maboc schreef:Altijd handig : opbouwende kritiek.
Maak me gek....wat is jouw voorstel, wat kunnen we doen, of wat moeten we laten. Ik weet namelijk niet zo veel meer te doen dan geld storten, en wat acties van vrienden te ondersteunen, en daarnaast de lichtpuntjes te zien.
Maboc,
Je zou eens kunnen kijken naar mensen, bedrijven, stichtingen, die daar met micro-kredieten werken.
Nu geld storten is een wat ik persoonlijk zou noemen een tijdelijke oplossing. Het is een (eiland) wat op de rand van de afgrond leeft. Corruptie en anarchie vieren er hoogtij. E.e.a wil niet zeggen dat er "nu" geen hulp geboden zou moeten worden.
Vaak is het wel zo dat die acties die nu gevoerd worden van tijdelijke aard zijn, men komt, ziet, helpt, vertrekt, de bevolking leeft weer in diepe armoede verder. Met wat geluk blijven er nog wat VN-soldaten rond lopen om de anarchie niet al te ver uit de hand te laten lopen. Het zullen de Haïtianen zelf moeten zijn, die zich kunnen. moeten ontplooien. Als je niets hebt, kan je tenslotte ook niets beginnen. Hulpgoederen vullen de maag meestal gedeeltelijk wel, maar zet verder geen zoden aan de dijk.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.