Lalage schreef:Rufi schreef:Nog even terzijde. Dat 'oergevoel' heb ik ook nooit gehad en ik hoor vaker van andere moeders dat ze dat gevoel ook niet kennen. Het is dus zeker geen voorwaarde voor het kunnen genieten van het ouderschap.
Voor mensen die juist wel een heel sterke kinderwens hebben, is het natuurlijk des te moeilijker als het zwanger worden niet wil lukken. Sterkte allemaal!
Maar toch wilde je het om een of andere reden... en ikke niet![]()
Het lijkt me vreselijk als je iets graag wil, je erop instelt, je leven erop inricht en het komt niet...
Het is toch even anders in mijn geval. Ik raakte onbedoeld zwanger. Ik was nog helemaal niet bezig met de vraag of ik kinderen wilde, tenminste, dat was iets voor 'later'. Maar ja, het was al een feit. En hoewel ik spijt heb van de verkeerde keuzes die ik daarvoor had gemaakt, van mijn kind heb ik nooit spijt gehad. Nu heb ik zelfs een tweede.
Ik begrijp dat dit verhaal niet leuk is voor wie moeite heeft met zwanger worden. Het lijkt zo oneerlijk dat de een zomaar zwanger wordt, terwijl dat niet de bedoeling is, en dat het bij een ander met een heel sterke wens niet lukt. Ik ervaar dat nog steeds als een pijnlijk gegeven in het gezelschap van ongewenst kinderloze vrienden.