25 jaar getrouwd, en dan een feest...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

nita
Luitenant
Luitenant

25 jaar getrouwd, en dan een feest...

Berichtdoor nita » 27 dec 2009 20:06

volgend jaar hopen mijn schoonouders 25 jaar getrouwd te zijn.

graag zou ik van jullie willen horen, wat jullie ervaringen zijn van zo`n feest.
was het alleen met de kinderen en aanhang, of verdere familie ook
was de verdere familie er een hele dag of alleen met de receptie/feestavond

was er een feestavond en hoe zag die eruit, werden er stukjes gedaan? was er een feestgids??

ideeen hartelijk welkom!!

meissie88

Re: 25 jaar getrouwd, en dan een feest...

Berichtdoor meissie88 » 27 dec 2009 20:29

Dat kan je op heeeeel veel manieren invulllen!

Bij mijn ouders zijn de meiden s'morgens anar de kapper gegaan, en daarna hebben we met z'n allen lekker thuis een broodmaaltijd gegeten, hierna hebben we m'n opa opgehaald, en zijn we met z'n allen oud-hollandse spelletjes gaan doen bij 1 of andere zaal...Daarna hebben we daar ook gegeten, en daarna zijn we naar een fotograaf gegaan en hebben we als gezin een aantal foto's laten maken.
's Avonds hadden we een receptie, hierbij waren allerlei familie, vrienden, kennissen e.d. uitgenodigd!

M'n schoonouders waren vorige week 25 jaar getrouwd, op de dag zelf zijn we 's avonds met het hele gezin uit eten geweest en gebowld.
De volgende dag hadden we 's middags een 'receptie', in het zaaltje van de kerk, waarbij naaste familie was uitgenodigd voor een warm- en koud buffet...

Was beide heel leuk! :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 dec 2009 21:00

Toen mijn schoonouders 25 jaar getrouwd waren kende ik ze nog niet eens ;)
Mijn ouders hebben gewokt met de familie, dus allebei hun moeder, al hun broers en zussen met aanhang, hun eigen kinderen met aanhang, en een aantal goede vrienden. Was erg gezellig, er werden korte stukjes gedaan, waaronder door ons. Geen receptie ofzo, dat vonden ze overdreven (en ik ook eigenlijk ;) ). Maar het feestje zelf was echt leuk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 27 dec 2009 21:10

ja dat uit eten gaan is idd leuk. receptie zou ik zelf ook niet gelijk voor kiezen, alleen de familie is zo groot, en om die toch de gelegenheid te geven is het dan misschien wel een optie.

de stukjes hebben jullie die zelf gemaakt missF? en zijn dat algemene stukjes of stukjes echt over hun persoonlijk dingen die jullie hebben meegemaakt hebben met hun.

het idee van een foto zat ik ook aan te denken..

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 27 dec 2009 21:11

meissie88 schreef:Dat kan je op heeeeel veel manieren invulllen!

Bij mijn ouders zijn de meiden s'morgens anar de kapper gegaan, en daarna hebben we met z'n allen lekker thuis een broodmaaltijd gegeten, hierna hebben we m'n opa opgehaald, en zijn we met z'n allen oud-hollandse spelletjes gaan doen bij 1 of andere zaal...Daarna hebben we daar ook gegeten, en daarna zijn we naar een fotograaf gegaan en hebben we als gezin een aantal foto's laten maken.
's Avonds hadden we een receptie, hierbij waren allerlei familie, vrienden, kennissen e.d. uitgenodigd!
Tijdens de receptie hebben wij als kinderen een stukje gedaan met leuke dingen uit de afgelopen 25 jaar!

M'n schoonouders waren vorige week 25 jaar getrouwd, op de dag zelf zijn we 's avonds met het hele gezin uit eten geweest en gebowld.
De volgende dag hadden we 's middags een 'receptie', in het zaaltje van de kerk, waarbij naaste familie was uitgenodigd voor een warm- en koud buffet...
Tijdens de 'receptie' hebben wij onze (schoon)ouders 25 rode rozen gegeven, en elke roos stond voor 1 jaar, waaruit een leuk ding werd genoemd. En 1 witte roos voor de toekomst!

Was beide heel leuk! :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 dec 2009 22:03

van mijn schoonouders heb ik het ook niet meegemaakt.

Van mijn ouders wel (is overigens ook al weer 11 jaar geleden). Wij hebben een kever geregeld waarin m'n ouders zijn opgehaald. Zij zijn gek van kevers, mijn moeder was niet meer te houden. We zijn met z'n alleen foto's wezen maken buiten (bbrr was wel heel erg koud zo rond het vriespunt, maar wel super mooi strak blauwe lucht) en binnen (in een kerk).

s'middags een receptie voor collega's, schoolkids, familie, kennissen etc.
s' avonds een gezellige avond met wat fam. en goede vrienden. Werden ook allerlei leuke stukjes gedaan (vooral door ons als kinderen).

We zijn toen nog een weekje naar Winterberg geweest met het gezin, mijn ouders wilden heel graag dat wij als kinderen ook mee gingen. En dat was gewoon zo super gaaf. Dat zou ik denk ik nog eerder doen dan een receptie of feestje.

Maar dat van die oud hollandse spelen is ook erg grappig.

Vorige week zijn we met m'n schoonouders (die dus 35 jaar getrouwd waren) en kids + aanhang en kleinkinderen wezen mini boerengolven (binnen in een hal). Wat hebben we een lol gehad.

Het is ook maar net wat je leuk vindt natuurlijk.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 dec 2009 08:59

@Nita, wij hadden het stukje zelf gemaakt. Met allemaal foto's van mijn ouders van vroeger, maar ook van hun vrienden en familieleden, die er tijdens dat etentje ook allemaal bij waren. En dan moest iedereen die zich herkende op de foto gaan staan. Zij vonden het erg leuk, al die 'ohs' en 'ahs' op hoe jong ze toen nog wel niet waren ;)
En aan het eind draaiden we het nummer 'mama' van Gerald Troost. Ik heb ooit eens uit de gein beloofd dat als ze 25 jaar getrouwd zouden zijn, ik dat liedje voor hen zou zingen, maar dat durfde ik toch maar niet in de volle zaal, dus hebben we hem laten horen.

En mijn tantes deden een toneelstukje over mijn ouders van vroeger volgens mij.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 28 dec 2009 09:22

Mijn ouders en schoonouders hebben het op dezelfde manier gedaan:
eerst met hun eigen gezin (incl. aanhang) uit eten,
's avonds een receptie voor familie en vrienden.
Mijn ouders hadden voor de receptie gewoon een zaaltje in de kerk en daar een warm- en koud buffet laten bezorgen door een cateringbedrijf.
Er is ook een stukje gedaan door de kinderen, gewoon leuke dingen over de afgelopen 25 jaar.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 28 dec 2009 09:31

Tja, de 25 jr van mijn ouders is al weer 19 jr geleden. We hadden toen een etentje met de naaste familie.
de 40 jr hebben we inmiddels ook gehad. Toen hebben we een dankdienst gehad in de kerk. Het koor was uitgenodigd, en mijn ouders lazen een 'levensbeschrijving' ( huwelijks beschrijving) voor. Wij als kinderen zongen meerstemmig ps 121. Alles was heel mooi. Daarna was er tijd voor feliciteren en een hapje en drankje.
Het was nog nooit zo gedaan, met een dankdienst, maar was heel mooi. Ze kregen er ook mooie reacties op.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 dec 2009 10:29

Het 25-jarig huwelijksfeest van mijn schoonouders heb ik niet meegemaakt, wel onlangs hun 40-jarig feest. Dit hield in: warm en koud buffet met de naaste familie in een zaaltje bij de kerk en daarna receptie.
We hebben hier geen stukjes gedaan, alleen een neefje heeft tijdens het eten een mooi gedicht voorgedragen.

Het 25-jarig feest van mijn ouders hebben we in de Duikenburg gevierd. Hier hebben we eerst met de naaste familie gegeten en daarna was er een receptie. Er waren geen stukjes, alleen hadden wij als kinderen een 3-daagse verzorgde vakantie aangeboden.
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 28 dec 2009 10:47

Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren zijn we met familie en naaste vrienden een boottochtje gaan maken. Op die boot hadden we dan ook diner. Een selecte groep, maar daardoor wel heel gezellig! We hebben toen ook wat gekke stukjes gedaan, over typische eigenschappen en gebeurtenissen. Hartstikke leuk. Geen receptie o.i.d. Ze gingen tenslotte niet weer trouwen ofzo ;)
pobody's nerfect

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 28 dec 2009 11:11

In hoeverre woont iedereen nog thuis?
Bij m'n opa en oma hebben we toen een keer ouderwets alle kinderen weer laten ontbijten dat je met z'n allen aan tafel zit als gezin net als 'vroeger'.

Een foto maken met iedereen is ook altijd erg leuk!

's Middags gingen wij dan meestal wat leuks doen (varen, dierentuin etc)

Daarna uit eten, 's avonds een feestje voor de leukste mensen(andere familie en wat vrienden( en wat stukjes.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 28 dec 2009 11:38

Bedankt voor jullie reacties allemaal.
even een paar reacties.
@ miss f. zo`n presentatie is denk ik wel leuk, ik heb in de loop der jaren wel foto`s gespaard en behoorlijk wat leuke fotomomenten, dus die gaan we zeker doen

@ndw zo`n dankdienst nooit van gehoord, maar lijkt me heel mooi, is iets om over na te denken, kan je me meer vertellen over de dienst?

@funlover eigenlijk is alleen mijn man nog maar uitwonend, de rest (4 andere kinderen) wonen nog thuis. Het komt nog steeds voor dus dat we met zn allen eten, dus dat is helaas geen bijzonderheid, al is het wel gezellig

ik heb wel een schoonzusje in roemenie, dus zou wel leuk zijn als we die naar nederland kunnen krijgen

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 28 dec 2009 19:06

nita schreef:Bedankt voor jullie reacties allemaal.
even een paar reacties.
@ miss f. zo`n presentatie is denk ik wel leuk, ik heb in de loop der jaren wel foto`s gespaard en behoorlijk wat leuke fotomomenten, dus die gaan we zeker doen

@ndw zo`n dankdienst nooit van gehoord, maar lijkt me heel mooi, is iets om over na te denken, kan je me meer vertellen over de dienst?

@funlover eigenlijk is alleen mijn man nog maar uitwonend, de rest (4 andere kinderen) wonen nog thuis. Het komt nog steeds voor dus dat we met zn allen eten, dus dat is helaas geen bijzonderheid, al is het wel gezellig

ik heb wel een schoonzusje in roemenie, dus zou wel leuk zijn als we die naar nederland kunnen krijgen

De dankdienst: Die hadden mijn ouders zelf georganiseerd. Duurde maar een uurt. Hoeft echt niet langer. Er was een goede vriend die ouderling was, die heeft de dienst geopend met gebed, en een toepasselijk stukje lezen en een Stukje meditatie. zingen met de aanwezigen. In een kerk van 1300 zaten denk 500 mensen omdat je er achter de receptie had. deze receptie was in de zaal vd kerk. Het koor zong toepasselijke liederen. En zelf hielden ze een verhaal over de 40 huwelijksjaren, lief en leed.

Na het eten lazen familieleden een lang gedicht voor met veel cijfers. ze hadden daar een familie bingo van gemaakt. Wij als kinderen/kleinkinderen en aanhang moesten die bingo doen.
Was erg leuk
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 dec 2009 20:28

Evelien schreef:van mijn schoonouders heb ik het ook niet meegemaakt.

Van mijn ouders wel (is overigens ook al weer 11 jaar geleden).

grappig.. hier hetzelfde ;)

Bij mijn ouders zijn wij een dag uit geweest met het hele gezin. Daabrij was mijn zus hoogzwanger. Toen de kleine geboren was hebben ze een receptie gegeven voor de rest van de familie. Als kinderen en kleinkind hebben we een lied voor ze gemaakt. Volgens mij hadden we ook nog een soort receptieboek in elkaar gezet.
Toen ze 35 jaar getrouwd waren zijn we met het gezin uit eten geweest en meer niet. Dit kwam onder andere ook doordat mijn moeder vlak er voor haar broertje verloren was. Niemand had ook echt behoefte in een groot feest. Wie weet over 4 jaar weer ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”