Zwanger deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rufi
Sergeant
Sergeant

Re: Zwanger deel 7

Berichtdoor Rufi » 13 jan 2010 22:56

Ajl, van harte gefeliciteerd met Cato! Geniet ervan en hopelijk knap je snel op van je vervelende bevalling.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 13 jan 2010 23:03

trijntjejohanna schreef:Bedankt voor de felicitaties! In eerste instantie wilden we ook nog langer wachten, maar op een gegeven moment overviel ons beiden een gevoel dat we nu toch al allebei verlangden naar nog een kindje! En we zijn God dankbaar dat we zo snel al zwanger mochten worden en dat alles tot nu toe goed mag gaan!

nog even een leuk stukje gekopieerd van mn blog:

Daar zit je dan... vrijdagavond 4 december aan tafel bij je schoonmoeder! We zaten lekker soep met tosti's te eten. Ineens staat Milan op en loopt naar me toe. Vanuit het niets vraagt hij ineens aan mij: Mama, heb jij een baby in de buik?(h)

Even wist ik niet wat ik moest zeggen.. Want het was inderdaad zo, maar ja niemand mocht het nog weten. We hadden 2 dagen daarvoor een positieve test in handen.(y)

Dus ik zei tegen Milan dat het niet zo was (later hebben we gezegd dat we nee zeiden, omdat oma het nog niet mocht weten:wink:) en hij at weer rustig verder... We vonden het erg grappig dat Milan het toen al weer doorhad.. Toen ik zwanger was van Matteo, vertelde hij ons al dat ik zwanger was voordat ik een test gedaan had. :lol:

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap trijntjejohanna! Ik hoop voor je dat alles voorspoedig gaat en maak je nou nog maar niet te druk over de bevalling.

Grappig, dat verhaal van Milan. Ik had precies hetzelfde. Ik wist nog maar net dat ik zwanger was van Abel, toen Martijn op een avond ineens tegen me zei: "Mamma, je hebt een baby in je buik." Ik wilde het hem nog helemaal niet vertellen en zei dus: "Zou je denken?" "Ja hoor, ik weet het zeker, jij hebt echt een baby in je buik." Een paar weken later hebben we het toch maar verteld.

Pjotr1992
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pjotr1992 » 13 jan 2010 23:06

Gefeliciteerd TJ! Geniet ervan.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 jan 2010 22:54

AJL: (alsnog) gefeliciteerd met jullie dochter en met Hugo's zusje! Leuke naam hebben jullie uitgekozen! :-)
TJ: van harte met je zwangerschap!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 jan 2010 23:00

@meissie88: hoe is het nu met je schoonzus?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 14 jan 2010 23:33

TJ Gefeliciteerd!

@VPK: ze hebben verdere onderzoeken enz. gehad...Het kindje heeft, voor zover ze kunnen zien, geen grote hersenen, ws een waterhoofd...Ook heeft het geen buikvlies, dus alle organen 'zweven'...
Het kindje leeft nog wel, en heeft ook wel kans dat het de bevalling overleeft, maar daarna is het waarschijnlijk een kwestie van heel snel opereren, om het te laten leven...
Ze hebben heel wat gesprekken achter de rug, ook met mensen die een 'kind' (36 jaar nu) hebben die ong. dezelfde dingen had...En ze hebben 'besloten' (voor zover dat nu al kan...) dat ze eerst willen kijken of het kindje de 1e 2 uur overleeft, na de bevalling, zoja daarna beslissingen nemen over evt operaties e.d., want áles het kindje geopereerd moet worden, moet het van boven én van onderen tegelijk geopereeerd worden...
Dus totaal wat ze nu hebben kunnen zien is dus: open ruggetje, hartje+blaas groeit buiten het lichaampje, de organen 'zweven', geen grote hersenen...
Ik besef nu destemeer hoe groot het wonder is, als ene kindje gezond is...Elke x weer als iemand er naar vraagt, dan schieten de tranen me weer in de ogen...Vind het zo vreselijk voor hen!
(Als ik trouwens in herhaling val: sorry....)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 15 jan 2010 10:24

Hebben jullie leuke tips of ideeen?
Mijn vriendin/collega ligt in het ziekenhuis.
Ze is 27 weken zwanger en heeft al vanaf haar 18e week hoge bloeddruk, de placenta is niet goed doorbloed dus het kindje heeft een groeiachterstand.
Nu is het afwachten hoe het verder loopt en leven ze van hartfilmpje tot hartfilmpje ('s morgens en 's avonds). Als die goed zijn kan het kindje gewoon blijven zitten, anders moet het kindje gehaald worden. Erg spannende tijd.
Nu willen we als collega's een mand voor haar maken, heeft iemand leuke ideen wat je daar in kan stoppen?!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 jan 2010 11:35

Wat zou je zelf willen hebben als je dag in dag uit in het ziekenhuis ligt? :-k

Tijdschriften
Mooi boek
Fruit 8)
Puzzelboeken
Enorme zak met spek :mrgreen:
Beltegoed :-oo
Handverzorgingssetje, jaja met mooie nagels in het kraambed! :P
Map met allemaal lieve A4tjes van de kinderen uit haar klas (collega toch?)
Heel veel mooie muziek op de iPod...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 15 jan 2010 11:55

Idd:
Dingen om de tijd door te komen
Ik deed veel:
Lezen, muziek luisteren, borduren.
Iets lekkers meenemen (lekker gebakje/ chocolade)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 jan 2010 13:15

Meissie88 heel veel sterkte. Voor je schoonzus en fam ook. Wat een spannende tijd hebben jullie en een enorm spannende tijd breekt nog aan. Ik wil jullie heel veel kracht toebidden van onze Hemelse Vader.

Funlover, iets leuks door de kinderen gemaakt wat ze door kan kijken. Een boek, bijbels dagboekje. puzzelboekje tijdschrift, wat lekkers. Iets te drinken en dan iets anders als appelsap (bij mij kwam tenminste op een gegeven moment de appelsap mijn neus uit die ze in het zh serveren 8-[ ). een ieniemini pakje voor de baby, maatje 44??
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 jan 2010 15:00

Funlover: wat spannend zeg voor je vriendin en haar man!
Hoop dat het allemaal goed mag komen!

Meissie: Wat heftig allemaal zeg :(
Heel veel sterkte in alles :!:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 jan 2010 15:40

Tuinfluiter schreef:Funlover: wat spannend zeg voor je vriendin en haar man!
Hoop dat het allemaal goed mag komen!

Meissie: Wat heftig allemaal zeg :(
Heel veel sterkte in alles :!:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 15 jan 2010 16:04

Wow bedankt voor alle goede ideeen...!
Van de kids heeft ze al wat over de post gehad, waar ze allemaal iets hadden geschreven plus getekend en dan in een fotomapje gestopt! Maar misschien ga ik nog een super leuke foto van ze maken en dan op a3 uitprinten...!!

Iets voor de baby geven vind ik behoorlijk 'eng'. We weten namelijk niet 'hoe' het kindje er uit komt, en of het levensvatbaar is...!! Erg spannend. Het enige wat wij kunnen doen als omstanders, en zijzelf als ouders is bidden. Het is hun eerste kindje dus best moeilijk allemaal.

Ga denk bij de Xenos een leuke mand kopen met lekkere dingen (drinken, snoepjes, fruit) wat leesvoer en maskertjes enzo...!!! Als er nog meer leuke ideeen zijn hoor ik het graag...!!

@Meissie ook heftig zeg. Sterkte voor hen.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 jan 2010 17:36

@Funlover: misschien een mooi fotolijstje (evt gemaakt/gedecoreerd door de kinderen uit haar klas). Voor een echo foto, of straks een foto van de baby?

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 15 jan 2010 18:41

Funlover, ik ben nogal van het slingers maken met de kinderen. Dan pimp je gelijk die saaie ziekenhuiskamer een beetje op.

Terug naar “Archief”