Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Dippie » 29 dec 2009 12:19

Sabra schreef:
Jo'tje schreef:
Maar wat voor 'adviseur' zou je hebben als ze dit soort dingen niet met je bespreken als het over hypotheken gaat? Lijkt me toch wel een beetje je verplichting. Het zijn toch niet allemaal van die oplichters? ;)

Zo´n adviseur zit er niet om jouw advies te geven, maar om geld te verdienen. Dat moet je altijd in je achterhoofd houden.

Nounounou.....Zo zou ik het nou ook weer niet bekijken zeg!
Dus de ouders bij mij op de opvang denken ook; zo'n leidster zit er niet om voor de kinderen te zorgen, maar om geld te verdienen? Lekker is dat :(
Maargoed, zo'n iemand zit er dus wel degelijk om jouw advies te geven en al zou hij jouw een verkeerd advies geven, wordt zijn baas daar echt niet vrolijker van hoor :wink: , dus ik geef Jo'tje wel gelijk wat voor advieseur heb je dan gekozen als ze je zulk soort dingen niet vertellen? Ik neem ook aan dat je niet zomaar naar de eerste de beste toestapt maar ook daar eerst goed over nadenkt.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 29 dec 2009 12:32

Sabra schreef:
Daphne schreef:Ja, inderdaad.

Dan erbij, Kwebbel, zou ik er zelf nooit voor kiezen - en al helemaal niet in deze tijd - om eerst je eigen huis te verkopen alvorens je een ander huis koopt. Straks zit je met een dubbele hypotheek.

Als je eerst je eigen huis verkoopt, dan kun je niet met een dubbele hypotheek zitten. Dat kan het geval zijn als je eerst een huis koopt voordat je het jouw hebt verkocht.

Dat bedoel ik eigenlijk ook... Sliep nog half toen ik dit typte denk ik...
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 dec 2009 12:36

Sabra schreef:
Jo'tje schreef:
Maar wat voor 'adviseur' zou je hebben als ze dit soort dingen niet met je bespreken als het over hypotheken gaat? Lijkt me toch wel een beetje je verplichting. Het zijn toch niet allemaal van die oplichters? ;)

Zo´n adviseur zit er niet om jouw advies te geven, maar om geld te verdienen. Dat moet je altijd in je achterhoofd houden.

Dat ligt er ook maar aan met wie je in zee gaat...
Uiteindelijk moet iedereen er wel wat aan verdienen, maar de manier waarop dat gaat en hoe ze je adviseren, dat verschilt nogal per instelling, zullen we maar zeggen :)
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 dec 2009 12:44

Jo'tje schreef:
Sabra schreef:
Jo'tje schreef:

Dat ligt er ook maar aan met wie je in zee gaat...
Uiteindelijk moet iedereen er wel wat aan verdienen, maar de manier waarop dat gaat en hoe ze je adviseren, dat verschilt nogal per instelling, zullen we maar zeggen :)

Heel weinig hypotheekadviseur praten over de toekomst hoor die zijn blij als ze een hypotheek kunnen ''verkopen'' zijn wij wel achter gekomen.
Je kan flink in de problemen komen in elk geval ik ken een aantal gevallen wist ook niet dat dat zo mogelijk was.
Maar je moet altijd op je hoede zijn.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 dec 2009 12:55

ik ga gewoon het gesprek aan en we zien wel. Geen tijd om mij nu daar druk over te maken.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 dec 2009 12:56

Maargoed, zo'n iemand zit er dus wel degelijk om jouw advies te geven en al zou hij jouw een verkeerd advies geven, wordt zijn baas daar echt niet vrolijker van hoor

Dat is mijns inziens een nogal naïeve benadering. Het is financiële instellingen niet te doen om jou zo goed mogelijk van advies te voorzien, maar om zelf zo veel mogelijk te verdienen aan iedere klant.

dus ik geef Jo'tje wel gelijk wat voor advieseur heb je dan gekozen als ze je zulk soort dingen niet vertellen? Ik neem ook aan dat je niet zomaar naar de eerste de beste toestapt maar ook daar eerst goed over nadenkt.

Als je programma's zoals bijv. Radar hebt gezien, dan zou je niet zo praten. Natuurlijk zijn er ook fatsoenlijke adviseurs, maar met dat soort lieden ben ik altijd zeer achterdochtig. Ze praten je allerlei producten aan die je helemaal niet nodig hebt.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 29 dec 2009 13:16

Wij hebben gekozen voor de Rabobank. Lekker veilig :D
Afbeelding

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 29 dec 2009 13:27

Gefeliciteerd, Dippie! Een spannende en drukke tijd!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 dec 2009 13:28

Dippie schreef:Wij hebben gekozen voor de Rabobank. Lekker veilig :D

De Rabobank is geen haar beter. Google maar eens op Rabobank en OpMaat Hypotheek.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 29 dec 2009 13:35

Sabra schreef:

De Rabobank is geen haar beter. Google maar eens op Rabobank en OpMaat Hypotheek.

Hebben wij toch weer het voordeel dat we geen OpMaat Hypotheek hebben afgesloten zeg :wink:
Ook dáár denk je dus eerst goed over na voordat je een hypotheek afsluit.
Btw moeten wij onze hypotheek nog afsluiten hoor 8)
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 dec 2009 13:40

Sabra schreef:

Dat is ook wel behoorlijk kort door de bocht van je, want het hele gebeuren rondom de OpMaat Hypotheek is erg netjes afgehandeld met de klanten, las ik vorige week.
pobody's nerfect

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 dec 2009 13:56

Jo'tje schreef:
Dat is ook wel behoorlijk kort door de bocht van je, want het hele gebeuren rondom de OpMaat Hypotheek is erg netjes afgehandeld met de klanten, las ik vorige week.

Dat moet je dan maar eens aan al die klanten vragen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 dec 2009 15:28

Nou, de nieuwe compensatie is pas een week geleden vastgelegd en wordt vanaf begin 2010 uitgevoerd. Ziet er wel netjes uit en is positief ontvangen, hoewel het jammer is dat er uberhaupt een compensatie moet komen.

Verder staat de Rabobank wel als betrouwbare bank te boek.

Maar wat is jouw suggestie Sabra?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 29 dec 2009 19:03

Marnix en Jo'tje: Is alles al helemaal definitief rond en weten jullie al wanneer jullie de sleutel krijgen?
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 dec 2009 21:06

Alles rond? Ach welnee, dat duurt allemaal hartstikke lang rondom die feestdagen etc. Bovendien duurde het iets langer omdat er nog geen makelaar bij betrokken was, die mensen op vakantie gingen.. Morgen gaan we de voorlopige akte tekenen en volgende week kunnen we pas terecht bij de bank voor de hypotheek. Maar: dan gaat het ook snel!
Het is de bedoeling dat we half maart de sleutel krijgen.

En ik heb er zoooooo'n zin in :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”