Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor LauraC » 06 jan 2010 13:32

Michael slaapt van 19.00-7.00 (en geen minuut langer helaas) en dan tussen de middag nog wat, maar dat is heel verschillend. De ene keer 45 minuten, de andere keer ruim 2 uur. Je kunt er geen pijl op trekken.
@Lenny: babyzwemmen is ook heel leuk! Wij deden het met Michael vanaf een maand of 6. Maar op een gegeven moment had ik het idee dat er niets 'nieuws' meer gedaan werd en Michael begon zich te vervelen. Toen hadden zij als optie om hem, met zn 18 maanden, in een klasje met kindjes van 3 te doen, maar dat vond ik niets :? Dus nu neem ik 'm zelf, als het even kan, iedere week mee naar het zwembad.
Zo, het zaaltje voor meneers verjaardag is geregeld. Nu de uitnodigingen afdrukken, een cadeau kopen en bedenken wat voor eten ik ga serveren. En dat natuurlijk kopen, koken en bakken. We hopen het de dag na zijn echte verjaardag te vieren. Op de verjaardag zelf gaan we denk ik gezellig met z'n 2-en uit eten...een echte candle light dinner zeg maar :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jan 2010 15:43

Fijn Laura dat zijn verjaardag voor een deel geregeld is
ppm, ideaal als ze zo lekker speelt in haar bedje. Kwart over 6 lijkt me ook erg vroeg ja
lenny, fijn dat het zo goed gaat met Lieke (en oh, wat blijf ik die naam toch ontzettend leuk vinden, het is dat vrienden van ons een dochtertje hebben met die naam, anders was dat de meisjesnaam voor Jurian geworden ;) )

Als Jurian naar het kdv moet (als ik dagdienst heb is hij er ook meteen bij de opening om half 8), dan haalt mijn man hem er ook uit rond 7 uur. Het maakt hem niks uit, er komt meteen een stralende lach :D
Ik heb vandaag slingers gekocht voor zijn verjaardag. En nog maar even taarten bestellen. Ik vind fototaarten wel leuk, maar ik blijf het een beetje raar vinden om jezelf op te eten, dus als ik er een foto van hem op doe, eet hij zichzelf op, zo raar ;) dus ik denk dat het maar de Jip en Janneke taarten worden van de Hema, die zagen er lekker uit :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jan 2010 16:59

jammer dat je niet in de buurt van Sliedrecht woont MissF (en ik ook niet meer...) dan had ik een leuke fototaart bij de banketbakker voor je kunnen maken! Ik maakte ze voor de klanten ook vaak zelf....... was erg origineel en je kreeg iedere x weer complimenten. Leuk was dat!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 06 jan 2010 18:28

MissF je kunt de fototaarten bij de hema bestellen dat zul je wel weten, maar je kan ipv van een foto van Jurian
ook een foto van iets anders maken dat hem meer boeit van zijn kado bijvoorbeeld, dan eet hij zichzelf in ieder geval niet op :lol: !

Ps. Danique wilde blauw! :mrgreen:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 jan 2010 19:04

Laten huilen werkte bij Anna Sofie niet. Viel ze op een gegeven moment in slaap en kwam ze om uur of 2. Ik denk dat ze wel echt honger heeft. Want heb haar ook wel is rond 22.00 uur water gegeven, kwam ze paar uur later weer. Ze is gemiddeld qua lengte, onder het gemiddelde qua gewicht dus ze mag het wel hebben. Verder krijgt ze nog 2 borstvoedingen, 2 a 3 keer fruit, 2 boterhammen en avondeten. Het CB zei dat ze meer moest eten dan wilde ze vast de laatste voeding niet meer. Maar meer krijg ik er niet in. Af en toe lukt een soepstengel of rijstewafel maar meer ook niet. Ach.. 's avonds nog even haar eruit halen, kleed ik me om en dan nog even gezellig samen in bed... Dat zal ik dan wel weer missen als ze stopt met 's avonds komen :-oo
Daarbij is het slapen tot 's morgens 9 uur wel lekker. De 2 dagen dat ik werk gaat ze om 7.00 bij mijn schoomoeder of bij mijn vriendin het bed direct weer in en slaapt ze daar tot 9.00.

Babyzwemmen lijkt mij super. Ik kan het alleen zelf niet. Mijn huid kan niet tegen het chloorwater.. Jammer... wilde graag naar 'muziek op schoot'. Dat is een aantal lessen muziekles voor peuters met ouders. Maar dat is precies op de morgen dat ik werk. Daar baal ik wel van!

Lenny.. Fijn dat je ritme hebt. Ik snap dat je opziet tegen het werken maar als je eenmaal bezig bent went het snel hoor. In het begin misschien smachtend na werktijd naar huis naar Lieke, maar alles went =P~
Time flies when you have none!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 07 jan 2010 11:16

@lidia: als het even lukt ga ik elke week met emmabeth babyzwemmen. wij gaan altijd met een paar vriendinnen en de kinderen samen, is erg gezellig!
ik vind het ook wel prijzig (5 euro voor bijna 45 min..), maar ik vind het wel goed dat ze al vroeg aan het water went.
we zingen allerlei kinderliedjes en bewegen de kinderen dan op bepaalde manieren door het water, de kinderen 'zwemmen' achter voorwerpen aan (je mag ze pas vooruit laten gaan als ze beginnen te trappelen zodat ze leren dat ze zichzelf kunnen voortbewegen), gaan onder een tunneltje door, drijven op plankjes enzovoorts. het is erg vrijblijvend, als je iets niet wilt (bijv. je baby kopje onder) dan doe je het niet.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jan 2010 21:50

Hier spuit 11: hele leuke uitnodiging AG! Had het al eerder willen zeggen, maar was het bij m'n vorige reactie vergeten zag ik nu..

Baby-of peuterzwemmen heb ik nog nooit gedaan met de kids, eigenlijk. We willen binnenkort wel een keertje met ze naar het zwembad, maar ik moest eerst voor Sylke aan een badpakje zien te komen en die zijn in de winter bijna niet te vinden. Alleen zwembroekjes, maar dan is het litteken op haar borst zo goed te zien, vond het dus prettiger een badpakje te hebben. Uiteindelijk dus maar eentje via marktplaats op de kop getikt 8)

@Ajl: jij schreef dat je opziet tegen die laatste voeding. Werkt het niet als je gewoon alvast lekker in bed gaat liggen en daar voedt? Hier voed ik 's nachts meestal al slapende, werkt prima. Moet je alleen wel in de gaten houden dat je je kind op een gegeven moment weer in zijn eigen bedje legt, hier ligt Sylke af en toe een paar uur later ineens nog bij ons in bed 8-[

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 jan 2010 15:03

@ Haai Die laatste voeding deed ik ook meestal uit bed, maar het viel mij toch wel zwaar om dan steeds wakker te blijven/te worden. Nu heb ik regelmatig avonden dat ik al tussen 21.00 uur en 22.00 uur ga slapen. Dat is iets te vroeg voor een laatste voeding.
Liggend voeden vind ik een beetje eng, ben enorm bang dat ik op de kleine ga liggen en werd dan soms later ook in paniek wakker dat ik Hugo kwijt was. Die had ik toen allang weggelegd. :wink:

Babyzwemmen leek mij ook erg leuk. Wij hebben er alleen vanaf gezien, omdat er in onze beide families mensen astma en longproblemen hebben. Zwemmen en chloorwater schijnt dan de kans op longproblemen bij het kind te verhogen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 jan 2010 15:45

ajl schreef:Liggend voeden vind ik een beetje eng, ben enorm bang dat ik op de kleine ga liggen en werd dan soms later ook in paniek wakker dat ik Hugo kwijt was. Die had ik toen allang weggelegd. :wink:

haha ja daar had ik ook last van.. ik in paniek Matteo zoeken onder de dekens.. Tobias vroeg wat is er? en dan bleek Matteo dus allang weer in zn bedje liggen :mrgreen:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 08 jan 2010 19:48

trijntjejohanna schreef:
ajl schreef:Liggend voeden vind ik een beetje eng, ben enorm bang dat ik op de kleine ga liggen en werd dan soms later ook in paniek wakker dat ik Hugo kwijt was. Die had ik toen allang weggelegd. :wink:

haha ja daar had ik ook last van.. ik in paniek Matteo zoeken onder de dekens.. Tobias vroeg wat is er? en dan bleek Matteo dus allang weer in zn bedje liggen :mrgreen:

Haha, hoe herkenbaar! Wij mochten vannacht 5 uur achtereen slapen, maar ik begin dan juist te ijlen! Ik haalde hem uit bed en toen zei ik: Jeetje, hij heeft zijn jasje nog aan! ('t was gewoon een slaapzakje!) En na het voeden had mijn man um weer teruggelegd, ik geloof dat ik naar de bodem van het bed ben gedoken en onder mijn kussen heb gekeken, want ik was hem kwijt!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 jan 2010 19:49

lol, herkenbaar.

Ik werd bijna elke nacht wel een keer in paniek wakker, omdat ik dacht dat Ilona nog ergens bij ons in bed lag.

edit: Ik begon ook te ijlen. Ik voelde mn man's (blote) rug, en zei heel boos tegen m'n man:
Waarom heeft Ilona geen truitje aan??? :biggrin:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 jan 2010 20:56

ajl schreef:Babyzwemmen leek mij ook erg leuk. Wij hebben er alleen vanaf gezien, omdat er in onze beide families mensen astma en longproblemen hebben. Zwemmen en chloorwater schijnt dan de kans op longproblemen bij het kind te verhogen.

echt?? dit heb ik nog niet eerder gehoord...

emmabeth hoest wel (al weer) flink momenteel, zou dat daar door komen?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 jan 2010 21:22

Zwempakjes hebben ze meestal bij de prenatal. (Heb er zelf ook een gekocht. Vind het gewoon niet leuk om een meisje alleen maar een broekje aan te doen en topjes met broekjes zijn vanaf mt 92)

Ik voedde altijd liggend, vond het heerlijk, maar begrijp jullie reactie wel. Dat had ik tot bijna een half jaar na de bevalling met de letters van de klok. Ik dacht.. oh nee, hartslag onder de 50 enz... Moest ik echt in haar bedje kijken om te kijken of ze nog leefde......

VPK: Anna Sofie hoest ook heel erg, ze wordt er vaak wakker van. Heb zo'n drophoestdrankje van de apotheek. Dat was het enige wat ze gaven. Ze zeiden erbij dat het hoesten vanzelf over moest gaan.
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jan 2010 08:27

En ik maar zeggen dat Jurian altijd 8 uur wakker word...
Gistermorgen was het kwart over 6, en hij ging echt niet meer slapen, mijn man ging er toen ook uit, dus ben ik ook maar opgestaan. En vanmorgen was het kwart over 7. Ik heb hem maar weer laten liggen in de hoop dat ik nog een uurtje kon slapen, maar kwart voor 8 was het voor hem echt op. Tjonge, als dat maar niet doorzet ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 09 jan 2010 11:53

we slapen hier nog lekker uit, na flesje van 7 uur gaan wij ook weer lekker slapen :mrgreen: zal wel voor het laatst zijn, manlief gaat volgende week weer werken.
vandaag schrokken we om half 10 wakker, en om 10 uur zou er kraamvisite komen, opschieten geblazen dus !! :lol:
Afbeelding

Terug naar “Archief”