Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor Sterretje » 05 jan 2010 12:53

@ Laura: kan hij veilig spelen zonder dat jij er bent? Ik merk dat Anna Sofie soms 2 uur in de box kan spelen. Maar als ik in de kamer bezig ben achter de computer of aan het leren dan wil ze er veel sneller uit en bij mij zijn. Maar ga ik aan het schoonmaken of zo dan wil ze weer langer spelen. Ik zet haar 's morgens in de box en ga dan boven aan de gang. (hoor haar dan wel hoor) Maar misschien een idee om Michael binnen een beschermde plek te laten spelen en dan zelf uit het blikveld te gaan en dat steeds iets langer. Dan leert hij misschien ook langer spelen. Misschien kun je dan hetzelfde proberen binnen zijn blikveld maar zodat hij niet bij jou kan komen. En misschien gaat hij huilen, maar dat mag best een minuut of 5 a 10. Vaak gaan ze daarna wel spelen.... (klinkt alsof ik het weet, maar dat is niet zo hoor. Maar misschien wel het proberen waard)

@ MissF: Het is genieten met een kleintje in de sneeuw. De eerste keer was ze 3 maand. Mijn man en ik bleven om de beurt 's morgens thuis. Tussen de middag gingen we dan met haar naar de piste. Daar gingen we eten. En de gene (vaak een ander uit de familie) die met haar weer naar de kamer ging, ging vaak een eindje wandelen of boodschappen doen.
Dit jaar gaan we weer (nog 7 weekjes slapen;-) en het lijkt me super dat ze dan lekker mee kan op de slee, even de piste op enz..
Time flies when you have none!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 jan 2010 13:57

Oeps ja, ik zal m'n banner gauw vernieuwen :o

@MissF: lekker is dat hé, als ze aan één slaapje genoeg hebben! Hier hebben Timon en Sylke aan het begin van de middag tegelijk hun slaapje, vind ik ook wel makkelijk eigenlijk. Even rust in de tent en tijd voor mezelf :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jan 2010 21:19

@miss F. Hier redt Hugo het ook niet tot de middag hoor. Heel vaak eten wij om 11.00 uur/11.30 uur al brood samen en daarna stop ik hem in bed tot ongeveer 15.00 uur. Vervolgens kan Hugo net wakker blijven tot 18.30 uur.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 05 jan 2010 22:19

Het is toch heel verschillend per kind!
Anna Sofie slaapt tot 09.00 en dan tot 12.00 wakker en tot 14.30 slapen en dan met moeite tot 18.30 wakker. Soms slaapt ze ook tot 09.00, dan weer van 11.00-12.00 en dan van 14.00-16.00 en weer vanaf 19.00.
Die twee ritmes heeft ze.

Maar... ze krijgt om 22.00 nog steeds een fles kolfmelk met brinta.. anders red ze het niet tot 07.00. (dan krijgt ze de borst, gaat dan weer bed in en slaapt tot 09.00)
Ik wil er graag vanaf.. maar als ik hem vervroeg, komt ze 's morgens de 'vervroegde' tijd...
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 jan 2010 08:32

wat goed zeg! nog steeds bv! Julia kreeg tot 13 maand dan, maar alleen nog een voeding voor het slapen gaan! overigens eten wij ook vroeg, ze ligt er altijd rond kwart voor 12 in, anders is ze over de slaap heen! en op het kdv doen ze dat nu ook, zodat ze niet wakker gehouden wordt door het andere meisje wat bij haar op de kamer slaapt!

ze ligt er trouwens in tot half drie, ook al is ze om één uur al wakker, ze mag er nog neit eerder uit. ALs ze goed geslapen heeft houdt ze het wel goed vol, maar anders is het ook drama rond zes!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jan 2010 08:37

Oei...nog steeds de avondfles. Dat is ook vermoeiend voor je! Hugo en ik waren beiden blij dat wij daarvan af waren. Hij vond het ontzettend vervelend om wakker gemaakt te worden rond 21.30 uur en ik wilde ook wel eens eerder gaan slapen, maar dat kon dan niet. Hugo eet rond 17.30 uur een bord warm eten op met een schaaltje yoghurt en krijgt nog een beker water voor het slapen gaan en dan slaapt hij tot de volgende morgen.

De laatste voeding is ook echt iets waar ik bij een volgende enorm tegenop zie. Ik ben ook absoluut geen avondmens. Hugo gelukkig ook niet, maar die is wel altijd om 6.00 uur paraat. En eigenlijk vind ik dat fijner dan dat hij s'avonds lang opblijft. Nu scheelt het ook dat hij 3 dagen in de week al vroeg naar het kdv gaat . Dat is dus gewoon zijn ritme.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jan 2010 09:01

Wat ben ik dan bevoorrecht zeg, die avondfles is er al maanden af, gelukkig. Al vond ik het ook wel erg gezellig, nog even met zijn drietjes op ons bed, 's avonds laat :)
Hij slaapt nu standaard van een uur of 6, half 7 tot de volgende morgen 8 uur. Later wordt het zelden meer, maar dat vind ik ook niet erg, 8 uur is prima. 7 uur zou ik te vroeg vinden ;) (of 6 uur, pff, ajl, dat je dat volhoudt!)
PpM, waarom moet ze zo'n tijd in bed blijven dan? ze heeft toch nog geen idee van tijd? Gister was Jurian na een uur al weer wakker, en zodra hij een beetje gaat jammeren haal ik hem er wel uit. Hij heeft toen later op de middag gewoon nog een uurtje geslapen. En dat ging ook best.

Hij gaat trouwens ook steeds meer praten, zo leuk :D mama, papa, aai, pap, eh-ooh (als er iets valt), haai (als in: hallo, als ik zijn kamer binnenkom) enzo. Echt heel gezellig, dat geklets :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 jan 2010 10:42

Ilona slaapt 's middags heel sporadisch.. Bij de oma's gaat ze wel slapen, maar thuis niet. :/
Ik leg haar er wel altijd nog in, en meestal speelt/zingt ze dan een uurtje.
En soms valt ze na een tijdje nog in slaap.

Hadden zondag een camera op haar kamertje gezet, kijken wat ze nou allemaal deed,
was wel grappig om te zien. :biggrin:

Maar goed, net als vanmorgen (09:15) slaapt ze wel altijd lekker uit.
En dat is mij veel waard, want ik ben echt geen ochtendmens. :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 jan 2010 11:40

Dan krijg jij het zwaar als ze straks naar school mag.

Caroline slaapt bijna altijd nog 's middags, over een maand mag ze naar school ben benieuwd hoe dat dan gaat met haar vermoeidheid.
ja, dat is mijn mening dan he.....

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 06 jan 2010 11:45

Danique is ook al een jaar van haar middagslaap af...

Die heeft zo weinig slaap nodig, idd best vermoeiend soms!!

Leuke foto ag. :-)

Knapperd die Hugo die had een mooie verrassing dus!!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jan 2010 12:13

Ik sta echt met mn oren te klapperen....kleintjes die tot 8.00/9.00 uur slapen :shock: . Op zich wel lekker, maar op werkdagen zou het mij niet zo uitkomen. Dan wordt hij rond 6.30 uur toch uit bed geplukt en gaat mn man uitgebreid met hem ontbijten voordat hij naar het kdv gaat. Hugo is namelijk meestal ook de eerste op het kdv om 7.30 uur.

Nu met die donkere dagen redt Hugo het af en toe tot 7.00 uur, maar dan liggen mn man en ik al half wakker te draaien en te wachten totdat hij wakker is.....haha.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 06 jan 2010 12:45

Hier ook weer even een berichtje van mij... Ik heb het zo druk met genieten van onze kleine meid! Het gaat hier super goed. De eerste weken waren erg wennen, maar toen we eenmaal ons ritme gevonden hadden ging het heel lekker en het gaat nu nog steeds goed. Lieke is alweer acht weken! Ze groeit echt als kool, wat gaat dat hard zeg. Ze is lekker vrolijk, kraaien en lachen doet ze veel! Tis echt genieten van ons moppie... Over vier weekjes moet ik weer gaan werken, heb er nog niet echt veel zin in.. Maar soms heb ik ook wel weer zin in ff wat anders als luiers, flesjes etc.
's Nachts komt ze nog altijd een keer, dat is weleens balen maar ja het hoort er bij he. Ik moet volgende week naar het bureau, benieuwd hoeveel ze dan weer gegroeid is! En dan krijgt ze ook de eerste inentingen :( Hopelijk heeft ze er niet al te veel last van!

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 06 jan 2010 12:53

O, wat gaat dat dan weer hard, hè? Geniet maar lekker van je meisje.
Joëlle slaapt altijd 's morgens nog een uurtje (op aanraden van het cb, omdat ze het nog nodig heeft op haar leeftijd...) en 's middags 2 uurtjes. Wel lekker hoor, want dan heb je zelf je handen even vrij. Hoewel ze heel makkelijk is, wil ze wel eens 'kattekwaad' uithalen als je zelf bezig bent. Haar box staat naast de CD-kast en daar haalt ze dus mooi de CD's uit waar ze bij kan. Met als gevolg dat er een aantal hoesjes kapot zijn, omdat ze ze gewoon wegsmijt. Dat is haar manier van aandachttrekken.

Wie van jullie heeft ervaring met babyzwemmen? Hoe gaat dat in z'n werk? Ik denk erover om dat te gaan doen.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 06 jan 2010 12:56

Ja dat gaat echt hard! In het begin lach je erom dat iedereen zegt: "geniet er maar van want ze zijn zo groot". Maar inderdaad, het gaat echt snel!

Babyzwemmen lijkt mij ook superleuk, maar ik heb ooit es van een vriendin begrepen dat het hier erg duur is. Maar dat kan natuurlijk overal verschillen!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 jan 2010 13:09

jah, babyzwemmen is erg leuk, alleen was onze uk veel verkouden en ehb ik dat dus toen niet lang volgehouden. Ze was nog maar een maand of 5. Ik zou het ook wel leuk vinden om te gaan peuterzwemmen, maar dat kost wel 5 eurp per half uur, dat vind ik toch wel prijzig en het is op vrijdagmorgen en dan werk ik!

MissF, ze vind het echt niet erg om in haar bed te spelen. Overigens als ze niet slaapt begint ze pas te huilen rond half drie. Idem met smorgens, ze mag er pas kwart voor acht, acht uur uit. Een tijdje terug haalde ik haar eruit als ze wakker was, op een gegeven moment was ze al om kwart over zes wakker met de mededeling, mama bejen pelen! dus... maar lekker tot acht uur!! En nu ik dat een paar weken heb volgenhouden wacht ze gewoon tot ikhaar kom halen. Ze kan smorgens ook gewoon lekker spelen in bed als ze wakker is.
Als ze niet slaapt en ze is heel de dag beneden is ze ook erg humerugi, dus voor mij ook wel even lekker dat ik mijn ding ff kan doen. Tja... moet ik niet mijn tijd verdoen met refowebben :oops:

Hier hebben we haar met 9 maand laten huilen, en toen was de avondvoeding er ook af. Voordat iedereen erover heen valt. Ik gaf toen nog volledig bv en ze wilde niet gewoon voedsel, wat ze wel moest, maar door de bv had ze geenh onger, dus heb ik dat flink afgebouwt. Ik zat zelf toen ook net in een periode dat ik echt aan het eind van me latijn was! ze is tot 9 maand zeker nog twee keer snachts geweest, en toen vond ikhet wel prima. Ze was het niet nodig ook, ze was prima aan de maat!

Terug naar “Archief”