buikgriep

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: buikgriep

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jun 2009 21:16

Mijn buik rommelt wel meer sinds de griep, maar verder herken ik eht niet

@ MissF, ik weet van meer mensen die bijna altijd ziek zijn met kerst. Dat heeft vooral te maken met de enorme drukte er voor, veel werken, veel stress. Als je dan eenmaal gaat zitten, dan kan het er d.m.v. een griep of zoiets er uit komen. Het klinkt niet echt heel erg gek. Wij hebben het vroeger ook jaren achter elkaar gehad dat er wel iemand in het gezin ziek was met de kerst. Waar het aan lag wist niemand. Elk jaar vroegen we ons af wie dat jaar aan de buurt zou zijn. Laatste keer was 3 jaar geleden en toen was ik de pineut.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 jun 2009 16:26

Gaat het hier ook over de Mexicaanse griep?

Ik zit me namelijk een beetje af te vragen wat ik daarvan te verwachten heb. Krijg ik dat vroeg of laat gegarandeerd? Of gaat het veel mensen voorbij?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

jan33willem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jan33willem » 16 jun 2009 16:40

Evelien schreef:als ik weet dat ik moet gaan overgeven, gebruik ik domperidon. Anders ben ik om de haverklap aan het overgeven.
Dom Perignon helpt ook goed, in ieder geval bij mij.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 jun 2009 18:30

Coca cola en zoute chips, dat adviseerde de huisarts mij toen ik aan het overgeven was en niks meer binnenhield. De cola neutraliseert en de zouten van de chips heb je ook nodig! Probeer het per chipie en per slokkie!
Beterschap!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 29 jun 2009 10:03

Boekenlezer schreef:Gaat het hier ook over de Mexicaanse griep?

Ik zit me namelijk een beetje af te vragen wat ik daarvan te verwachten heb. Krijg ik dat vroeg of laat gegarandeerd? Of gaat het veel mensen voorbij?

Dat vraag ik me ook af.. 'k Heb al dagen niets meer gehoord over de griep... :|
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 aug 2009 17:30

Ik heb laatst gehoord dat die Mexicaanse griep zich eigenlijk niet anders gedraagt dan een gewone griep. Gewoon een weekje ziek zijn, met normale griepverschijnselen, als je normaal gezond bent.
Hm, als dat alles is, dan zie ik weinig reden om me zorgen te maken. Van nature heb ik de voorkeur om geen medicijnen te gebruiken tegen ziekte. Het lichaam zal toch zichzèlf moeten verdedigen om gezond te zijn. Verder voel ik er niks voor om de virussen sterker te maken. Want dat krijg je met die bestrijdingsmiddelen. Daar worden ze resistent tegen.
Ik las dat Tamiflu ook nog bijwerkingen heeft. (Zie nieuwsbericht.) Dan heb ik helemaal zoiets van: ik hoef dat spul niet.

Ik weet nog wel dat er zo'n griepgolf was in december. De ene na de andere collega was afwezig. Ik heb er zelf toen ook een tikkie van meegekregen: twee dagen weinig eetlust. Mijn maag was wat van slag. Dat was alles.
'k Ben benieuwd of het ook mogelijk is om op die manier de Mexicaanse griep te hebben.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 aug 2009 17:53

Boekenlezer schreef:'k Ben benieuwd of het ook mogelijk is om op die manier de Mexicaanse griep te hebben.

Volgens mij wel. De één merkt amper dat 'ie 't heeft, de ander is er doodziek van.

Thomas Berge is de eerste BN'er met Mexicaanse griep, hoorde ik gisteren.
Afbeelding

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 aug 2009 20:24

Ik heb het donderdag net aan onze huisarts gevraagd. De mexicaanse griep is een gewone griep maar doordat het een nieuwe griepvariant is zullen meer mensen het krijgen, er zijn minder mensen imuun voor. En als zwangere heb ik meer risico's net als bij een gewone griep.
Oftewel het zal hetzelfde verlopen als bij andere griepsoorten. Wel is er meer risico, doordat ws meer mensen de griep krijgen, dat er minder goede voorzieningen enzo zijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jan 2010 17:45

en ja hoor.. ik heb nu de buikgriep. Niet echt prettig. Vooral niet als er zoveel werk te doen is in huis. :cry:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 19 jan 2010 12:37

Sinds zondagmorgen hebben wij om de beurt alle vijf buikgriep gekregen. Ik was vannacht aan de beurt.
Wat voel je je daar beroerd van zeg!

Volgens mensen die het ook gehad hebben, is het echter over twee dagen weer over.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jan 2010 12:50

ik had hoofdpijn, koorts, 1 keer overgeven en diarree. Heb gisteren nog niet gewerkt. Vandaag weer voor het eerst echt buiten geweest. Maar voor je je energie weer helemaal te boven ben.. ppff.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 19 jan 2010 15:41

het heerst momenteel ook, wij moeten in het ziekenhuis melding maken, als een patient, koortsig, diarree, of braakt aan de infectiepreventie

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 19 jan 2010 17:28

Minstens de helft van m'n klasje heeft de buikgriep al gehad, inderdaad een dag of twee koorts, overgeven en diarree. De grote vraag is: wanneer ben ik aan de beurt? Doe hard m'n best om mijn weerstand te verhogen, vroeg slapen, extra fruit enzo... Nu maar hopen dat dat afdoende is! :D
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jan 2010 17:37

de een is er wel gevoeliger voor dan de ander.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 19 jan 2010 22:14

filia schreef:Minstens de helft van m'n klasje heeft de buikgriep al gehad, inderdaad een dag of twee koorts, overgeven en diarree. De grote vraag is: wanneer ben ik aan de beurt? Doe hard m'n best om mijn weerstand te verhogen, vroeg slapen, extra fruit enzo... Nu maar hopen dat dat afdoende is! :D

dat dacht ik ook, maar was gister aan de beurt.

's morgens nog gewoon gegeten, om half 10 geen zin ik koffie, nam maar thee, en om 11.00 kwam het er weer uit.

Hebbenwe het ook maar weer gehad.

mijn man was vanmorgen aan de beurt... nou nou, wat een oerkrachten komen er dan tevoorschijn. Het kwam vanuit zijn tenen.......
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Archief”