keessie schreef: Daar zou ik maar niet al te zeker van zijn. Hoe lang wordt de televisie al geweerd door de Ger.Gem? Dat houden ze toch ook al jaren vol met succes? En hoe lang worden vrouwen op de SGP kieslijst al geweerd? Verandering daarin komt alleen tot stand als dit door de rechter wordt afgedwongen. Hieruit blijkt maar dat de tijd niet alles veranderd.
Keessie, nu even realistisch. TV kwam door de achterdeur, via internet binnen. De SGP verschijnt zelf ook op TV. dat was 10 jaar geleden niet denkbaar. Kijk naar de schuivende panelen bij de vrouwendingen: mijn oma ging écht niet stemmen! Dat mocht niet.
En de homo's? In onze kringen werd daar 20 jaar geleden niet of nauwelijks over gesproken. 100 jaar geleden gingen ze de gevangenis in. In de Tweede Wereldoorlog kregen óók Nederlandse homo's ze een roze driehoek opgenaaid en verdwenen ze in de concentratiekampen.
Tot 1990(!) was homoseksualiteit nog opgenomen in de lijst van geestesziekten van de Wereldgezondheidsorganisatie.
Vele eeuwen lang hebben de meeste een vijandige houding ingenomen tegenover met name de mannelijke homoseksuelen. In vele gevallen werden betrapte homoseksuelen ter dood gebracht.
Op dit moment zijn er nog steeds 91 landen waar homoseksueel contact verboden is. De straffen variëren van zweepslagen en dwangarbeid tot geldboetes en levenslange gevangenisstraf. Tien landen hanteren zelfs (potentieel) de doodstraf.
Of er wat verandert? Kijk om je heen. Kijk in je kerk. Elders lees ik dat mensen klagen over het RD omdat ze nieuws brengen dat ze allang weten van internet en TV. Hoezo, niks veranderd?
We zeggen hier vuurbang te zijn voor wereldgelijkvormigheid.
Maar weet je wat wereldgelijklvormingheid is?
Dat is als je de Heere Jezus laat staan.
Want dát doet de wereld. En de rest zijn symptomen van het leven zonder Jezus.
Hier zijn we keisnel in het veroordelen van mensen die zeggen er samen met God te zijn uitgekomen. En met veel schroom en na veel gebed hebben mogen kiezen voor een relatie met iemand van hun eigen geslacht. Wij zijn wij dan om hen zo hard af te wijzen. Zo vertelt ons ook Hugo Scherff van de CU.
Dan kunnen wij hooguit met netzo veel schroom en gebed tegen mensen als Hugo zeggen:
"Ik durf je in je visie niet te volgen, maar heb je de Heere Jezus lief, want dáár draait alles om"!