Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor gempa » 27 jan 2010 15:13

vpk schreef:
Sterretje schreef:@ Annette: vaseline raden ze juist af bij droge huid, trekt er niet in en blijft op de huid rusten.. (sorry...)

ik gebruikte zwitsal 'op t wangetje', maar op het cb raadde ze mij juist aan om gewoon vaseline te gaan gebruiken :?:

wat een lleuk meisje :D

het is allebei niet echt goed zwitsal vanwege het parfum en vaseline en zwitsal beide zijn van parabenen gemaakt, vetten uit aardolieen, dat blijft op je huid en sluit de boel af, bovendien, persoonlijk vindt ik het niet fijn om al die niet natuurlijke produkten, op mijn kinderen te smeren, of op mijzelf trouwens.

ik zou voor weleda, weer en wind balsem gaan, of de produkten van zarq (oa verkrijg bij de etos), of louis wildemer.
dat zijn produkten op basis van natuurlijke vetten
Laatst gewijzigd door gempa op 28 jan 2010 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 27 jan 2010 15:15

gempa schreef:
vpk schreef:
Sterretje schreef:@ Annette: vaseline raden ze juist af bij droge huid, trekt er niet in en blijft op de huid rusten.. (sorry...)

ik gebruikte zwitsal 'op t wangetje', maar op het cb raadde ze mij juist aan om gewoon vaseline te gaan gebruiken :?:

ik zou voor weleda, weer en wind balsem gaan, of de produkten van zarq (oa verkrijg bij de etos), of louis wildemer.
dat zijn produkten op basis van natuurlijke vetten

Zarq is echt fijn spul hoor! Je kunt geloof ik op de website een proefmonstertje aanvragen. Weleda is trouwens ook goed.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 jan 2010 16:00

Ik heb hier Zarqa ook geprobeerd maar vind het echt niet fijn. Gebruik nu Babycreme van Neutral, die bevalt hier prima.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 jan 2010 16:06

Ik smeer lanettecreme op haar wangetjes.. Weet niet of dat goede vetten zijn?
Ik smeer dat ook altijd op mijn gezicht, dat is het enige wat werkt tegen mijn doge huid. (en wat goedkoop is)

Ze is nu 5 maanden overdag zindelijk, maar hoe begin je met 's nachts zindelijk te maken?
Gewoon zonder luier naar bed laten gaan? Matras goed beschermen? 's Nachts wakker maken?
Weet nog niet of ik daar aan begin hoor, maar denk er wel al aan.

Hier zit ze met knuffie tussen de "kerst"verlichting. 8)

Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2010 16:09

Misschien kun je haar even laten plassen voordat jullie naar bed gaan? En een zeiltje op het matras.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 jan 2010 16:14

meestal ging het hier vanzelf, na een poos, mijn oudste was gelijk zindelijk dag en nacht, de tweede duurde stuk langer. zl 1 duurde het een half jaar en zl 2 is nog niet szindelijks snachts, ik hoop wel snel
ik heb er nooit echt achteraan moeten zitten eigenlijk.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 jan 2010 16:31

Wat een onwijs mooie foto AG!
Vind het trouwens echt knap dat Ilona al zolang zindelijk is, hier zijn we nog niet eens begonnen 8-[

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 27 jan 2010 16:36

Lenny schreef:@vpk, had jij nou die tip gegeven van de website van swirlbaby? Zie dat je dochter ook zo'n schattig haarbandje heeft ;) Ik ga denk ik ook zoiets bestellen voor Lieke!

ja klopt! geweldige site hè? ik moet er niet te vaak op kijken want dan bestel ik veel te veel :-oo
het haarbandje op de foto is er ook van en ik heb ook nog een knipje..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 27 jan 2010 19:42

Aikongirl, mijn zusjes werd vroeger nooit echt wakker als we haar s nachts lieten plassen. Die werd half slapend op de wc gezet. Dat kun je evt doen voor je zelf naar bed gaat, ik zou t midden in de nacht echt niet doen...
Bij de hema zijn overigens ook 'oefenbroekjes' te koop, een soort onderbroekjes met plastic buitenkant, dan lekt t niet door. Misschien is dat wat?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 jan 2010 20:07

Knap hoor Ilona =D> Onderbreekt ze ook echt al haar spel als ze moet plassen? Ik ga voor de 'child lead potty training'-methode. Dus pas echt beginnen wanneer Michael duidelijk aangeeft op het potje te willen gaan. Michael kennende pas na de zomer ;) Maar dat vind ik best, want d'r staat een hoop te gebeuren voor de zomer en ik vind zo'n luier ook wel heerlijk makkelijk hoor ;)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 jan 2010 21:44

AikonGirl, als ze elke ochtend droog is kan je het er wel op wagen. zo niet dan lekker die luier aan houden. Ik heb bij de jongste kinderen altijd een moltonbedzeil (hema) op het matras liggen. Zo blijft je matras goed beschermd tegen bedplassen, overgeven enzo. Om 11 uur wakker maken om te laten plassen zie ik het nut niet van in. Ze moeten uit zichzelf wakker worden omdat ze naar de wc moeten, dan zijn ze goed zindelijk.

Zindelijkheidstraining hebben wij ook nooit aan gedaan, vindt het zo'n zenuwachtig gedoe. Moeders die steeds gestresst naar hun kinderen toe doen dat ze nog naar de wc moeten, of al lang niet zijn geweest. Kind staat even in een hoekje en hup, ze worden meteen naar de wc gestuurd. Dan is het kind echt niet zindelijk hoor, ook al doet ze het op de wc op bevel.
ja, dat is mijn mening dan he.....

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 jan 2010 21:53

parkiet schreef:Bij de hema zijn overigens ook 'oefenbroekjes' te koop, een soort onderbroekjes met plastic buitenkant, dan lekt t niet door. Misschien is dat wat?

Ja, ik had zo'n oefenbroekje gekocht toen ze nog niet zindelijk was,
maar ze heeft van die hele dunne beentjes, dat dat helemaal niet goed zit..

Laura, ze geeft heel goed zelf aan dat ze moet plassen, dmv plassen of poepen te zeggen.
Maakt niet uit hoe druk ze bezig is.. En ze kan ook op commando plassen, dat is wel handig voordat we weggaan naar de winkel bv.
En als we in de auto zitten, en ze zegt opeens dat ze moet poepen... Dan kan ze het ook goed ophouden tot we thuis zijn.

En een luier makkelijk? Hm, op de wc gaan is veel makkelijker hoor, vind ik. :)
Niet dat vieze gedoe met die luier.. Nee, echt heerlijk zo. Nu alleen nog 's nachts...

En 't is echt geen zenuwachtig gedoe geweest hoor, Annet. ;)
Maar goed, ze doet het gewoon ook erg goed, ben nooit echt bang geweest dat ze in de winkel opeens begon te plassen.
En zo wel, lekker boeiend, had altijd wel schone kleren mee. En 't is maar één keer misgegaan in het begin, toen we op stap waren.
Maar dat kan ook gebeuren bij een ouder kindje.. Dus ja..

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 jan 2010 22:05

Ik hoor net een grote bonk, Michael uit z'n bedje gevallen #-o Niet huilen verder dus ik even gaan kijken, hij liep net naar de deur toe. Ik hem terug in bed gelegd, even geaaid en gekust en voor slapend achter gelaten (oogjes dicht, doek om z'n handjes). Doe ik de deur dicht en het ganglicht uit, hoor ik heel droog vanuit zijn bed: BYE! :schaterlach:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jan 2010 09:01

LauraC schreef:Ik hoor net een grote bonk, Michael uit z'n bedje gevallen #-o Niet huilen verder dus ik even gaan kijken, hij liep net naar de deur toe. Ik hem terug in bed gelegd, even geaaid en gekust en voor slapend achter gelaten (oogjes dicht, doek om z'n handjes). Doe ik de deur dicht en het ganglicht uit, hoor ik heel droog vanuit zijn bed: BYE! :schaterlach:
hahahahaha dat had ik willen horen! Lijkt mij erg grappig :D
sterkte voor Michael, geen letsel, bult ofzo?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jan 2010 09:52

haha die michael..

wat een leuke foto's zijn er weer geplaatst..

annette ik zie inderdaad op die foto's dat Matteo een droge huid daar heeft.. maar normaal heeft ie dat niet :lol: Milan wel.. daar hebben we van dokter een lanette/vaseline creme voor..

Hier hebben we gewoon gewacht met zindelijk worden tot Milan het aangaf.. andere mensen maar zeuren dat we nu toch echt moesten beginnen enz enz.. maar dat hebben we niet gedaan.. met 3,5 jaar was Milan er aan toe.. en hij was binnen 2 dagen dag en nacht zindelijk en heeft nooit een ongelukje gehad..

Terug naar “Archief”