gemeenteraadsverkiezingen 2010

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Berichtdoor Faramir » 16 jan 2010 21:49

Het is al bijna weer zover. Op 3 maart 2010 zijn er weer verkiezingen en wel voor de gemeenteraad.

Bij deze een algemeen topic om wat te klessebessen over deze verkiezingen. Overtuig hier anderen waarom ze toch vooral op partij x of y moeten stemmen of waarom juist niet. Ik snap dat het wat lastig is aangezien iedereen in verschillende gemeenten woont, maar we kijken wel even hoe het loopt.

Zelf weet ik nog niet waar ik op ga stemmen. En ik heb eerlijk gezegd ook nog maar weinig gemerkt van enige campagne of überhaupt standpunten van de verschillende partijen.

rafaell

Re: gemeenteraadsverkiezingen 2010

Berichtdoor rafaell » 17 jan 2010 03:59

Progressief Oegstgeest (in mijn woonplaats is Groenlinks daar namelijk in verenigd in mijn woonplaats (rara waar woon ik :P ), samen met PvdA en D66 (waarmee we direct mijn ideale landelijke regeringscoalitie genoemd hebben)).

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 jan 2010 10:12

rafaell schreef:Progressief Oegstgeest (in mijn woonplaats is Groenlinks daar namelijk in verenigd in mijn woonplaats (rara waar woon ik :P ), samen met PvdA en D66 (waarmee we direct mijn ideale landelijke regeringscoalitie genoemd hebben)).

Staan die allemaal op 1 lijst?
In hoeverre kun je dat eigenlijk serieus nemen (indien dat zo is)? Ik bedoel dat partijen samen kunnen werken lijkt me goed, maar om met zovelen op 1 kieslijst te staan, in hoeverre kun je dan nog je eigen ding doen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jan 2010 17:10

Er is bij ons eindelijk een CU die meedoet dit jaar voor het eerst, mijn man staat op de lijst, dus ik zal hem maar steunen en CU stemmen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Pjotr1992
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pjotr1992 » 18 jan 2010 12:44

Over verkiezingen gesproken:
Het zou mij niks verbazen als we ook nog andere verkiezingen krijgen,al dat gezeur in de 2e kamer ziet er niet gezellig uit.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jan 2010 14:15

wij zien nooit het nut of effect van stemmen in, we weten niets over en interesseren ons totaal niet in de politiek dus waarom zouden we stemmen?
ja, dat is mijn mening dan he.....

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 18 jan 2010 16:09

*Annet* schreef:wij zien nooit het nut of effect van stemmen in, we weten niets over en interesseren ons totaal niet in de politiek dus waarom zouden we stemmen?

Echt jammer, zo'n reactie.
Ik zie juist voor christenen het stemmen als een plicht!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 18 jan 2010 16:41

Faramir schreef: En ik heb eerlijk gezegd ook nog maar weinig gemerkt van enige campagne of überhaupt standpunten van de verschillende partijen.

Inderdaad. Daarom heb ik op dit moment nog geen idee waarop ik ga stemmen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jan 2010 17:00

JeeWee schreef:
*Annet* schreef:wij zien nooit het nut of effect van stemmen in, we weten niets over en interesseren ons totaal niet in de politiek dus waarom zouden we stemmen?

en dan moet je iene miene mutte doen tussen 3 eigenlijk 2 christelijke partijen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 18 jan 2010 17:57

*Annet* schreef:
JeeWee schreef:

en dan moet je iene miene mutte doen tussen 3 eigenlijk 2 christelijke partijen.

Ik schat jou hoger in.
De drie christelijke partijen weten zich onderling heel duidelijk te onderscheiden.
Ik denk juist dat het heel erg belangrijk is dat er in elke gemeenteraad een christelijk geluid wordt gehoord!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jan 2010 18:03

die wordt in mijn gemeente evengoed wel gehoord. Maar ik heb gewoon echt geen belangstelling voor politiek. Waar wij eerst woonden stemden we bijv. SGP maar wat een vreselijke dingen verzon die gast die namens de SGP in de gemeenteraad zitting had. Waarom stemden we SGP? Omdat mijn moeder dat deed, omdat het een christelijke partij is, meer mening hadden en hebben we niet.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 jan 2010 18:35

Pjotr1992 schreef:Over verkiezingen gesproken:
Het zou mij niks verbazen als we ook nog andere verkiezingen krijgen,al dat gezeur in de 2e kamer ziet er niet gezellig uit.

:) Dat zou nog eens leuk zijn, verkiezingen voor de tweede kamer in 2010. Ik denk dat het grootste deel van Nederland dat wel fijn zou vinden.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jan 2010 19:49

kirsten schreef:
Faramir schreef: En ik heb eerlijk gezegd ook nog maar weinig gemerkt van enige campagne of überhaupt standpunten van de verschillende partijen.

Inderdaad. Daarom heb ik op dit moment nog geen idee waarop ik ga stemmen.

'Onze' campagne is afgelopen zaterdag officieel gestart en wordt steeds intensiever naar mate de verkiezingen naderen, wellicht is dat op meer plaatsen zo?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 18 jan 2010 19:53

Ik stem op de CU, in mijn stad zit geen SGP-fractie waarop ik normaal stem, dus dan ga ik voor de CU.
Overigens maakt het mij niets uit wat een partij voor mijn stad doet. Vind het veel belangrijker dat ze een christelijk geluid laat horen.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 18 jan 2010 20:28

Ik heb er ook geen ene klab verstand van, en het intresseerd me ook totaal niet :oops:. M'n ouders stemmen op de SGP, dus dan deed ik dat ook maar. Op school hadden we het laatst ook over de verkiezingen, op internet kun je een test doen, daaruit komt dan welke partij het beste bij je paste. Voor school moesten we die test ook doen, en wat kwam daar uit; de SPG :mrgreen:.
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Archief”