Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Kinderwens

Berichtdoor Daphne » 06 jan 2010 17:01

Een collega van mij is zwanger. Maandagavond had ze dit tegen de bewoners verteld. Gisteravond moest ik werken. Zegt één van de bewoners aan tafel tegen mij: "Ja, Daphne, zij gaat jou voor! Wanneer krijg jij nou eens een keer een babytje?" Autsj...
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jan 2010 17:02

oef dat lijkt mij bijzonder lastig om te horen! Kan je jouw situatie je bewoners uitleggen of snappen ze dat niet ?
Sterkte er mee!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 jan 2010 17:06

Ik heb nu alleen gezegd: "Dat weet ik niet." Heb het er later nog even met een collega/vriendin over gehad. Zij zei, dat ik wel had kunnen zeggen: "Het gaat niet bij iedereen zo makkelijk." Niet elke bewoner zou dat begrijpen, maar zij wel denk ik. Mocht ze er nog een keer op terugkomen, dan zal ik dat ook zeggen. Ik wist op dat moment even niet wat ik moest zeggen... :oops:
Afbeelding

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 06 jan 2010 17:25

Pfff....daar sta je dan. Dat komt dan hard aan he! Sterkte!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 jan 2010 17:31

Ja, het komt even hard aan. En dan weet ik nog wie het zegt. Deze cliënt heeft het altijd over baby's, zwangerschap, etc. Als we bijvoorbeeld een nieuwtje te vertellen, denkt zij altijd gelijk dat er iemand zwanger is of een baby heeft gekregen. Ondanks dat ik dat weet, moest ik toch even slikken.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2010 18:09

Lastig is dat he *hug*.

Een bevriend stel is ook zwanger (zij zijn drie maanden eerder getrouwd dan wij). Weet je wat ze zeiden? we zouden het niet leuk vinden als jullie eerder zwanger waren. Alsof het een wedstrijdje is. #-o

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 jan 2010 18:27

Evelien schreef:Lastig is dat he *hug*.

Dankje. :)

Een bevriend stel is ook zwanger (zij zijn drie maanden eerder getrouwd dan wij). Weet je wat ze zeiden? we zouden het niet leuk vinden als jullie eerder zwanger waren. Alsof het een wedstrijdje is. #-o

Pfff, dat is erg! Al zou het wel zo zijn, je zou toch zeggen, dat je het de ander dan gunt in plaats van het niet leuk te vinden... :roll:
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 06 jan 2010 20:18

Daphne: eigenlijk net als met onze oppaskinderen hier, met die bewoner bij je op het werk.
Die zeggen in hun onschuld vanalles.
Hoop toch dat je er overheen kunt stappen en het ook echt zien als een opmerking van iemand die niet beter weet.
Zo heb ik dat wel geleerd en nu kan ik er om lachen als hier door de kinderen zoiets gezegd word.
Maar en dat ontroerde me pas zo erg, m'n kleine nichtje van 3 zegt ook elke keer van dat soort opmerkingen en wij hebben gewoon eerlijk verteld dat wij graag een kindje willen maar dat God dat nog niet geeft aan ons, niet iedereen die trouwt krijgt een kindje.
Toen vertelde m'n schoonzus dat ons nichtje heel vaak zo maar opeens bid voor ons, of wij een kindje mogen krijgen :D

Evelien: Wat een nare opmerking zeg!!!
Dan weet je denk ik ook even niet wat te zeggen :-k

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 jan 2010 20:37

Dat is inderdaad een nare opmerking, Evelien, heel ondoordacht ook.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 jan 2010 20:56

Tuinfluiter schreef:Hoop toch dat je er overheen kunt stappen en het ook echt zien als een opmerking van iemand die niet beter weet.

O, maar zo zie ik het ook wel, ik wist alleen op het moment zelf niet, wat ik moest zeggen. En ja, ondanks dat ik weet, dat de cliënt er vanuit gaat dat je automatisch kinderen krijgt als je getrouwd bent, raakte het me op het moment dat zij het zei wel.
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 jan 2010 21:00

Bah, wat vervelend voor jullie, Daphne en Evelien 8>)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2010 22:19

ach.. weet je op dat moment was het even slikken. Maar achteraf hebben mijn man en ik er toch ook wel heel erg hard om moeten lachen *bloos*. Wij zeiden tegenelkaar: ach ze zijn nog jong. :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 jan 2010 18:11

Tuinfluiter schreef:Toen vertelde m'n schoonzus dat ons nichtje heel vaak zo maar opeens bid voor ons, of wij een kindje mogen krijgen :D

Wat mooi :)
(Als kind dacht ik dat trouwen en bidden ervoor zorgde dat je zwanger werd :lol: )

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 07 jan 2010 18:40

Lalage: zo denk/dacht ons nichtje ook.
Ze zegt ook altijd dat ze heeel snel gaat trouwen want dan word ze moeder.
Maar ze ziet nu bij ons dat het niet altijd zo gaat en nu denkt ze er toch wat anders over.
Al blijft ze vast overtuigd: als zij trouwt krijgt ze gelijk een baby in haar buik :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jan 2010 15:22

Daphne schreef:Een collega van mij is zwanger. Maandagavond had ze dit tegen de bewoners verteld. Gisteravond moest ik werken. Zegt één van de bewoners aan tafel tegen mij: "Ja, Daphne, zij gaat jou voor! Wanneer krijg jij nou eens een keer een babytje?" Autsj...

Tja, maar ja, is die persoon toerekeningsvatbaar? Zo nee, trek het je dan ook niet teveel aan. Je kan allicht gewoon aangeven dat je het krijgen van kinderen niet kan plannen. Ik zou me er denk ik niet zo druk om maken. Maar ja. Ik ben een mannetje he. In ieder geval, probeer een beetje nuchter tegen zo'n opmerking aan te kijken, ongeacht of die ander je situatie gaat begrijpen of niet. De situatie is misschien vervelend, maar zo'n opmerking voegt daar op zich verder niks aan toe... dus laat je daardoor niet van je stuk brengen.

Evelien schreef:Lastig is dat he *hug*.

Pff, ik zou dan zeggen: Nou tjonge, als je er zo'n wedstrijd van maakt ben ik inderdaad blij dat je eerder zwanger bent.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”