ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

Berichtdoor Antoinette » 26 jan 2010 19:43

JeeWee schreef:
studentjehhs schreef: Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. 5% is het percentage in de samenleving. Ik verwacht niet dat 5% van de kerkleden homo/lesbie is.

Meen je nou echt dat je denkt dat er onder kerkleden minder aangeboren afwijkingen van het gangbare zijn? Dus ook minder slechtzienden, minder verstandelijk gehandicapten, minder dislexie? Denk je echt dat er buiten de kerk mensen zijn die zeggen: "kom, laat ik eens homo worden"? En binnen de kerk "Nee ik word toch maar geen homo"???

Dat dit een handicap is die beter te verbergen is en dat dat verborgen houden onder kerkleden vaker gebeurt, kan ik me voorstellen, maar dat zegt dan weer alles over het klimaat in de kerk.

Ja dat lijkt mij heel waarschijnlijk, het gaat dan wel over gemeenten waar men het lichaam van Christus onderscheid, als we Paulus moeten geloven....

Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 26 jan 2010 19:57

Paulus zegt dat: Als we avondmaal vieren en het lichaam van Christus zouden onderscheiden er minder zieken in de gemeente zouden zijn, minder zwakken zouden zijn en minder mensen vroegtijdig zouden sterven...
Want Hij zegt dat dat de rede is dat er zoveel zwak en ziek zijn en vroegtijdig sterven, de rede is dat het lichaam van Christus niet wordt onderscheden... toch??
Dus ja, in kerken zou het normaal moeten zijn dat er minder zieken zijn dan in "de wereld"....

1 Kor. 11: 29,30
29 Want wie eet en drinkt, eet en drinkt tot zijn eigen oordeel, als hij het lichaam niet onderscheidt.
30 Daarom zijn er onder u velen zwak en ziekelijk en er ontslapen niet weinigen.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 26 jan 2010 20:01

Volgens mij zijn we weer aan het afdwalen..... [-X

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 jan 2010 20:12

studentjehhs schreef:
TheKeimpe schreef:En och, wat voelen deze mensen zich nu begrepen in de kerken zeg. Wat een verschrikkelijk kop-in-het-zand-reactie.

Nu ja, ga het maar eens motiveren, misschien heb je wel een heel goede reden om te denken dat er in de kerk minder homo's voorkomen dan daarbuiten.

Dus bij dezen: TT en Studentjeh, leg maar uit waarom er in de kerk minder homo's en lesbiennes voorkomen.

Ik omdat, homo's veel vaker voor een keuze worden gesteld. Of geloof en alleen blijven of relatie maar dan geen geloof (o.a. geen lid mogen worden van de kerk) Let op: dit zeg ik zonder waardeoordeel.

Juist, dit begrijp ik wel.

Dit geldt echter weer niet voor het refopubliek wat ik dagelijks voor mij heb, op de middelbare refoschool. Daar kan ik er dus vrijwel zeker van zijn dan ik elke dag meerdere jongeren met een andere dan hetero-geaardheid onder mijn gehoor heb.
Ik merk dat dit voor veel van mijn leerlingen heel schokkend is als ik ze daar op wijs. Helaas is "homo" een veel gebruikt scheldwoord, ook onder "onze" leerlingen. Dan spreek je de leerling er op aan: "He, weet je wel dat de kans heel erg groot is dat er bij jou in de klas iemand zit met die geaardheid? En dat er op onze locatie vrijwel zeker minstens 60 leerlingen met deze geaardheid zijn?" Dat werkt beter dan een berg strafwerk...

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 26 jan 2010 20:42

Antoinette schreef:
JeeWee schreef:
Antoinette schreef: Jij kan het helemaal mooi vertellen :lol: :lol:
Dus jij wil zeggen dat er net zoveel homo's in gemeentes zitten dan dat er mensen met een bril zitten :lol: :lol:
Nou of die statistieken kloppen...??
Ik denk dat de kans groter is dat er geen homo's zitten dan dat er brilloze mensen zijn.

Hier is heel veel betrouwbaar onderzoek naar gedaan.

Men houdt een minimum van 5% aan maar er zijn onderzoeken die tot 10% aangeven.

Bij mij in de kerk zitten op een gemiddelde zondag 700 mensen. Dat betekent dat er minimaal 35 homo's en/of lesbiennes zitten. Ik ken er maar enkelen...

Ik zeg niet dat ze er niet zijn hoor, maar dat er zoveel zitten geloof ik niet.

Ik geloof dat ook niet. En als er al 3% is dan probeert daarvan weer het grootste gedeelte zich te onthouden en zich normaal te gedragen. En dat vind ik ook een christelijke gedachte. Want je kan er niet aan doen als je het echt bent maar je kunt er wel wat tegen doen!
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jan 2010 22:09

Antoinette schreef:
JeeWee schreef:
Antoinette schreef: Jij kan het helemaal mooi vertellen :lol: :lol:
Dus jij wil zeggen dat er net zoveel homo's in gemeentes zitten dan dat er mensen met een bril zitten :lol: :lol:
Nou of die statistieken kloppen...??
Ik denk dat de kans groter is dat er geen homo's zitten dan dat er brilloze mensen zijn.

Hier is heel veel betrouwbaar onderzoek naar gedaan.

Men houdt een minimum van 5% aan maar er zijn onderzoeken die tot 10% aangeven.

Bij mij in de kerk zitten op een gemiddelde zondag 700 mensen. Dat betekent dat er minimaal 35 homo's en/of lesbiennes zitten. Ik ken er maar enkelen...

Ik zeg niet dat ze er niet zijn hoor, maar dat er zoveel zitten geloof ik niet.

Nee, vooruit. In een homo-vriendelijke omgeving (Roze Zaterdag, Bootjesparade, etc) zul je relatief meer homo's aantreffen dan in een homo-onvriendelijke omgeving (sommige kerkgemeenten). Dat is mijns inziens verder niet iets om trots op te zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jan 2010 22:15

keessie schreef:Ik geloof dat ook niet. En als er al 3% is dan probeert daarvan weer het grootste gedeelte zich te onthouden en zich normaal te gedragen. En dat vind ik ook een christelijke gedachte. Want je kan er niet aan doen als je het echt bent maar je kunt er wel wat tegen doen!

En weer komen we uit op: "je mag het wel zijn, zo lang ik er maar niks van merk". Sommige mensen (homo, bi of hetero) zijn nu eenmaal wat flamboyanter dan anderen, wat extraverter en/of gevoeliger. Daar maakt al dan niet homo-zijn niks uit. Maar ik merk vaak dat als je een beetje doorvraagt dat het net dat flamboyante is wat anderen zo dwars zit. Nee, er moet "normaal" gedaan worden, en wat "normaal" is bepaal ik. Nou, sorry, als dat zo zou gaan zouden we allemaal in Maoistische uniformpjes lopen. Ik ben blij dat we dat niet doen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 jan 2010 23:26

Mortlach schreef:En weer komen we uit op: "je mag het wel zijn, zo lang ik er maar niks van merk".

Jammer he, dat mensen hun 'zijn' moeten verbergen, verraden. Zelfs als ze er niets mee doen, dus niet praktizeren.
Want alles wat anders is, vinden we gek. Als een kind vroeger links schreef, móest hij rechts leren schrijven. Want dat is normaal. Toch?
Als de geaardheid van iemand anders is, móet hij zich conformeren aan onze norm, de norm van de meerderheid. Hij moet op z'n tenen lopen.

Wat doet dit met iemand, vooral als het gaat om jongens en meiden vanaf een jaar of 16 die er net achter komen dat ze niet kúnnen beantwoorden aan de normen die de meerderheid stelt. Gewoon omdat ze met zo'n handicap geboren zijn.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 26 jan 2010 23:29

Mortlach schreef:
keessie schreef:Ik geloof dat ook niet. En als er al 3% is dan probeert daarvan weer het grootste gedeelte zich te onthouden en zich normaal te gedragen. En dat vind ik ook een christelijke gedachte. Want je kan er niet aan doen als je het echt bent maar je kunt er wel wat tegen doen!

En weer komen we uit op: "je mag het wel zijn, zo lang ik er maar niks van merk". Sommige mensen (homo, bi of hetero) zijn nu eenmaal wat flamboyanter dan anderen, wat extraverter en/of gevoeliger. Daar maakt al dan niet homo-zijn niks uit. Maar ik merk vaak dat als je een beetje doorvraagt dat het net dat flamboyante is wat anderen zo dwars zit. Nee, er moet "normaal" gedaan worden, en wat "normaal" is bepaal ik. Nou, sorry, als dat zo zou gaan zouden we allemaal in Maoistische uniformpjes lopen. Ik ben blij dat we dat niet doen.

Ik ben het nog steeds niet met je eens dat homo zijn maar "normaal"is, dat mensen nou eenmaal zo door God geschapen zijn. Maar ik mag hopen dat je niet denkt, dat ik zó denk, zoals jij hierboven omschrijft.
En weer komen we uit op: "je mag het wel zijn, zo lang ik er maar niks van merk".
Nee, er moet "normaal" gedaan worden, en wat "normaal" is bepaal ik.
Dat het even duidelijk mag zijn, dat ik het ook met deze citaten oneens ben!
Zo wil en zal ik niet reageren op homo's.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 26 jan 2010 23:34

JeeWee schreef:
Mortlach schreef:En weer komen we uit op: "je mag het wel zijn, zo lang ik er maar niks van merk".

Jammer he, dat mensen hun 'zijn' moeten verbergen, verraden. Zelfs als ze er niets mee doen, dus niet praktizeren.
Want alles wat anders is, vinden we gek. Als een kind vroeger links schreef, móest hij rechts leren schrijven. Want dat is normaal. Toch?
Als de geaardheid van iemand anders is, móet hij zich conformeren aan onze norm, de norm van de meerderheid. Hij moet op z'n tenen lopen.

Wat doet dit met iemand, vooral als het gaat om jongens en meiden vanaf een jaar of 16 die er net achter komen dat ze niet kúnnen beantwoorden aan de normen die de meerderheid stelt. Gewoon omdat ze met zo'n handicap geboren zijn.

Dus homo zijn is net als geboren worden met een aangeboren afwijking???? :-k :-k
Jammer he, dat mensen hun 'zijn' moeten verbergen, verraden.Gewoon omdat ze met zo'n handicap geboren zijn
Nou ja in dat geval is er dan dus toch een kans dat er genezing kan plaats vinden, denk eens aan de voorbeelden dat Jezus mensen genas, zoals de blind geborene...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 jan 2010 00:32

JeeWee schreef:

Tja, de hele samenleving is geënt op conformisme. Anders-zijn is raar en bedreigend; in deze post-verlichte tijd een bizar idee, maar het zit blijkbaar erg diep ingebakken in de menselijke geest.

En inderdaad, net als links schrijven werd vroeger ook met harde hand onderdrukt, het was zelfs een teken van de duivel. Bizar toch?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 jan 2010 00:40

Antoinette schreef:Ik ben het nog steeds niet met je eens dat homo zijn maar "normaal"is, dat mensen nou eenmaal zo door God geschapen zijn. Maar ik mag hopen dat je niet denkt, dat ik zó denk, zoals jij hierboven omschrijft.
En weer komen we uit op: "je mag het wel zijn, zo lang ik er maar niks van merk".
Nee, er moet "normaal" gedaan worden, en wat "normaal" is bepaal ik.
Dat het even duidelijk mag zijn, dat ik het ook met deze citaten oneens ben!
Zo wil en zal ik niet reageren op homo's.

Nou, daar ben ik blij om. Verder heb ik geen idee hoe jij denkt. Ik kan geen gedachten lezen. Het enige waar ik op af kan gaan zijn de stukjes die je schrijft, met alle misinterpretaties die met een geschreven medium meekomen.

Wist je trouwens dat ook onder dieren homoseksualiteit bijzonder veel voorkomt. Uit allerlei onderzoeken - van schapen tot pinguins - blijkt steeds dat een aanzienlijk percentage (schapen zo'n 7% als ik het mij goed herinner) exclusief homoseksueel is. Is dat normaal? Nee, "normaal" betekent "naar de norm"; de norm is nog steeds heteroseksualiteit. Homoseksualiteit is hooguit niet-conform, net als linkshandigheid. En de hele houding van sommige christenen (en niet-christenen ook trouwens) t.o.v homoseksualiteit is zo ontzettend bizar als je homoseksualiteit en linkshandigheid onderling verwisselt. Je mag wel linkshandig zijn, maar je moet wel "normaal" doen. Zeg nou zelf, dat is toch een gedachte uit het Victoriaanse tijdperk?

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 27 jan 2010 08:03

Mortlach schreef:Wist je trouwens dat ook onder dieren homoseksualiteit bijzonder veel voorkomt. Uit allerlei onderzoeken - van schapen tot pinguins - blijkt steeds dat een aanzienlijk percentage (schapen zo'n 7% als ik het mij goed herinner) exclusief homoseksueel is. Is dat normaal? Nee, "normaal" betekent "naar de norm"; de norm is nog steeds heteroseksualiteit. Homoseksualiteit is hooguit niet-conform, net als linkshandigheid. En de hele houding van sommige christenen (en niet-christenen ook trouwens) t.o.v homoseksualiteit is zo ontzettend bizar als je homoseksualiteit en linkshandigheid onderling verwisselt. Je mag wel linkshandig zijn, maar je moet wel "normaal" doen. Zeg nou zelf, dat is toch een gedachte uit het Victoriaanse tijdperk?

Wist je dat dieren ook op elkaar jagen en elkaar opeten? Wist je dat dit al gebeurd sinds de zondeval?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 27 jan 2010 08:31

Antoinette schreef:Dus homo zijn is net als geboren worden met een aangeboren afwijking???? :-k :-k

Het antwoord daarop is volmondig ja.
Het is een afwijking van het volmaakte wat God met de mens voor had toen Hij hen schiep.
Maar het wonder is dat God veel mogelijkheden geeft om met al onze afwijkingen om te gaan.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 jan 2010 11:47

Antoinette schreef:
JeeWee schreef:
Jammer he, dat mensen hun 'zijn' moeten verbergen, verraden.Gewoon omdat ze met zo'n handicap geboren zijn
Nou ja in dat geval is er dan dus toch een kans dat er genezing kan plaats vinden, denk eens aan de voorbeelden dat Jezus mensen genas, zoals de blind geborene...[/color]

Het zou erg jammer zijn als je enkel dit uit de opmerking van JeeWee meeneemt. Homoseksualiteit hoeft net zo min "genezen" te worden als linkshandigheid. Ik schreef al dat homoseksualiteit een afwijking van de norm is, maar dat houdt geen waardeoordeel in. De norm qua intelligentie is een IQ van pak'mbeet tussen de 85 en de 115. Iemand met een IQ van 140 heeft dus een "afwijking", maar niemand die er aan denkt om die persoon maar een gedeeltelijke lobotomie te geven.

Terug naar “Archief”