Daphne schreef:Ik ben gisteren een dagje bij mijn zusje geweest en ik heb (bewust) echt genoten van m'n nichtje.Heerlijk om zo'n kindje vast te houden zónder direct verdriet te voelen!
Wow wat goed van je Daphne! Dat vind ik echt heel fijn voor je!
Moderator: Moderafo's
Daphne schreef:Ik ben gisteren een dagje bij mijn zusje geweest en ik heb (bewust) echt genoten van m'n nichtje.Heerlijk om zo'n kindje vast te houden zónder direct verdriet te voelen!
Lalage schreef:Hortensia schreef:Lalage schreef:Hortensia, hebben jullie die behandeling uiteindelijk ondergaan of niet?
Ja, wij hebben 3 ICSI's achter de rug.
Mag ik vragen waarom jij bewust geen kinderen wilt? Of wil je daar niet over praten?
Dat is denk ik niet zo gepast in dit topic... ik lees hier juist onder andere mee omdat ik me afvraag waarom anderen zo'n sterke kinderwens hebben. Laten we het erop houden dat ik dat oergevoel niet heb. Alle andere redenen die ik kan verzinnen zijn daaraan ondergeschikt, denk ik. Maar hier gaat het over het wel hebben van een kinderwens, toch? Als ik jou vraag waarom je kinderen wil, zal je waarschijnlijk ook wel een aantal redenen kunnen noemen, maar de belangrijkste reden is toch veel meer emotioneel dan verstandelijk?
Rufi schreef:Nog even terzijde. Dat 'oergevoel' heb ik ook nooit gehad en ik hoor vaker van andere moeders dat ze dat gevoel ook niet kennen. Het is dus zeker geen voorwaarde voor het kunnen genieten van het ouderschap.
Voor mensen die juist wel een heel sterke kinderwens hebben, is het natuurlijk des te moeilijker als het zwanger worden niet wil lukken. Sterkte allemaal!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten