Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor AikonGirl » 01 jan 2010 20:34

Ilona werd kwart over 12 wakker, en heeft toen een tijd uit het raam gekeken, vond ze prachtig!

MissF, Ilona is ook op 14 januari jarig... kGa ook maar eens een uitnodiging maken. :)
M'n man gaat proberen vrij te krijgen, zodat er ook wat mensen 's middags kunnen komen.

En 's avonds vieren we het van 19:00-21:00, net als vorig jaar.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 jan 2010 20:48

Wow, wij hebben zoonlief even gemeten en gewogen. Hij is in 3 maanden tijd maar liefst 6 cm gegroeid en 2 kg aangekomen: van 82 cm naar 88 cm, van 9,5 kg naar 11,5 kg. Joepie!

Hij heeft trouwens gewoon door alle vuurwerk heen geslapen (hij is 2 jaar en 7 maanden), dus dat was wel fijn!

@TJ: ik lees terug over iets van melk / lactose - intolerantie bij Matteo. Wij denken dat kindlief daar ook last van heeft. Nu hebben veel negroïde mensen daar in zekere zin last van. Hij dronk laatst voor het eerst melk, warme chocolademelk, en meteen sloegen zijn darmen op hol. Gisteren aten we lasagne en daar gaat een behoorlijke scheut melk door de saus, dus hij had weer buikpijn en spetterpoep. Zijn ontlasting is vanaf het begin een groot probleem, dus we zijn er nog een beetje mee aan het worstelen. Hij is wel tegen alle verschillende parasieten behandeld die hij meegenomen had, maar tests of dit heeft geholpen moeten nog volgen. Hoe zijn jullie er bij Matteo achter gekomen?!

Dan iets anders. Zoonlief is hoe dan ook uit verhouding (denk Afrika-buik enzo). Het lopen gaat nu echt heel goed, hij kan al wat rennen en wankelt niet meer zo. Maar zijn voetjes staan bij het lopen wel wat naar buiten. Is dit 'normaal', moet hier iets aan gebeuren, is dit gewoon een simpel gevolg van ondervoeding/eenzijdige voeding (we hebben dit in extremere mate bij veel kindjes gezien, iets met vitamine D wellicht?) of hebben meer kindjes van zijn leeftijd dat?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 jan 2010 21:06

wij hebben het ontdekt door hem een tijdje helemaal geen melkproducten te geven, om te kijken of hij daar van opknapte! en hij knapte er inderdaad erg snel van op!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 jan 2010 22:02

@Galateia: Timon heeft zijn voetjes ook wat naar buiten staan. Ik weet natuurlijk niet in welke mate het bij jullie zoon is, dus of het normaal is weet ik niet.
Fijn dat hij zo groeit! Hij doet het dus goed op Hollandse bodem :wink:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 01 jan 2010 23:05

Ppm, Ze spuugt gelukkig niet zo heel vaak maar als ze het doet komt er wel een hele golf. Ze moet dan meestal wel verschoont worden (en ik soms erbij). Daarna drinkt ze gewoon weer haar buikje vol.

Galateia, fijn dat Samuel zo goed groeit. Het is volgens mij normaal dat voeten tot een bepaalde leeftijd naar buiten staan en dat ze over hun eigen voeten struikelen maar ik weet niet tot welke leeftijd precies. Als je met hem bij de kinderarts bent zou ik het gewoon even vragen en er naar laten kijken.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 jan 2010 18:55

Leuk om weer van iedereen te lezen!
MissF: leuke foto's op de uitnodiging!
LauraC: goed idee hoor, een zaaltje, zeker nu je alleen met hem bent!
Galateia: de manier van TJ werkt vaak wel, niet laten gebruiken en dan kijken hoe het gaat en bv. een keer toch wat geven en kijken hoe het gaat. Het kan bij jullie ook met de voeding in het verleden te maken hebben. De darmen e.d. kunnen dan sommige zaken niet aan. (geef bv een kind dat nog nooit kruiden heeft gehad ineens een hand bolognese chips) En zowieso is melk/chocolade e.d. niet echt aan te raden. Hoe reageert hij op karnemelk?

Anna Sofie genoot van het vuurwerk. oh, ah en bam bam. Ze wees iedere kleurrijke knaller vol plezier aan. We vierden het gelukkig bij mijn ouders want in onze eigen woonplaats is het net oorlog. Asogedoe. Anders kun je het niet noemen.
Time flies when you have none!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 02 jan 2010 19:42

Super leuk MissF die kaart van Jurian!!

AG, dan is jullie meisje ook alweer bijna jarig.
Wat gaat het hard, maar ook wel weer leuk want als ze straks echt lekker gaat babbelen, is gezellig!
En ze zeggen soms de gekste dingen :lol:

LauraC, super idee van het zaaltje, zeker doen hoor, is makkelijk!
(was ik vergeten te zeggen :mrgreen: :wink: )

Sterretje, lachen zeg dat Anna Sophier het vuurwerk zo leuk vond :D

TJ, fijn hoor dat het beter gaat nu met hem!
Tis waarschijnlijk echt allemaal uitproberen met wat hij wel/niet kan eten...

Galateia, zo Samuael word zo te horen goed te eten gegeven!
Nou fijn hoor dat hij het zo goed doet, scheelt toch weer een hoop zorgen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 jan 2010 22:40

galateia: ik heb ook getobt met de voeding met julia, wat onze ha adviseerde om dagelijks bij te houden wat er in ging aan voeding, de tijden wat en de hoveelheede, en wat er dus weer uitkwam, hoe dat eruit zag! toen we bij de ka kwamen zag die meteen wat het probleem was! en dat er serieus wat an de hadn was, ipv dat jeerst nog weer zo schema bij moet gaan houden.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 jan 2010 22:40

fijn trouwens da thij zo goed groeit!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 jan 2010 23:05

Hm, een poepdagboek is wel een goed idee, ja. Over 3 weken zitten we weer in het ziekenhuis. Dat er van alles aan de hand is, dat was daar ook al wel duidelijk. Maar ja, het kan ook nog steeds die parasiet zijn. Hm.

We zijn heel blij, dat hij goed groeit! Het is ongelofelijk hoe snel zo'n humpie kan omschakelen. En het is ongelofelijk wat goed en gevarieerd voedsel, hygiene en liefde met zo'n kindje kunnen doen. We hadden het wel gehoord en gezien bij anderen, maar als het dan je eigen kindje is... dan is het wel heel erg bijzonder :8>

Hij is trouwens een echte knuffelkont. Hij is dol op kusjes geven en krijgen. Er wordt hier heel wat afgeknuffeld :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 jan 2010 12:32

trijntjejohanna schreef:
kwebbel schreef:TJ: melkintolerantie???

lactose-intolerantie!
quote]

@ TJ; mijn zusje heeft ook (o.a.) lactose intolerantie. Zij neemt altijd sojaproducten en heeft tabletjes die lactose omzetten in lactase. Zo kan ze af en toe toch 'zondigen'.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 jan 2010 15:16

wat voor tabletjes zijn dat? Matteo wil geen sojaproducten. hij zit momenteel in een fase dat hij niks anders wil dan dat hij kent. dus we kunnen nu even niks anders introduceren en hij krijgt dus nu momenteel helemaal geen zuivel..

Heb nog een filmpje van Matteo die naar het vuurwerk kijkt.. beetje erg donker filmpje.. maar goed.. het gaat vooral om het geluid :mrgreen: hij heeft genoten van het vuurwerk!!
http://www.youtube.com/watch?v=hFFbTghtBpo

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 jan 2010 15:41

je zou best zonder zuivelproducten kunnen, als hij soja niet lekker vindt, eiwitten uit ei en vlees, en je kan ook sinasappelsap met calcium kopen.

je kan verder in de natuurwinkel of bij de grotere supermarkten ook rijstemelk of amandelmelk kopen, vooral dat 2de is erg lekker, maar je kan er ook chocelade melk mee maken en pannekoeken bakken

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 jan 2010 20:55

heftig TJ, sterkte ermee!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 jan 2010 09:09

pff ik heb vanmorgen Milan weer naar school gebracht.. omdat de juf van groep 0 stopt, komen al die kinderen erbij in groep 1.. dat betekend dat ze uitkomen op 33 kinderen.. en als je dan ziet hoe groot hun lokaal is.. nee ik ben daar echt niet blij mee ](*,) ze kunnen nu niet eens normaal een kring maken voor 's ochtends... ](*,)

Terug naar “Archief”