Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Buik/darmproblemen

Berichtdoor Liesien » 21 jan 2010 22:04

Gelukkig dat het beter gaat keessie :)

Succes vast met de afspraak bij de internist meissie.. fijn dat je dokter je meteen serieus neemt.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 23 jan 2010 22:17

Sow! Dit gaat wel érrrg vlot! 3 Februair kan ik al bij de internist terecht!
Nu alleen nog zien vrij te krijgen op m'n werk.. 8-[

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jan 2010 23:17

Voor artsenbezoek hoor je gewoon vrij te krijgen.
Fijn, dat je al zo snel terecht kunt!
Afbeelding

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 23 jan 2010 23:21

Ja, das snel inderdaad.. :) Fijn dat je niet lang hoeft te wachten!
Wacht niet, tot de dag voorbij is...

N'attends pas que le jour se lève...

=)

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 27 jan 2010 16:07

*Annette* schreef:Je bent wel snel doorverwezen Meissie88. Hopelijk kun je snel terecht en krijg je duidelijk!

Hoe gaat het verder met Nanoe, Tuinfluiter en Daatje123?

Heeft iemand enig idee hoelang je een vrij hoge dosis van maagzuurremmers mag slikken? Zit nu aan jaren aan de medicijnen, inmiddels, voor mij, aan de maximale dosis (2x 40mg). Ik vraag me wel eens af hoelang ik nu nog moet door blijven modderen. Heb eerder vaak het gevoel er teweinig aan te hebben als teveel, afbouwen lukt niet. Heb me eigen maar voorgenomen om me vraag bij de assistente van de huisarts neer teleggen als ik weer nieuwe medicijnen bestel...

Tot nu toe is het altijd op psychisch afgedaan, en ik moet toegeven dat er ook wel een verband tussen zit, maar toch...

Ook m'n darmen zijn snel van 'streek', snel buikpijn, vaker na de wc ed.

Mag ik vragen wat je precies slikt? Waarschijnlijk iets van pantoprazol, als ik de dosering bekijk die je noemt. Ik vind het een fors hoge dosis, zeker om langdurig achter elkaar te gebruiken, hoewel psyche, voeding etc zeker invloed heeft op maagklachten, is er bij jou ooit verder onderzoek gedaan (gastroscopie? Diagnostiek naar H.Pylori?), dat lijkt me dan nl. wel de aangewezen stap (staat zelfs in de huisartsenrichtlijnen). Als ik jou was zou ik daar toch eens naar vragen. Een tweesporenbeleid lijkt me wel op zijn plaats (enerzijds aandacht schenken aan de psychische factoren, anderzijds lichamelijke oorzaken uitsluiten), hopelijk kun je hier wat mee! Suc6

willemijn 1

Berichtdoor willemijn 1 » 01 feb 2010 16:17

lijkt me een goed idee om eens verder te laten kijken. en als je er met je eigen huisarts niet uitkomt kun je ook een keer in het weekend naar de hap gaan. Heeft een vriendin van me laatst ook gedaan en toen bleek dat ze gal stenen had.
succes

ook de anderen trouwens

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 01 feb 2010 17:11

HAP werkt niet altijd ;-) Een kennis van me dacht ook slim te zijn...Bleek haaar eigen huisarts er te zitten...Tja daar sta je dan...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 feb 2010 17:17

Daar is de HAP ook niet voor bedoeld lijkt mij. Is voor spoedgevallen 's avonds of in het weekend :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 feb 2010 17:32

soms moet je wel. Als je eigen huisarts niks wil. Ik heb er ook 1. Gelukkig heb ik nog een vervangende huisarts (die 1 keer in de week voor m'n eigen huisarts zit) en daar ga ik altijd heen.

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 01 feb 2010 19:33

Waarom stap je dan niet over na die andere huisarts Evelien??

Heb wel momenten gehad dat ik gigantisch beroerd was, het gevoel te hebben dat als je gaat overgeven je maag zelf erook uitkomt :roll: en pijnaanvallen had. Maar nee na de HAP zou ik echt niet gaan, gelukkig heb ik het nu bijna nooit meer zo heftig. Enja ik betwijfel of ze me nu wel laten komen... Wat is er aan de hand mevrouw, maagpijn en maagzuur... Ik had ook eens me eigen huisarts bij de HAP, al vond ik dat wel fijn. We hebben verder ook wel een fijne huisarts, en heeft ook wel eens toegegeven het niet meer te weten, maar waarom dan het lange wachten met doorsturen??

M'n vraag over het medicijn gebruik (Nexium 2x 40mg) heb ik voorgelegd aan de assistent van de huisarts. Die kon daar verder geen antwoord op geven, dat moest ik toch zelf met de huisarts overleggen. Al werd me wel verteld, dat ik nog wel erg jong was voor zo'n hoge dosis en dat ik het ook alwel erg lang slik.

Ik had/heb een 'plannetje' bedacht, o.a. wil ik het er eens met m'n psych over hebben hoe die er tegenover staat... en anders ga ik toch maar eens die zo moeilijk stap zetten richting de huisarts en vragen om verdere onderzoeken. Een aantal kleine onderzoeken zijn er alwel gedaan (via de huisarts) maar dat was allemaal goed... Maarja er zal dan toch eens verder gekeken moeten worden...

@ Meissie88; succes woensdag! Zie je er tegenop?
Wat de toekomst brengen moge........

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 01 feb 2010 22:12

Tegen op zien is een 'groot woord', maar vidn het toch wel een beetje spannend,
en met allerlei andere stress enzo erbij, heb ik vanav lopen hyperventileren #-o
Hopen dat het meevalt woesndag, scheelt alweer een hoopje stress ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 feb 2010 22:18

@Annette, omdat deze huisarts in een praktijk werkt waar ik hem altijd tegen zal komen. En deze praktijk de enige praktijk is die nog patienten aannemen (iets van 5/6 huisartsen zitten in die praktijk) in onze omgeving.

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 03 feb 2010 19:18

Hoe is het gegaan Meissie88?
Wat de toekomst brengen moge........

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 03 feb 2010 21:54

Ehm...Tja..Hij weet ook niet wat het is/wat het kan zijn..Heb nu uitgebreid bloedonderzoek gekregen, en ontlasting moet op kweek...En dan moet i kover 3 weken weer terug komen.
Hij heeft onderzocht maar kon niks opvallends vinden oid. Hij zei ook: het kan met de galblaas te maken hebben, omdat je galblaas eigenlijk de 'opslagplaats' is van bepaalde rommel die in je lichaam komt, maar omdat jij die niet meer hebt, gaan deze rechtstreeks naar de darmen, en meestal kunnen de darmen daar wel tegen, maar misschien dat jouw darmen daar gevoelig voor zijn, en daardoor zo 'explosief' reageren. maar dat gebeurde maar zelden, en vaak bij ouderen!
Ik krijg nu, om die 3 weken te overbruggen, loperamide, 1x daags, en dan moet ik goed in de gaten houden of het minder word, of het zelfde blijft...
Dus het is nog weer 3 weken afwachten..Ben blji dat ik over 3 weken terecht kon, moet dan eigks werken, maar zie wel of ik virj krijg ofzo, want daarna ging hij met vakntie, dus dan moet ik nóg langer wachten!
Dus....We shall see!! Vind het wel spannend...Al zei hij dat ik absoluut niet moest denken dat het iets ernstigs was, want daar wees het niet op, gelukkig!
Wel moest ik nog oppassen want m'n bloeddruk was behoorlijk hoog, en als 'ie de volgende x nog zo hoog was, moeten ze daar ook wat aan doen 8-[

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 05 feb 2010 12:06

Bakkes...Of de medicijnen geven als bijwerking misselijk-zijn en buikpijn óf de buikgriep die hier in de buurt heerst heeft me nu te pakken ](*,)

Terug naar “Archief”