EHBO bij kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant

Re: EHBO bij kinderen

Berichtdoor Merisja » 23 jun 2009 08:31

Ik ben momenteel ook bezig met kinder EHBO. Vier avonden en geen examen ofzo. Er wordt gekeken of je goed meedoet en dan krijg je je papiertje. Wel lekker vind ik, want ik heb het momenteel onwijs druk met tentamens voor mn gewone opleiding en als je dan dit ook nog moet gaan leren... 'k Vind het wel super interessant. Ik was vooral benieuwd hoe je moet handelen bij verslikking; ben er gewoon zó bang voor! Onze jongste is nu 20 maanden, maar ik durfde haar nog steeds geen stukjes appel te geven, zo bang was ik dat ze zich zou verslikken. :oops: Maar nu heb ik vorige week gehad hoe je moet handelen en nu durf ik haar zachtjesaan wel wat stukjes te geven, maar eng vind ik het nog wel! :?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 08 okt 2009 12:42

Merisja schreef:Ik ben momenteel ook bezig met kinder EHBO. Vier avonden en geen examen ofzo. Er wordt gekeken of je goed meedoet en dan krijg je je papiertje. Wel lekker vind ik, want ik heb het momenteel onwijs druk met tentamens voor mn gewone opleiding en als je dan dit ook nog moet gaan leren... 'k Vind het wel super interessant. Ik was vooral benieuwd hoe je moet handelen bij verslikking; ben er gewoon zó bang voor! Onze jongste is nu 20 maanden, maar ik durfde haar nog steeds geen stukjes appel te geven, zo bang was ik dat ze zich zou verslikken. :oops: Maar nu heb ik vorige week gehad hoe je moet handelen en nu durf ik haar zachtjesaan wel wat stukjes te geven, maar eng vind ik het nog wel! :?

Een beetje een late reactie van mij, maar goed :P
Bedoel je dat je ze nog helemaal geen stukjes fruit geeft? Of alleen geen appel?
Als je helemaal geen fruit geeft, begin dan eerst met peer... Maar ik vermoed dat je alleen de appel achterwege laat...
Bij ons op de creche geven we ze vaak vanaf 1 jaar stukjes fruit, dus ook appel. Alleen van de appel geef ik dan wel een partje, zodat ze het af moeten bijten en niet heel het stukje in de mondjes proppen...
Afbeelding

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 08 okt 2009 18:16

Ze kreeg toendertijd alleen gepureerd fruit. Banaan was het enige dat ik wel gewoon zo durfde te geven. Maar inmiddels eet ze gewoon al het fruit in stukjes, hoor :D Vind het soms nog wel eng, maar ja, ze wordt bijna twee, dus dan mag het wel! En tot nu toe is het nog steeds heel goed gegaan.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 10 nov 2009 16:05

Ik hoop a.s. donderdag te beginnen met de EHBO-opleiding bij het Rode Kruis. Als ik die goed doorloop, wil k daarna nog verder voor SIGMA. Ik heb er wel zin in, vind het niet superspannend oid. kHeb al een paar avonden meegelopen met de rest van het Rode Kruis, dus ik weet al wel een beetje wat me te wachten staat. De bijeenkomsten van de rest van de club blijf ik gewoon volgen, zodat ik een voorsprong heb op de groep van de opleiding die nu gaat starten en alvast een aantekening op mn papiertje heb voor wandel- en sportletsels. EHBO bij kinderen lijkt me wel apart, want in sommige situaties moet je anders handelen dan bij volwassenen. Ook lijkt t me wel heftiger, omdat t nog maar kids zijn.
De opleiding bij het Rode Kruis is gratis, maar dan moet je wel je handtekening zetten onder een 3jarig contract. Als k dat niet zou doen, zou k em zelf moeten betalen. Ik volg em namelijk privé. Ik heb tot nu toe nog maar 1 training verplicht moeten volgen in mijn stageperioden. M.b.t. EHBO heb ik alleen een jaar ervaring om als 'dokter' te functioneren.
Szent az Úr

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 nov 2009 18:29

Ik moet nu ook kinder EHBO gaan volgen (twee avonden zijn dat), dit is verplicht. De regels bij het gastouderburo worden ook strenger (qua opleidingen etc).

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 nov 2009 19:50

Hier hetzelfde als bij Evelien.
Nieuwe regels bij het gob dus ook verplicht EHBO.

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 07 jan 2010 20:22

Een tijdje terug heb ik een korte cursus gevolgd, en 'k heb inmiddels m'n papiertje ontvangen.
Ik vond 't interessant en vooral heel leerzaam. Ik dacht al wel redelijk wat te weten, maar dat viel wel tegen.
Ik heb wel gemerkt dat je in bepaalde situaties zo anders reageert dan 't eigenlijk zou moeten.
Elk jaar hebben/krijgen we een herhaling, maar 'k zit er nog aan te denken om nog een speciale reanimatiecursus (en gebruik van AED) te gaan volgen.
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jan 2010 20:28

ik heb volgende week maandagavond m'n laatste avond. Hopen dat het dan wel doorgaat. En dan heb ik m'n papiertje ook binnen. Het is zeker leerzaam en voor mij een soort van opfrissertje.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 jan 2010 08:36

Wij hopen deze maand een verplichte EHBO cursus de doen.
Een hele zaterdag en aan het eind hebben we dan een examen.
Deze cursus moeten wij dan om het jaar opnieuw doen.

Terug naar “Archief”