreef:
Mortlach schreef:

Natuurlijk ik vergeef je.
Is dat sceptisch dat je geen wedergeboren christen bent, of is dat gemeend?

Ik ben niet eens christen, laat staan wedergeboren.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 27 jan 2010 23:39

keessie schreef: Wat een mogelijkheden en toch gaan homo's er niet goed mee om. Met z'n allen naakt op bootjes varen... is dat wat God wil? Met de kinderzitjes nog op de achterbank naar de homoparkeerplaats.....is dat wat God wil?

Ik word verdrietig en ook wel een beetje boos om zo'n opmerking! Bovenstaande excessen vinden minsten net zo veel bij hetero's plaats. Kijk even naar de parenboerderijen, naar de heterozseksfeesten, naar het zomercarnaval, naar die SGP meneer die deze week in het RD werd vertoond omdat-ie geld van de partij, van Woord & Daad en nog veel meer vergokt had, naar die dominee die werd geschorst omdat-ie het met de vrouw van de ouderling deed... En ga zo maar door. Is dat wat God wil?

Ik ken homo's die een prachtige relatie hebben en samen met de Heere God een drievoudig snoer vormen! Ik zie dat als een gave van God waarin wij allemaal onze verantwoordelijkheid allemaal hebben!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 27 jan 2010 23:43

keessie schreef: Met z'n allen naakt op bootjes varen...

Nog even over deze opmerking: Denk jij dat het goed is om willens en wetens dit soort onwaarheden te vertellen?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 28 jan 2010 07:10

JeeWee schreef:

Nog even over deze opmerking: Denk jij dat het goed is om willens en wetens dit soort onwaarheden te vertellen?

Onwaarheden? Ga maar eens naar de Gay Pride in Amsterdam en je hebt ogen op steeltjes...
Stap voor stap, weer een stapje verder.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 28 jan 2010 08:49

keessie schreef:Onwaarheden? Ga maar eens naar de Gay Pride in Amsterdam en je hebt ogen op steeltjes...

Daar ben ik geweest keessie. Maar naakt is er niet, gewoon omdat het wettelijk niet mag. Dat sommige mensen 'gekleed' zijn op een manier die bij christenen niet past, is een andere zaak. Dit topic begon met de CU en Hugo Scherff spreekt zich in dat interview ook heel duidelijk uit tégen de GayPride.

Wat jij nu doet, is Telegraaf-achtige stemmingmakerij en je vertelt gewoon onwaarheden!

Trouwens wel eens iets gezien van het (hetero)zomercarnaval in Rotterdam? Enig verschil?
Waarom hoor je ond daar zo weinig over? Borsten kijken mag wel?

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 28 jan 2010 09:54

JeeWee schreef:
keessie schreef: Wat een mogelijkheden en toch gaan homo's er niet goed mee om. Met z'n allen naakt op bootjes varen... is dat wat God wil? Met de kinderzitjes nog op de achterbank naar de homoparkeerplaats.....is dat wat God wil?

Ik word verdrietig en ook wel een beetje boos om zo'n opmerking! Bovenstaande excessen vinden minsten net zo veel bij hetero's plaats. Kijk even naar de parenboerderijen, naar de heterozseksfeesten, naar het zomercarnaval, naar die SGP meneer die deze week in het RD werd vertoond omdat-ie geld van de partij, van Woord & Daad en nog veel meer vergokt had, naar die dominee die werd geschorst omdat-ie het met de vrouw van de ouderling deed... En ga zo maar door. Is dat wat God wil?

Ik ken homo's die een prachtige relatie hebben en samen met de Heere God een drievoudig snoer vormen! Ik zie dat als een gave van God waarin wij allemaal onze verantwoordelijkheid allemaal hebben!

Je hebt helemaal gelijk als je zegt, dat het onder hetero's net zo veel gebeurd als onder homo's.
Dat keuren we ook af! Natuurlijk!
Maar omdat het onder hetero's ook gebeurd is dat nog geen vrijbrief dat mannen maar gewoon met mannen sex mogen hebben, want dat is wat de bijbel radicaal afkeurd, daar kun je gewoon niet omheen.
Net zo als de bijbel afkeurd dat liegen, stelen, moorden etc etc niet mag!!
De bijbel is mijns inziens duidelijk genoeg over wat zonde is.
Waarom ontken je dat steeds?

Je koppelt alleen daarmee o.a mij meteen aan mensen die verkeerd omgaan met homo's dat is gewoon weer een heel ander onderwerp.
Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat er vekeerd met homo's wordt omgegaan in "kerken" uit alle stromingen...

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 28 jan 2010 09:58

JeeWee schreef:

onwaarheden?? Dit gebeurd in Nederland...
Daar zijn dan niet de homo's bij die jij persoonlijk kent waarschijnlijk.
Die walgen daar waarschijnlijk net zo goed van als wij.
Ik snap wel wat je bedoeld, dat er homo's zijn die oprecht Jezus hebben toegelaten in hun leven en Hem willen volgen.
Maar hebben die dan ook geen sexuele relatie met elkaar? Slapen ze niet met elkaar?
Want daar is de bijbel toch duidelijk over?
Of zijn ze zover nog niet in hun geloof dat kan allemaal hoor... ik heb daar ook volkomen begrip voor.
Voor mij zijn het gewoon mensen en medechristenen, ik weet alleen wel dat iedere wedergeboren christen ernaar verlangt geen zonde meer te doen, en ik vraag me dan af hoe deze mensen dan met dit onderdeel in hun relatie omgaan?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 28 jan 2010 11:25

Antoinette schreef:

Hoe is het mogelijk dat er mensen zijn die van kleins af aan stelen, moordgevoelens in zich hebben?
Hoe is het mogelijk dat er mensen zijn die hun hele leven lang al depressief zijn??
Hoe kan dat allemaal? Waar komt dat vandaan? Heeft God er dat ingeschapen?

Dan vraag ik me af: Hoe is het mogelijk dat een man van een man kan houden en een vrouw van een vrouw kan houden en zelfs zoveel gevoelens voor iemand van hetzelfde geslacht kan hebben dat ze er zelfs gemeenschap mee willen hebben?
Kijk dat er mensen zijn die dat hebben, dat weet ik wel.
En dat het niet zomaar even aan de kant zetten (terwijl ze dat soms wel willen tegen beter weten in) weet ik ook wel.
En dat het hun door medechristenen soms heel moeilijk wordt gemaakt weet ik ook.
En dat het niet goed is dat, medechristenen zeggen dat ze niet aan die gevoelens toe moeten geven weet ik ook.
En dat daardoor veel homo's rondlopen met een vreselijk gevoel en daardoor een hekel aan christenen krijgen en er zelfs niet meer mee op kunnen trekken weet ik ook, en dat dat heel slecht is weet ik ook.
Maar mijn vraag is: Als God in zijn woord heeft geschreven dat Hij het niet goed vind dat mannen met mannen gemeenschap hebben, en dat vrouwen met vrouwen gemeenschap hebben, waarom zou Hij ze dan wel zo schapen met die identiteit???
Om het mensen lekker moeilijk te maken??
Of is God opeens anders gaan denken over dat soort zaken??
Kan het nu opeens wel?

Kijk en dat is dus de rede dat ik niet geloof, dat homo zijn een identiteit is die God zelf in mensen heeft geschapen.

En ja ik dwaal weer vreselijk af... sorry... [-X
Ik zou hier toch graag nog even over verder praten met mensen die dus het tegenovergestelde denken... :-k
Wie wil dat ? :-k
En waar kunnen we dat dan het beste doen? :-k

[/color]

Onlangs hoorde ik een preek over het gebod: Gij zult niet stelen. Daar bracht de DS een echte eyeopener naar voren.
Hij zei dit: sinds de zondeval worden wij geen dieven door omstandigheden, maar worden we allemaal als dief geboren.
Daarmee bedoelde hij: dat we sinds de zondeval allemaal geboren worden met elke zonde in ons.
Het is niet meer volmaakt. We zijn gans onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad om nog maar eens een cath. aan te halen.
Zo worden wij nu door de zonde val geschapen.....

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 28 jan 2010 12:10

tante-tortel schreef:
Antoinette schreef:

Hoe is het mogelijk dat er mensen zijn die van kleins af aan stelen, moordgevoelens in zich hebben?
Hoe is het mogelijk dat er mensen zijn die hun hele leven lang al depressief zijn??
Hoe kan dat allemaal? Waar komt dat vandaan? Heeft God er dat ingeschapen?

Dan vraag ik me af: Hoe is het mogelijk dat een man van een man kan houden en een vrouw van een vrouw kan houden en zelfs zoveel gevoelens voor iemand van hetzelfde geslacht kan hebben dat ze er zelfs gemeenschap mee willen hebben?
Kijk dat er mensen zijn die dat hebben, dat weet ik wel.
En dat het niet zomaar even aan de kant zetten (terwijl ze dat soms wel willen tegen beter weten in) weet ik ook wel.
En dat het hun door medechristenen soms heel moeilijk wordt gemaakt weet ik ook.
En dat het niet goed is dat, medechristenen zeggen dat ze niet aan die gevoelens toe moeten geven weet ik ook.
En dat daardoor veel homo's rondlopen met een vreselijk gevoel en daardoor een hekel aan christenen krijgen en er zelfs niet meer mee op kunnen trekken weet ik ook, en dat dat heel slecht is weet ik ook.
Maar mijn vraag is: Als God in zijn woord heeft geschreven dat Hij het niet goed vind dat mannen met mannen gemeenschap hebben, en dat vrouwen met vrouwen gemeenschap hebben, waarom zou Hij ze dan wel zo schapen met die identiteit???
Om het mensen lekker moeilijk te maken??
Of is God opeens anders gaan denken over dat soort zaken??
Kan het nu opeens wel?

Kijk en dat is dus de rede dat ik niet geloof, dat homo zijn een identiteit is die God zelf in mensen heeft geschapen.

En ja ik dwaal weer vreselijk af... sorry... [-X
Ik zou hier toch graag nog even over verder praten met mensen die dus het tegenovergestelde denken... :-k
Wie wil dat ? :-k
En waar kunnen we dat dan het beste doen? :-k

[/color]

Onlangs hoorde ik een preek over het gebod: Gij zult niet stelen. Daar bracht de DS een echte eyeopener naar voren.
Hij zei dit: sinds de zondeval worden wij geen dieven door omstandigheden, maar worden we allemaal als dief geboren.
Daarmee bedoelde hij: dat we sinds de zondeval allemaal geboren worden met elke zonde in ons.
Het is niet meer volmaakt. We zijn gans onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad om nog maar eens een cath. aan te halen.
Zo worden wij nu door de zonde val geschapen.....

Vóór de zondeval was het ook al misse boel toch?
Adam en Eva konden het niet laten om van de boom te eten, dus volmaakt waren ze niet! toch?
Ik geloof dat God ons zo geschapen heeft, dat we continu kunnen kiezen voor het "goede" of voor het "kwade".
Helaas doen we soms het "kwade", terwijl we het eigenlijk niet willen. Paulus omschrijft dat toch ook zo?
Ik geloof dat God principes heeft, en wij kunnen er voor kiezen om die principes na te leven of niet.
Ik geloof dat we "in Christus" heel ver kunnen komen, maar volledig zonder zonde leven op deze huidige aarde, gaat hem volgens mij niet worden. Al kunnen we in Christus, "door Hem die mij kracht geeft" wel afrekeken met zonde!
In Christus zijn we dood voor de zonde! hoe zien jullie dat dan?
Hoe kun je dood zijn voor de zonde, terwijl iedereen in zonde geboren wordt?
In Christus, maar hoe kom je in Christus? En Hoe kun je dan afrekenen met zonde in Hem?
Gaat dat vanzelf? Dat zijn denk ik, toch wel vragen die heel veel mensen zich afvragen.
Er zijn ook heel veel mensen die denken dat het ONMOGELIJK is om af te rekenen met zonde.
Toch staat er in de bijbel dat het kan, en zelfs dat het "in Christus zo is"... toch???

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 28 jan 2010 12:21

tante-tortel schreef:Hij zei dit: sinds de zondeval worden wij geen dieven door omstandigheden, maar worden we allemaal als dief geboren. Daarmee bedoelde hij: dat we sinds de zondeval allemaal geboren worden met elke zonde in ons.

Ik blijf het heel fout vinden als je homoseksualiteit blijft vergelijken met stelen, moorden en nog veel meer.
Een homoseksuale relatie in liefde en trouw doet de ander geen kwaad. De liefde doet de ander nooit kwaad...
Een dief, een moordenaar een pedoseksueel een pyromaan, zij doen in het uitleven de ander wél kwaad. En beantwoorden daarmee niet aan het grote gebod van de liefde.

Terug naar “Archief”