Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

nieuw terbregge
Verkenner
Verkenner

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor nieuw terbregge » 28 dec 2009 09:10

Op vezoek van de mods plaats ik de link in dit topic.

http://adoptiehongarije.waarbenjij.nu/? ... lId=219692

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 28 dec 2009 09:27

@ Galateia,
Ik weet niet hoe lang de wachtlijst is voor SN. Ook afhankelijk voor welke "handicaps" je kiest lijkt me.
We komen op de algemene wachtlijst. Over zo'n 1,5 jaar de landenintake.

@ Dientjebommel,
Als je kiest voor de Medische Lus krijg je idd een zwaarder SN kindje.

We hebben de faktuur en bevestiging voor de inschrijving binnen, en komen ws deze week op de wachtlijst! :-({|=
Hier zat ook een overzichtje bij van de kosten van de hele procedure. Is ook wel fijn om te zien.

Groetjes, Anne

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 dec 2009 09:36

@Anne80:
Hoelang heeft het geduurd voordat je op de wachtlijst kwam?
En nu? Afwachten tot je een kindje toegewezen krijgt?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 28 dec 2009 12:57

Hoi Kwebbel,

Deze wachtlijst duurt ongeveer 1,5 jaar.
Hierna worden de documenten opgestuurd naar Taiwan, en kunnen we een voorstel van een kindje verwachten.
Dat duurt nu gemiddeld een half jaar, maar dat kan ook best langer zijn tegen die tijd.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 dec 2009 12:57

poe heftig!!! Ik wens iedereen die bezig is met adoptie God's zegen en veel sterkte!!!!!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 28 dec 2009 16:02

Dank je! dat hebben we wel nodig!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 jan 2010 19:31

Wat fijn dat al die kindertjes uit Haiti nu vervroegd naar Nederland mogen komen... :)
Vindt het zo verschrikkelijk voor dat echtpaar die hun adoptiekindje gingen ophalen, en terwijl de
procedure liep wel zwanger raaktte en dat kindje nu zonder ouders zit, moet daar steeds aan denken.

Hoe veel adoptiekindjes zijn er hier op komst? (onder de forumleden)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 jan 2010 19:59

idd liefje.. het houdt me hier ook erg bezig... vooral die artikelen ook dat de kindjes die vervroegt hier heenkomen, hun eigen niet hebben kunnen aflsuiten. Veel kindjes kregen nog bezoek van familie of bekenden en hebben niet op een goede manier afscheid kunnen nemen van hun en van de verzorgers en de groep.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 jan 2010 17:53

@PPM: ik begrijp je gevoelens, maar misschien zie je het in een ander licht, als je iets meer zou weten over een adoptieprocedure vanuit Haiti. Wanneer een kindje aan ouders voorgesteld is, dan zijn alle papieren in het land van herkomst al adoptieklaar. Er is dus afstand gedaan, of het kindje heeft een vondelingverklaring gekregen. Vanaf dat moment worden de kindjes voorbereid op hun vertrek naar Nederland en hun nieuwe ouders. Daar is ruim de tijd voor, want het duurt bijna 2 jaar voordat het kindje na dat voorstel thuis is. Dit komt omdat ze uitreispapieren moeten hebben en Haiti ook al voor de aardbeving een chaos was. De kindjes die naar Nederland komen zijn al bijna allemaal meer dan een jaar aan het wachten totdat hun papa en mama hen op mogen halen. In die tussentijd zijn er Nederlandse vrijwilligers naar de tehuizen geweest om de kindjes Nederlandse les te geven. Fotoboekjes worden bestudeerd. Noem maar op. Neemt niet weg, dat ze ineens weg gaan en slechts voorbereid zijn. Onze zoon kreeg ook 1 dag van tevoren te horen, dat er een papa en mama voor hem kwamen. Het is altijd ineens.

Deze kindjes hebben dus wel papieren, dat is een groot misverstand en wordt door de media helemaal verkeerd uitgelegd. Altijd leuk sensatie. Ik maak het zelf van dichtbij mee en er gebeurt niets wat niet door de beugel kan. Dat kan ook niet, want anders voldoet Nederland niet aan het adoptiebeginsel. Deze kinderen zijn allemaal aan Nederland toegewezen - de 9 kindjes zonder ouders hier, zijn al wel aangemeld bij justitie in NL. Dat is de laatste stap voordat ze aan ouders gematched worden. Maar ze zijn dus al wel in de Nederlandse molen.

De toestand in de tehuizen en van de kindjes is slecht. Sinds de aardbeving is er geen voedsel en water meer. Er is veel geweld en de tehuizen zijn ook niet meer veilig. Veel kindjes komen in Nederland dan ook direct in het ziekenhuis terecht. Ze zijn er slecht aan toe. Er is een heel team mee van professionele hulpverleners.

Is dit de beste oplossing? Ja. Voor de kindjes wel. Die kunnen nu uit deze gevaarlijke situatie gehaald worden. Is dit hoe het zou moeten gaan? Nee. Maar die aardbeving is dan ook iets wat nooit had mogen gebeuren. En toch gebeurt het. Nood breekt wet. In het belang van deze kleine groep kinderen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jan 2010 18:00

oké
dat is dan al een beetje opgehelderd! zo wordt het voor ons ook wat duidelijker! Ze hebben dus al wel deglijk desef wie er komt ed! Thanks voor de uitleg! maar blijf het wel schrijnend vinden zo, zo na zo aardbeving! wel fijn dat die kindjes al wisten waar ze heen gingen, dus is het niet heel vreemd allemaal weer!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 jan 2010 18:12

Galateia schreef:Onze zoon...

O, wat klinkt dat toch gaaf! :wink:
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 jan 2010 18:13

Zo, zeker wel! :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 22 jan 2010 16:34

Over Haiti: Inderdaad maakt de media het graag 'leesbaar en aantrekkelijk'.
Het is allemaal gewoon wat versneld. Natuurlijk voor ouders en kinderen fijn maar er zitten ook negatieve kanten aan. Die wegen niet op tegen de positieve dus gelukkig zijn de kids hier.

Ik zat ook in mijn hoofd met die NL ouders die eigen kindje hier in Nederland hebben en daar zijn omgekomen. Afschuwelijk. Zowieso die kinderen. Hoorde je zo'n kindje onder het puin huilen, nou ik huilde mee. Sinds ik zelf een kindje heb raken zulke dingen wel meer.

En er zijn heel wat meer weeskinderen bijgekomen.

@ degenen die in afwachting zijn: Sterkte!
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 apr 2010 19:56

SCHOP!!!
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar het plaatselijke adoptiebureau om te vragen wat hun criteria zijn m.b.t. leeftijdsverschil tussen kinderen en aantal jaren/maanden tussen adopties.
Manlief en ik willen dolgraag van de zomer weer de molen in.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 20 apr 2010 20:04

Spannend, LauraC!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Terug naar “Archief”