Moderator: Moderafo's
Ik vraag me af hoe je aan een trekhaak gespiest kunt worden: die dingen zijn toch bot? Die van mij tenminste wel...Man gespiest aan trekhaak
KAPELLE - Een 81-jarige man uit de gemeente Kapelle is vanmorgen gewond geraakt bij een bizar ongeluk.
Het slachtoffer had rond half tien zijn auto geparkeerd op het parkeerterrein bij de C1000. Hij stond achter zijn auto toen achter hem een ander voertuig uit een parkeervak wegreed.
Door nog onbekende oorzaak heeft deze auto de 81-jarige man geraakt waarna hij met zijn been op de trekhaak van zijn eigen auto werd gespiest en bekneld kwam te zitten. (...) De man is uiteindelijk per traumaheli overgebracht naar het ziekenhuis in Rotterdam.
Gerdien B. schreef:vergeet ook niet dat er niet alleen extremisten zijn in de islam maar ook in het christendom.
Zulke acties zulllen er nog wel vaker komen aankomende jaren. In naam van welk geloof dan ook.
Boekenlezer schreef: Maar ik vind dat die extremisten de islam toch wel en de schijnwerpers zetten als een gevaarlijke godsdienst.
Harm-J schreef:Boekenlezer schreef: Maar ik vind dat die extremisten de islam toch wel en de schijnwerpers zetten als een gevaarlijke godsdienst.
Als jij, men, eens meer zou kijken naar, verdiepen in, bijvoorbeeld CNN, Amerikaanse berichtgeving, etc dan is er m.i. ook genoeg te vinden, tot je te nemen, over Amerikaans Christen-fundamentalisme toch? Het is die berichtgeving waarbij mij soms de haren ten bergen rijzen.
Daarbij valt het mij persoonlijk erg op, dat het lijkt. of jij je altijd erg afzet en enkel tegen Moslims.. Over Christen -fundamentalisme zie ik jou nooit iets schrijven of wel....?
Boekenlezer schreef:En of er geen foute standpunten voorkomen binnen dat hok wat als christendom wordt beschreven? Ongetwijfeld wel. Christenen zijn mensen, en bepaalde religieuze denkbeelden kunnen soms belemmerend werken in de kijk op de realiteit. Het is de kunst om dat te onderkennen.
Dat kun je natuurlijk ook van de islam zeggen, maar m.b.t. de islam heb ik meer wantrouwen aangaande (het gif in) de bronnen van die religie. Dat is het verschil.
Stevige opmars benzineprijs
Volgens het consumentencollectief UnitedConsumers is de landelijke gemiddelde adviesprijs voor een liter ongelode benzine woensdag uitgekomen op 1,563 euro. “Heel 2009 zat de benzineprijs onder de 1,50 euro. In 2010 zal hij daarboven blijven”, voorspelt Paul van Selms van UnitedConsumers.
Een jaar geleden kostte een liter benzine nog 1,312 euro. Begin dit jaar was de prijs al opgelopen naar 1,496 euro. Volgens Van Selms is het mogelijk dat dit jaar de recordprijs van juni 2008 wordt overtroffen toen de prijs van een liter op 1,692 euro piekte. “Ik sluit niet uit dat we over enkele jaren zelfs naar de 2 euro gaan. De belastingen op brandstoffen gaan immers ook jaarlijks omhoog.”
De benzineprijs komt tot stand aan de hand van verschillende factoren. De raffinagecapaciteit is daarbij een van de meest bepalende. “Daar wordt de prijs het meest gemaakt.” Europa telt niet al te veel raffinaderijen. Als bij een of een paar raffinaderijen iets aan de hand is, heeft dat meteen effect.
“Zo kan de recente staking bij een raffinaderij in Frankrijk een rol gespeeld hebben”, zegt Van Selms. Maar dat verklaart zeker niet alles. “De raffinaderijen hebben hun winsten behoorlijk zien verdampen. Nu zorgen zij ervoor dat de prijs van het eindproduct hoger is.” Dat kunnen ze door ‘aan de knoppen te draaien’.
Verder speelt de olieprijs een rol, maar die is nu met rond 80 dollar per vat niet extreem hoog. Bij de vorige recordprijs voor benzine kostte een vat olie 140 dollar. Ook zijn valuta-effecten van invloed, maar ook daar is momenteel niets geks mee aan de hand. “En de recessie lijkt over het dieptepunt heen te zijn, dus ook daar ligt het niet aan”, aldus Van Selms.
Bron: ANP
Boekenlezer schreef:Mislukte aanslag op vlucht Schiphol–Detroit
Weer een mohammedaan zeker? Inderdaad, ja hoor.
Waarom kunnen die lui zich niet gewoon rustig houden? Wat heb ik als westeuropeaanse burger eigenlijk te schaften met die rare profeet uit Arabië? Ik heb niks met hem. Laat ons dan ook met rust.
BRUSSEL - Een oudere vrouw uit het Belgische Wieze die afgelopen zomer tijdens een fietstocht ten val kwam, heeft een rekening van 250 euro gekregen omdat zij een bloedvlek op het wegdek achterliet. De vrouw moet de schoonmaakkosten betalen.
De brandweer van Aalst verwijderde de vlek. Het karwei duurde twintig minuten, meldt de krant Het Nieuwsblad donderdag.
Volgens de burgemeester van Aalst gaat het bij de rekening om de standaardprocedure. Als er een ongeval gebeurt, krijgt de stad de facturen voor het vervoer met de ziekenwagen en de opname in het ziekenhuis
Ook stuurt de gemeente de brandweer om de rijweg schoon te maken. De schade wordt verhaald op de betrokkenen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten