Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Gerdien B. » 17 dec 2009 13:27

Dit is echt bizar.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 17 dec 2009 13:32

Gerdien B. schreef:Dit is echt bizar.

Niet te geloven zeg!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 dec 2009 19:45

@ dat bericht van GerdienB: dat is inderdaad te gek voor woorden.

Vandaag stond dit bericht op PZC.nl, een citaat eruit:

Man gespiest aan trekhaak

KAPELLE - Een 81-jarige man uit de gemeente Kapelle is vanmorgen gewond geraakt bij een bizar ongeluk.

Het slachtoffer had rond half tien zijn auto geparkeerd op het parkeerterrein bij de C1000. Hij stond achter zijn auto toen achter hem een ander voertuig uit een parkeervak wegreed.

Door nog onbekende oorzaak heeft deze auto de 81-jarige man geraakt waarna hij met zijn been op de trekhaak van zijn eigen auto werd gespiest en bekneld kwam te zitten. (...) De man is uiteindelijk per traumaheli overgebracht naar het ziekenhuis in Rotterdam.
Ik vraag me af hoe je aan een trekhaak gespiest kunt worden: die dingen zijn toch bot? Die van mij tenminste wel...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 dec 2009 20:50

Gerdien B. schreef:Dit is echt bizar.

Dat is gewoon ziek :cry:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 26 dec 2009 14:45

Mislukte aanslag op vlucht Schiphol–Detroit
Weer een mohammedaan zeker? Inderdaad, ja hoor.
Waarom kunnen die lui zich niet gewoon rustig houden? Wat heb ik als westeuropeaanse burger eigenlijk te schaften met die rare profeet uit Arabië? Ik heb niks met hem. Laat ons dan ook met rust.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 dec 2009 11:45

Niks. Maar extremisten zijn er helaas altijd.... En ze houden zich nooit rustig. En dat blijft waarschijnlijk ook wel zo...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 dec 2009 19:33

vergeet ook niet dat er niet alleen extremisten zijn in de islam maar ook in het christendom.
Zulke acties zulllen er nog wel vaker komen aankomende jaren. In naam van welk geloof dan ook.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 29 dec 2009 20:22

Gerdien B. schreef:vergeet ook niet dat er niet alleen extremisten zijn in de islam maar ook in het christendom.
Zulke acties zulllen er nog wel vaker komen aankomende jaren. In naam van welk geloof dan ook.

Elk geloof kun je misbruiken, maar waarom vallen de moslims zo op in dit opzicht? Echt, om de haverklap is er wel weer ergens mohammedaans geweld/een mohammedaanse aanslag.
Ik weet dat er zat moslims zijn die het er niet op hebben. Maar ik vind dat die extremisten de islam toch wel en de schijnwerpers zetten als een gevaarlijke godsdienst.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 30 dec 2009 01:25

Boekenlezer schreef: Maar ik vind dat die extremisten de islam toch wel en de schijnwerpers zetten als een gevaarlijke godsdienst.

Als jij, men, eens meer zou kijken naar, verdiepen in, bijvoorbeeld CNN, Amerikaanse berichtgeving, etc dan is er m.i. ook genoeg te vinden, tot je te nemen, over Amerikaans Christen-fundamentalisme toch? Het is die berichtgeving waarbij mij soms de haren ten bergen rijzen.

Daarbij valt het mij persoonlijk erg op, dat het lijkt. of jij je altijd erg afzet en enkel tegen Moslims.. Over Christen -fundamentalisme zie ik jou nooit iets schrijven of wel....?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 dec 2009 10:39

Harm-J schreef:
Boekenlezer schreef: Maar ik vind dat die extremisten de islam toch wel en de schijnwerpers zetten als een gevaarlijke godsdienst.

Als jij, men, eens meer zou kijken naar, verdiepen in, bijvoorbeeld CNN, Amerikaanse berichtgeving, etc dan is er m.i. ook genoeg te vinden, tot je te nemen, over Amerikaans Christen-fundamentalisme toch? Het is die berichtgeving waarbij mij soms de haren ten bergen rijzen.

Daarbij valt het mij persoonlijk erg op, dat het lijkt. of jij je altijd erg afzet en enkel tegen Moslims.. Over Christen -fundamentalisme zie ik jou nooit iets schrijven of wel....?

Natuurlijk is er altijd weer méér waar je je in zou kunnen verdiepen (en wat je zou moeten volgens je discussiegenoot). Helaas is mijn tijd nogal beperkt.

En of er geen foute standpunten voorkomen binnen dat hok wat als christendom wordt beschreven? Ongetwijfeld wel. Christenen zijn mensen, en bepaalde religieuze denkbeelden kunnen soms belemmerend werken in de kijk op de realiteit. Het is de kunst om dat te onderkennen.
Dat kun je natuurlijk ook van de islam zeggen, maar m.b.t. de islam heb ik meer wantrouwen aangaande (het gif in) de bronnen van die religie. Dat is het verschil.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 30 dec 2009 12:07

Boekenlezer schreef:En of er geen foute standpunten voorkomen binnen dat hok wat als christendom wordt beschreven? Ongetwijfeld wel. Christenen zijn mensen, en bepaalde religieuze denkbeelden kunnen soms belemmerend werken in de kijk op de realiteit. Het is de kunst om dat te onderkennen.
Dat kun je natuurlijk ook van de islam zeggen, maar m.b.t. de islam heb ik meer wantrouwen aangaande (het gif in) de bronnen van die religie. Dat is het verschil.

Eerlijk is eerlijk Boekenlezer, we zullen blijvend van mening verschillen in deze materie. Toch vind ik jouw antwoord wel genuanceerd.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 mar 2010 19:07

Ik las vandaag dit artikel:

Stevige opmars benzineprijs

Volgens het consumentencollectief UnitedConsumers is de landelijke gemiddelde adviesprijs voor een liter ongelode benzine woensdag uitgekomen op 1,563 euro. “Heel 2009 zat de benzineprijs onder de 1,50 euro. In 2010 zal hij daarboven blijven”, voorspelt Paul van Selms van UnitedConsumers.

Een jaar geleden kostte een liter benzine nog 1,312 euro. Begin dit jaar was de prijs al opgelopen naar 1,496 euro. Volgens Van Selms is het mogelijk dat dit jaar de recordprijs van juni 2008 wordt overtroffen toen de prijs van een liter op 1,692 euro piekte. “Ik sluit niet uit dat we over enkele jaren zelfs naar de 2 euro gaan. De belastingen op brandstoffen gaan immers ook jaarlijks omhoog.”

De benzineprijs komt tot stand aan de hand van verschillende factoren. De raffinagecapaciteit is daarbij een van de meest bepalende. “Daar wordt de prijs het meest gemaakt.” Europa telt niet al te veel raffinaderijen. Als bij een of een paar raffinaderijen iets aan de hand is, heeft dat meteen effect.

“Zo kan de recente staking bij een raffinaderij in Frankrijk een rol gespeeld hebben”, zegt Van Selms. Maar dat verklaart zeker niet alles. “De raffinaderijen hebben hun winsten behoorlijk zien verdampen. Nu zorgen zij ervoor dat de prijs van het eindproduct hoger is.” Dat kunnen ze door ‘aan de knoppen te draaien’.

Verder speelt de olieprijs een rol, maar die is nu met rond 80 dollar per vat niet extreem hoog. Bij de vorige recordprijs voor benzine kostte een vat olie 140 dollar. Ook zijn valuta-effecten van invloed, maar ook daar is momenteel niets geks mee aan de hand. “En de recessie lijkt over het dieptepunt heen te zijn, dus ook daar ligt het niet aan”, aldus Van Selms.

Bron: ANP

Van zo'n artikel word ik niet echt vrolijk.
Ten eerste is het natuurlijk al niet fijn om gedwongen te worden om meer te betalen voor het voltanken van je voertuig. Zoiets voelt een beetje als nodeloze willekeur.
Maar het heeft nog wel meer vervelende effecten. Het werkt eigenlijk op alles door. Dat weet ik nog van 2008. Alles wordt duurder, want alles moet vervoerd worden. Het staat de economie in de weg.
Nee, van mij hoeft dat niet.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 23 mar 2010 21:37

Boekenlezer schreef:Mislukte aanslag op vlucht Schiphol–Detroit
Weer een mohammedaan zeker? Inderdaad, ja hoor.
Waarom kunnen die lui zich niet gewoon rustig houden? Wat heb ik als westeuropeaanse burger eigenlijk te schaften met die rare profeet uit Arabië? Ik heb niks met hem. Laat ons dan ook met rust.

Wil jij nu expleciet hier zeggen dat alle moslims niet te vertrouwen zijn en een aanslag willen plegen ? oeps dan ga ik maar een huisje op de maan reserveren ! ;)

Rare profeet, uit Arabié ?

Wat heb ik te maken met die rare man die over het water loopt in de bijbel ? Hoe zou dat op jou overkomen ? ik denk dat je het wel leuk vindt als ik dat schrijf he !

(even voor de goede orde, ik spiegel dus even zodat je me hopelijk begrijpt ! )

En zullen we het even hebben over iets wat dichter bij ons huis stond en waarvan een land jarenlang een scheuring had, en nu nog de wonden zichtbaar zijn ! Ierland... met zijn vele doden vanwege een onderlinge Christelijke strijd ?

Of even terug gaan naar de middeleeuwen en de kruistochten ? Want toen hebben we toch niks gedaan ?

Of kijken we even verder naar het midden Oosten naar de Joden die ook niet bepaald zich aan Internationale afspraken houden mbt het mensenrecht ?

Je lijkt wel een klein kind zeg... er was een tijd gelden een documantaire op TV over de rechtse flank van kerkelijk nederland ! (en dan laat ik dus keurig de boel in het midden ) hoe die dachten over buitenlanders enzo... Wilders zou er blij van geworden zijn ....

Zo ik hoop dat je genoeg stof tot nadenken hebt ....

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 25 mar 2010 10:18

BRUSSEL - Een oudere vrouw uit het Belgische Wieze die afgelopen zomer tijdens een fietstocht ten val kwam, heeft een rekening van 250 euro gekregen omdat zij een bloedvlek op het wegdek achterliet. De vrouw moet de schoonmaakkosten betalen.

De brandweer van Aalst verwijderde de vlek. Het karwei duurde twintig minuten, meldt de krant Het Nieuwsblad donderdag.

Volgens de burgemeester van Aalst gaat het bij de rekening om de standaardprocedure. Als er een ongeval gebeurt, krijgt de stad de facturen voor het vervoer met de ziekenwagen en de opname in het ziekenhuis

Ook stuurt de gemeente de brandweer om de rijweg schoon te maken. De schade wordt verhaald op de betrokkenen.

Bron : Nu.nl

Ik dacht dat de belgen gek waren maar nu weet ik het zeker.... :(

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 apr 2010 13:58

Terug naar “Archief”